کد خبر: 601730
تاریخ انتشار :

فعال سیاسی اصولگرا: دولت آینده اگر اصولگرا باشد، مذاکره می‌کند/ جریان سنتی مخالف مذاکره نیست اما نواصولگرایان می‌خواهند با گرفتن امتیاز پای میز مذاکره بنشینند

فعال سیاسی اصولگرا: دولت آینده اگر اصولگرا باشد، مذاکره می‌کند/ جریان سنتی مخالف مذاکره نیست اما نواصولگرایان می‌خواهند با گرفتن امتیاز پای میز مذاکره بنشینند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، «حسین کنعانی مقدم»، چهره سیاسی اصولگرا، در این باره که به نظر می‌رسد بین طیف‌های مختلف اصولگرایی در ارتباط با بحث مذاکره با آمریکا اختلاف نظر وجود دارد، به خبرنگار سیاسی برنا گفت: اگر به جریان اصولگرایی نگاه کنیم، شاید ممیزهایی وجود داشته باشد. یک جریان سنتی محافظه کار در جریان اصولگرایی است که عمدتا با مذاکره کردن مخالفتی ندارد و حتی در بسیاری از موارد، پیشنهاداتی نیز در این زمینه داشته‌اند.

او افزود: جریان دیگری تحت عنوان جریان انقلابی هستند که با توجه به توصیه‌های رهبری، هر گونه مذاکره با آمریکا را نفی می‌کنند. همچنین جریان دیگری تحت عنوان نواصولگرایان هستند که به دنبال این هستند که با گرفتن امتیازات بیشتر، پای میز مذاکره بنشینند.

این چهره سیاسی ادامه داد: در واقع تجربه نشان داده است، کسانی که پای میز مذاکره با آمریکایی ها نشستند، حتی اگر امتیازی گرفته اند آمریکایی‌ها به تعهدات خودشان عمل نکردند، از این رو آزموده را آزمودن خطا است.

کنعانی مقدم با اشاره به اینکه اگر دولت آینده، اصولگرا باشد پای میز مذاکره خواهد رفت یا خیر؟ تصریح کرد: اگر دولت آینده اصولگرایان باشد تلاش می‌کند در چارچوب برجام، مذاکره و منافع جمهوری اسلامی را حفظ کند. به بیانی این گونه نیست که اصولگرایان، نفی هر گونه مذاکره را در ذهن داشته باشند بلکه در چارچوب برجام، مذاکره را می‌پذیرند اما اینکه فکر کنیم، ایران با آمریکایی‌ها در خصوص مسائل داخلی، دفاعی، امنیتی و منطقه‌ای مذاکره مستقیم داشته باشد، بعید به نظر می‌رسد که اصولگرایان چنین خطایی را مرتکب شوند.

او در این باره که برجام به نوعی نجات دهنده اصولگرایان هم است، اظهار کرد: بله همینطور است به هر حال برجام، درختی است که کاشته شده و باید ببینیم که اگر بتوان آن را هرس کرد از میوه آن استفاده کرد.

منبع: برنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها