کد خبر: 602470
تاریخ انتشار :

تحقیقات ترکیه درباره بازرسی کشتی تجاری این کشور در آبهای لیبی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آلمان و سایر کشورهای اروپایی، مظنون هستند که آنکارا اقدام به نقض تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه لیبی کرده است و روز دوشنبه، مقام های برلین تایید کردند که بازرسی از یک کشتی تجاری با پرچم ترکیه درمسیر لیبی به دلیل اعتراض مقام‌های ترکیه متوقف شد.

حال دولت ترکیه از این اقدام از سوی ناوچه آلمانی شکایت کرده است. البته جزئیاتی درباره این تحقیقات هنوز در دسترس نیست.

کشتی تجاری ۱۶ هزار تنی روزالین-ای با پرچم ترکیه از سوی ناوچه آلمانی در ۲۰۰ کیلومتری ساحل بنغازی، لیبی یکشنبه عصر متوقف شد و نیروهای این ناوچه قصد بازرسی آن را داشتند که در پی مخالفت مقام‌های آنکارا این اقدام، متوقف شد.

دولت ترکیه این اقدام از سوی آلمان را نقض قوانین بین المللی دانسته و اعلام کرد این کشتی تنها حامل کمک‌های بشردوستانه بوده است.

آلمان نیز گفته بود که درخواست رسمی برای صدور مجوز بازرسی به عرشه این کشتی ارسال کرده اما برای بیش از چهار ساعت هیچ پاسخی دریافت نکرد و فرض را بر آن داشته که اجازه ورود دارد. اما سخنگوی وزارت خارجه ترکیه بعدا اعلام کرد، نیروهای آلمانی با وجود آنکه از محموله و علت این سفر آگاه شدند، باز هم خواستند تا وارد کشتی شوند.

وی گفته که ترکیه حق دریافت غرامت را برای خود محفوظ می‌داند.

در همین حال، وزارت دفاع آلمان نیز به این مساله اشاره کرد که در زمان حضور نیروهای این کشور در کشتی، هیچ وسیله ممنوعه‌ای را در داخل آن نیافته است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها