کد خبر: 602447
تاریخ انتشار :

فساد در وزارت دفاع سعودی کولاک می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش العالم به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، این هیئت اعلام کرد شماری از افسران و کارمندان غیرنظامی متهم به مشارکت در تعاملات مالی مشکوک به ارزش 328 میلیون دلار هستند.

مقام‌های قضایی این کشور دست‌کم 51 نفر، از جمله شماری از افسران در وزارت دفاع و تجار را در 6 پرونده فساد مالی متهم شناخته‌اند.

یک منبع مسئول در هیئت نظارت و مبارزه با فساد- که نامش فاش نشده، اعلام کرد که این هیئت اخیرا تحقیقات درباره 158 پرونده جنایی را آغاز کرده است.

هیئت مذکور تحقیقات را از 48 متهم، از جمله 19 کارمند وزارت دفاع، 3 کارمند دولتی، 18 تاجر و 8 کارمند شرکت‌های پیمانکار با نیروهای مشترک و همچنین 3 تبعه خارجی آغاز کرده است.

در همین راستا، "هشام جابر" کارشناس نظامی و استراتژی به شبکه تلویزیونی "الجزیره" گفت که جای تعجب است که عربستان سعودی جزئیات پرونده‌های مربوط به فساد در ادارات خاص را اعلام کند، لذا در پشت پرده این افشاگری هدفی سیاسی به منظور گشودن پرونده‌های قدیمی برای محکوم کردن مسئولان سابق نهفته است و این افشاگری با روی کار آمدن دولت جدید آمریکا همزمان شده است.

وزارت دفاع در اختیار "محمد بن سلمان" ولیعهد است او همچنین ریاست نهاد رسیدگی به فساد در این کشور موسوم به هیئت نظارت و مبارزه با فساد را در اختیار دارد .

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها