کد خبر: 601754
تاریخ انتشار :

هشدار؛ وقوع سیل در تهران + جزئیات

هشدار؛ وقوع سیل در تهران + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، احمدعلی قربانیان معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای تهران اظهار کرد: از ابتدای سال آبی تا روز گذشته ۳۰ آبان ۳۲/۰۱ میلی متر بارش باران گزارش شده است.

او ادامه داد: متاسفانه به رغم بارش‌ها، بارندگی نسبت به سال گذشته ۶۶ درصد و نسبت به بلند مدت ۱۷ درصد کاهش داشته است.

​معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای تهران اضافه کرد: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی امروز و فردا، ۳۵ میلی متر باران می‌بارد.

قربانیان با بیان اینکه هشدار‌های لازم را به سازمان‌ها و ارگان‌ها از طریق نصب بنر در سطح رودخانه‌ها انجام داده‌ایم، بیان کرد: خواهش ما این است که به هیچ عنوان مردم در حاشیه رودخانه‌ها تردد و اتراق نکنند، هر لحظه امکان بارش‌های محتمل سیلابی وجود دارد، هرچند که ظرفیت ذخیره داریم، ولی ممکن است سیلاب آسیب و خسارت ناگوار برای مردم داشته باشد.

بیشتر بخوانید: بارش برف و باران در این ۲۰ استان

او با تاکید بر اینکه سد‌ها در حال کنترل هستند، ولی احتمال طغیان رودخانه‌ها وجود دارد، تصریح کرد: سد‌ها به لحاظ پایداری هیچ مشکلی ندارند و همه سد‌ها از لحاظ رفتارسنجی و رفتارنگاری کنترل می‌شوند و هیچ مشکلی به لحاظ مدیریت سیلاب و پایداری سد‌ها وجود ندارد و از این بابت جای نگرانی نیست.

قربانیان گفت: حتی ما به منازل مسکونی که در اطراف رودخانه‌ها ساکن هستند هم توصیه می‌کنیم که از اتراق و یا رفت و آمد بی مورد در کنار و حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند، چرا که ممکن است پس از قطع باران رودخانه‌ها در بالا دست طغیان کنند.

او گفت: قطعا بند آمدن باران به معنی اینکه دیگر سیل نمی‌آید نیست، متاسفانه این باور غلط است و ممکن است پس از بند آمدن باران، سیل در کمین باشد به طوری که احتمال وقوع سیل در شمال تهران وجود دارد.

قربانیان در پایان تصریح کرد: ایمنی نقاط حادثه خیز داخل شهر تهران به خصوص رود دره‌ها از نظر به عهده شهرداری است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها