کد خبر: 602609
تاریخ انتشار :

رسانه‌های اسرائیلی: برنامه هسته‌ای ایران متکی به فرد نیست

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه عبری‌زبان واللا در گزارشی که امروز شنبه منتشر شد اعتراف کرد ترور محسن فخری‌زاده در بعدازظهر روز جمعه در راستای فشار حداکثری قرار دارد که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل علیه نظام ایران اعمال می‌کنند.

به‌اعتقاد نویسنده این گزارش این خصمانه‌ترین اقدام علیه برنامه هسته‌ای ایران طی چهار سال گذشته بود.

این رسانه صهیونیست اعتراف کرد: گرچه جایگاه فخری‌زاده در برنامه‌های علمی ایران همانند جایگاه قاسم سلیمانی است اما باید گفت که فخری‌زاده تنها دانشمند ایران نیست، برنامه هسته‌ای ایران از لحاظ علمی به درجه‌ای از پیشرفت رسیده است که دیگر متکی به شخص نیست، گرچه فخری‌زاده فردی مهم از لحاظ اداری و تشکیلاتی محسوب می‌شد، اما هرگز نباید در توهم فرو برویم که برنامه هسته‌ای ایران با خروج فخری‌زاده متوقف خواهد شد.

همان‌طور که حزب‌الله لبنان بعد از ترور عماد مغنیه به راه خود ادامه داد و حماس نیز بعد از ترور احمد الجعبری سرپا ماند و ایران هم بعد از ترور سلیمانی از برنامه‌های خود پا عقب نگذاشت.

گرچه اسرائیل رسماً مسئولیت این عملیات ترور را عهده‌دار نشد، اما همچون دفعات گذشته طی چند ساعت کوتاه منابع اطلاعاتی به روزنامه نیویورک تایمز خبر دادند که اسرائیل عامل این ترور است، گرچه باید گفت که رویکرد ترور طی سال‌های اخیر یکی از سیاست‌های عمده اسرائیل بوده، هست و در آینده هم خواهد بود.

در بخش دیگری از این گزارش اعتراف می‌شود، ترور فخری‌زاده را باید در چارچوب تلاش‌های آمریکایی ــ اسرائیلی برای استفاده کامل از وقت باقی‌مانده پیش از ورود جو بایدن رئیس منتخب به کاخ سفید قلمداد کرد، این اقدام دولت ترامپ در واقع برای وارد کردن ضربات حداکثری به دولت پیشِ‌رو در آمریکا است.

‎یوسی میلمن تحلیلگر ارشد روزنامه هاآرتص هم در یادداشتی که امروز منتشر شد به صهیونیستها هشدار داد درست است که فخری‌زاده ترور شد اما در ایران برای هر فردی یک جایگزین وجود دارد.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها