کد خبر: 601985
تاریخ انتشار :

تذکر سخنگوی وزارت خارجه ایران به خبرگزاری آناتولی ترکیه :

رئیس‌جمهور آذربایجان در تیررس تک‌تیراندازان ایران ! + عکس جنجالی

رئیس‌جمهور آذربایجان در تیررس تک‌تیراندازان ایران ! + عکس جنجالی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست خبری دیروز خود به خبرگزاری آناتولی ترکیه تذکر داد که شایعه‌پراکنی نکند.

پنج روز پیش انتشار تصاویر بازدید "الهام علی‌اف" رییس جمهوری آذربایجان و همسرش از پل خداآفرین در مرز با ایران خبرساز شد.

علی‌اف و همسرش" مهربان" با لباس فُرم نظامی از مناطق آزاد شده از اشغال ارتش ارمنستان در جنگ اخیر قره‌باغ بازدید کردند و همسر علی‌اف تصاویری از این بازدید از جمله بازدید از پل تاریخی خداآفرین در مرز با ایران را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.

رئیس‌جمهور آذربایجان در تیررس تک‌تیراندازان ایران ! + عکس جنجالی

ساعاتی پس از انتشار تصاویر و فیلم‌های مربوط به این بازدید، تصاویری از هدف‌گیری علی‌اف و همسرش در نقطه مرزی با ایران (پل خداآفرین) در برخی کانال‌های تلگرامی غیررسمی در ایران منتشر شد.

در این تصویر علی‌اف و همسرش در شعاع هدف‌گیری دوربین تک تیراندازان مرزی ایران دیده می‌شدند و ادعا می‌شد هنگام این بازدید رییس جمهوری آذربایجان در شعاع تیر و هدف تکاوران تک تیرانداز مرزی ایران قرار داشته است.

این تصاویر به سرعت در رسانه‌های روسی و ترکی منتشر شد و بازتاب وسیعی در شبکه های اجتماعی ترکی و آذری داشت.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز این تصاویر را منتشر کرد و نوشت: «حساب‌های کاربری نزدیک به سپاه پاسداران بصورت هماهنگ اقدام به انتشار تصاویر مربوط به بازدید الهام علی‌اف از داخل مرز‌های خود کرده و نوشتند «رئیس‌جمهور آذربایجان در تیررس تک‌تیراندازان ایران بود.»

آناتولی افزود: "در حالی که رئیس جمهور آذربایجان به تهران پیام دوستی می‌دهد، تصاویری از سوی ایران منتشر می‌شود که تعجب بسیاری را برانگیخته است."

این سایت افزود: «حتی برخی از کاربران به تمجید این اقدام پرداخته و نوشتند که رئیس‌جمهور آذربایجان کاملا تحت نظر نیرو‌های نظامی ایران بوده و هر حرکت او را در این بازدید ثبت کرده‌اند. »

این در حالی است که در همان روز فرماندار شهرستان خداآفرین در واکنش تصاویر ادعایی هدف‌ گیری علی اف از سوی تک تیرانداز ایرانی در نزدیکی پل خداآفرین گفت: "تصاویر منتشر شده مربوط به دوربین دستی بوده که توسط یک فرد عادی منتشر شده است."

با این حال خبرنگار خبرگزاری آناتولی در نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه سوالی را مطرح کرد مبنی بر اینکه در حین بازدید رئیس جمهور آذربایجان از مناطق مرزی با ایران فیلم و عکسی گرفته شده و ادعا و شایعه شده است که یک سرباز سپاه این کار را کرده است.

خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه در واکنش گفت: "من شایعاتی را که در مورد این موضوع منتشر شده است را در آناتولی دیدیم و شما از آناتولی هستید و باید در این ارتباط جواب دهید که این شایعات از کجا آمده است؟"

ادامه داد: "رئیس جمهور آذربایجان از دوستان نزدیک ماست و این سوالاتی که مطرح می شود جهت دار است و من متاسف هستم که این شایعات منتشر می شود. از شما می خواهم که دست از این روند بردارید. روابط ترکیه با ایران و آذربایجان بر اساس اصول احترام متقابل است و باید اجازه دهید که این روند ادامه پیدا کند.

منبع:رکنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها