کد خبر: 602656
تاریخ انتشار :

دروغ بزرگ وزیر نتانیاهو درباره ترور شهید فخری زاده

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ایرنا، هانگی به شبکه ۱۲ خبری رژیم صهیونیستی گفت که وی هیچ نظری در مورد عاملان ترور دانشمندان ایرانی که دیروز کشته شد، ندارد، اما این ترور بسیار برای ایران سخت خواهد بود.

وی از اعضای حزب لیکود و از نزدیکان «بنیامین نتانیاهو» است.

این درحالی است که دفتر نتانیاهو روز جمعه از هرگونه اظهارنظری در خصوص ترور شهید فخری‌زاده خودداری کرد.

در همین حال "یووال شتاسنتس" وزیر انرژی رژیم صهیونیستی و عضو دیگر حزب لیکود نیز با تکرار سخنان هانگبی به شبکه "کان" رژیم صهیونیستی گفت که نمی‌داند چه کسی فخری‌زاده را ترور کرده است.

وی نیز به مانند وزیر شهرکسازی رژیم صهیونیستی ادعا کرد: هیچ نظری در مورد عاملان این اقدام ندارد، اما چیزی که در آن هیچ تردیدی ندارد این است که این اقدام ضربه سنگینی به برنامه هسته‌ای ایران وارد می‌آورد.

اظهار بی‌اطلاعی این مقامات صهیونیست درحالی صورت می‌گیرد که نتانیاهو در کنفرانس مطبوعاتی سال ۲۰۱۸ به صورت علنی فخری زاده را تهدید به ترور کرد.

نتانیاهو روز جمعه و تنها یک ساعت پیش از عملیات ترور فخری‌زاده نیز تصریح کرد: نمی‌توان شما را در جریان تمام کارها و دستآوردهایی بگذارم که این هفته انجام داده‌ام.

از سوی دیگر، "ایهود اولمرت" نخست وزیر اسبق اسرائیل نیز اعتراف نیز پیشتر در سخنانی اعتراف کرده است که تصمیم به حذف فخری‌زاده گرفتیم، اما در لحظاتی پایانی عملیات [ترور وی] به تعویق افتاد.

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از یک نماینده ایالات متحده و دو مقام اطلاعاتی اعلام کرده که اسرائیل پشت این حمله است. با این حال مشخص نیست که آیا دولت ایالات متحده از پیش مطلع شده است یا خیر، اما تل‌آویو و واشنگتن دو متحد نزدیک به یکدیگر هستند.

تروریست های بیگانه عصر جمعه هفتم آذر ماه جاری با کمین در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند در مسیر خودروی حامل "محسن فخری‌زاده" رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران طی عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل فخری‌زاده مورد حمله قرار گرفت و پس از آن یک دستگاه خودرو نیسان در فاصله ۱۵ متری خودروی حامل وی منفجر شد.

فخری‌زاده در اثر این تیراندازی‌ و انفجار به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده، در بیمارستان به شهادت رسید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها