کد خبر: 602400
تاریخ انتشار :

پاکستان: دیپلماسی تنها راهکار برای حفظ برجام است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش خبرنگار ایرنا، «زاهد حفیظ چودری» روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی خود در اسلام‌آباد در پاسخ به پرسشی درباره تحولات منطقه گفت: پاکستان بر تعامل رویکرد مخالف رویارویی تاکید دارد.

وی افزود: تعامل بهترین راهکار است و ما همین نگاه و سیاست را درباره توافق هسته‌ای ایران داریم و معتقدیم حل و فصل مسائل از طریق گفت‌وگو نتایج پرباری به دنبال خواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تاکید کرد: این کشور در گذشته نقش آشتی‌جویانه برای تنش‌زدایی در منطقه ایفا کرد و اکنون نیز آماده است تا برای کاهش‌ تنش‌ها نقش‌آفرینی کند.

«عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان بیست و دوم آبانماه امسال در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی این کشور گفت: بازگشت جو بایدن به برجام به سود پاکستان است زیرا این وضعیت به ما کمک می‌کند که همکاری‌های دوجانبه تجاری با ایران را گسترش دهیم و این به نفع دو کشور است.

وی که یک روز قبل از این مصاحبه در اسلام‌آباد و برای چهارمین بار میزبان «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران بود خواستار تقویت همکاری‌های تجاری و اقتصادی میان دو کشور شد و گفت: باید دید که آیا بایدن سیاست ترامپ را دنبال می‌کند و یا اینکه به وضعیت زمان «باراک اوباما» زمانی که توافق هسته‌ای با ایران امضا شد برمی‌گردد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها