کد خبر: 601689
تاریخ انتشار :

ورود کرونایی ها به ترمینال ها ممنوع است

ورود کرونایی ها به ترمینال ها ممنوع است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

چندی پیش امیر ناظمی -رئیس سازمان فناوری‌ اطلاعات- اعلام کرد: طبق یک بررسی با وزارت بهداشت، مشخص شد ۲۰ درصد مبتلایان به کرونا، قرنطینه را رعایت نمی‌کنند. با ابلاغ وزارت بهداشت بر پایه دولت الکترونیکی، به زودی مبتلایان کووید ۱۹ امکان استفاده از قطار بین شهری، پروازهای هواپیمایی و تاکسی‌های اینترنتی را در دوران بیماری و قرنطینه ندارند.

علیرضا رئیسی -معاون بهداشت وزیر بهداشت- نیز اعلام کرد: در راستای اجرای بند ۷ مصوبه جلسه چهل و دوم ستاد ملی مدیریت کرونا در مورد عدم جابجایی مسافران دارای تست کرونای مثبت و با عنایت به تسریع در قطع زنجیره انتقال کرونا، از تاریخ ۲۸ آبان هرگونه جابجایی مسافر به صورت هوایی، زمینی و دریایی بدون دریافت نتیجه تست کرونا ممنوع است.

در این راستا محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در توییتر نوشت: تحلیل‌های ما نشان می‌دهد طی دو روز اخیر، هشت درصد افزایش در سفرهای بین استانی داشته‌ایم. بیشترین مسافر ورودی را استان‌های البرز، تهران و مازندران داشته‌اند که استان مازندران، مسافر خروجی کمتری دارد و نشان می‌دهد بسیاری برای سفر تفریحی و اقامت به آن‌جا می‌روند. (۲۹۰هزارنفر در ۲۹ آبان)

وی همچنین خاطرنشان کرد: با همکاری خوب وزارت بهداشت و وزارت راه بر بستر ⁧‫دولت الکترونیکی‬⁩، از امروز کلیه مسافرین هواپیما و قطار بین شهری با بانک اطلاعاتی مبتلایان به ⁧‫کرونا‬⁩ تطابق داده می‌شوند و از جابجایی افرادی که مبتلایند جلوگیری می‌شود. چند مبتلا امروز از فرودگاه بازگردانده شدند. اتوبوس‌ها هم از سه‌شنبه.

آذری جهرمی درباره فعالیت تاکسی‌های اینترنتی نیز بیان کرد: ‌تپسی و اسنپ هم با اتصال به ⁧‫دولت الکترونیکی‬⁩، بررسی رانندگان خود با بانک اطلاعاتی مبتلایان به ⁧‫کرونا‬⁩ را آغاز کردند. حساب کاربری چند صد راننده مبتلا معلق شد. سایر تاکسی‌های اینترنتی هم در این هفته موظفند به دولت الکترونیکی متصل شوند. برای رانندگان مبتلا هم بسته‌ی حمایتی خواهیم داشت.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها