کد خبر: 599731
تاریخ انتشار :

خطر بسیار جدی است، نیازمند مفاهمه ملی در عرصه مقابله با کرونا هستیم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بهروز اکرمی شامگاه دهم آبانماه بیان کرد: بشر با یک دشمن ناشناخته مواجه است و همه مردم باید بپذیرند علیرغم همه تلاش های علمی بشر، این دشمن ناشناخته انسان ها را به نابودی می کشاند و در مواجهه با چنین پدیده ای که ابعاد آن را نمی شناسیم باید با وسواس بیشتر برخورد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نیازمند مفاهمه ملی در عرصه مقابله با کرونا هستیم، گفت: هرچقدر تصمیمات خوب اتخاذ شود، تا زمانی که تک تک ایرانیان به این نتیجه نرسند که برای مقابله با کرونا باید در کنار هم باشیم، به نتیجه نمی رسیم. چه لزومی دارد که والدین برای خرید، فرزند و کودک خود را همراه ببرند؟ چقدر می توان قانون و ضابطه در این خصوص تعیین کرد؟

اکرمی تصریح کرد: هفته گذشته 43 شهرستان کشور فوق بحرانی معرفی شدند که در این شهرستان ها باید تمامی صنوف رده 2، 3 و 4 تعطیل و فقط صنوف ضروری فعال باشند، در استان مرکزی شهرستان دلیجان فوق بحرانی معرفی شد و فقط نانوایی ها و سوپر مارکت ها باید فعال و مابقی تعطیل باشند که از امروز این اقدامات و محدودیت ها در دلیجان به مرحله اجرا رسیده است و هر گونه تخلف به مرجع قضایی معرفی می شود و سرنشینان بدون ماسک در خودروی شخصی نیز اعمال قانون می شوند.

وی که در گفتگویی تلویزیونی سخن می گفت، با تاکید بر اینکه در صورت نقض مصوبات ستاد استانی و ملی، افراد باید به مرجع قضایی معرفی شوند و در مقاطع مختلف تعداد زیادی از متخلفان به مرجع قضایی معرفی شده اند، گفت: طبق مصوبه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، تمام صنوف گروه 3 و 4 مراکز استان ها از چهارشنبه 14 آبانماه به مدت 10 روز تعطیل خواهند شد و ضمانت اجرایی این مصوبه اعمال قانون توسط پلیس است.

معاون استاندار مرکزی با بیان اینکه در اجرای مصوبات در میانه راه هستیم و باید جدیت بیشتری در شهرستان ها صورت گیرد و در راستای اجرای پروتکل های بهداشتی همه نهادهای حاکمیتی، نظارتی و مردم باید پای کار باشند و نباید منتظر یکدیگر بود، در خصوص فعالیت باشگاه های ورزشی بیان کرد: در حوزه ورزش مقرر است اداره کل ورزش با مشارکت دانشگاه مشخص کنند که چه رشته ای با چه پروتکلی فعال باشد که این امر اجرایی شده است و از فردا پروتکل های بهداشتی باشگاه ها و رشته های ورزشی ابلاغ می شود و نظارت بر اجرا نیز به عهده ورزش جوانان و دانشگاه علوم پزشکی است، باشگاه ها باید تعطیل باشند و در غیراین صورت باید متولی باشگاه پاسخگو باشد.

اکرمی تصریح کرد: خطر بسیار جدی است باید، مراقبت کرد، همه به هم در رعایت پروتکل های بهداشتی تذکر دهند، از فردا حتما برخورد بسیار جدی با افراد متخلف انجام می شود. در این شرایط مردم هم گله نکنند که چرا برخورد شد، چراکه طبق ضوابط نیروی انتظامی ورود می کند و جای شکایتی از سوی مردم نیست.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها