کد خبر: 602468
تاریخ انتشار :

با کمک زیست‌بوم فناوری و نوآوری؛

جزئیات خلاء یک میلیارد دلاری بازار دارو

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، صنعت داروسازی یکی از صنایعی است که آینده‌ محور است و کشورها برای تامین این نیاز خود همیشه بر مبنای یک استراتژی و برنامه‌ریزی اصولی تامین می‌کنند. نیازی ضروری که حیات مردم به آن وابسته است. صنعتی که از سه بخش تولید، بازاریابی و توسعه تشکیل می‌شود و پیشرفت هر کدام از این بخش‌ها برای شتاب دادن به روند توسعه آن مهم است.

آمریکای شمالی، اروپا و ژاپن را کشورهای پیشروی صنعت دارویی جهان می‌دانند. کشورهای نوظهوری مانند چین، برزیل، روسیه، هند، مکزیک، ترکیه و چند کشور دیگر را هم بازارهای نوظهور این صنعت معرفی می‌کنند. البته سهم ایران هم از این بازار، قابل توجه است که به لطف تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان و متخصصان ایرانی برای کشور به دست آمده است.

به گفته مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این بازار بزرگ در ایران یک شکاف ۱.۶۷ میلیارد دلاری دارد که ستاد در تلاش است تا با کمک شرکت‌های فعال این حوزه؛ آن را پوشش دهد. کاری که شاید تا پایان سال جاری محقق شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به گواه آمارهای رسمی، ایران در حوزه تولید دارو در منطقه جایگاه خوبی را کسب کرده است. این آمارها می‌گوید ایران سومین بازار بزرگ دارویی منطقه را از آن خود کرده است. این بازار بزرگ، ارزش اقتصادی زیادی برای کشور به همراه دارد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها