کد خبر: 601277
تاریخ انتشار :

یکی از نشانه های رایج بیماری کلیوی درکودکان چیست؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دکتر آنوش آذرفر با اشاره به اینکه بوی بد ادرار در کودکان لزوما نشان دهنده عفونت ادراری نیست شاید بستگی به نوع تغذیه کودک داشته باشد اما اگر ادامه دار باشد باید بررسی شود، خاطر نشان کرد: بیماری کلیوی که در سنین کودکی شروع شود تا بزرگسالی همراه فرد است؛ بنابراین باید نسبت به علایم این بیماری آگاه بود و در سریع ترین زمان ممکن نسبت به درمان آن اقدام کرد.

فشار خون بالا یکی از فاکتورهای خطر خاموش در ابتلا به بیماریهای کلیوی است

فوق تخصص بیماری های کلیه و مجاری ادراری کودکان با اشاره به اینکه بیماریهای کلیوی در تمام سنین شایع است و از آنجایی که این بیماری تغییرات واضحی ندارد باید حتی کوچکترین علائم را با پزشک معالج در میان گذاشته شود زیرا بررسی این عوامل در سلامت کلیوی فرد اهمیت دارد ، اظهار کرد: فشار خون بالا یکی از فاکتورهای خطر خاموش برای ابتلا به بیماریهای کلیوی است از همین رو کنترل فشار خون به خصوص در بزرگسالان اهمیت بالایی دارد.

دکتر آذر فر با بیان اینکه علائم تغییر رنگ ادرار، ورم در دست ها ، پاها و صورت ، تکرر ادرار، سوزش و شب ادراری در کودکان را باید مورد توجه قرار داد تصریح کرد: رژیم غذایی در سلامت کلیه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است در همین راستا یکی از اصول مهم مصرف مایعات کافی به خصوص آب است.

نمک قاتل سفید کلیه

دانشیار گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه نمک قاتل سفید کلیه است بنابراین باید مصرف آن را به حداقل رساند، گفت: فشار خون و دیابت از مهم ترین فاکتورهای خطر برای ابتلا به بیماریهای کلیوی است از همین رو رژیم غذایی در عدم ابتلا به این بیماریهای مزمن اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه بیمارانی که دچارنارسایی کلیه می شوند تا حد زیادی فعالیت اجتماعی آنها محدود می شود، عنوان کرد: این بیماران هفته ای سه بار باید به بیمارستان برای انجام دیالیز مراجعه کنند و داروهای زیادی مصرف کنند از همین رو کیفیت زندگی آنها تغییر می کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه علی رغم حمایت های دولت دیالیز روش پر هزینه ای برای فرد و جامعه است، تصریح کرد: عملکرد کلیه با کنترل فشار خون حفظ می شود بنابراین باید به کنترل فاکتورهای خطر توجه ویژه ای داشت.

دکتر آذر فر با بیان اینکه افرادی که درگیری دیابتی دارند اگر این بیماری به خوبی کنترل نشود سلامت کلیه را تحت تاثیر قرار می دهد، تصریح کرد: بیماریهای کلیوی شایع در کودکان شامل عفونت ادراری ، برگشت ادراری، ریفلاکس ادراری و عفونت ادراری است.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها