کد خبر: 602745
تاریخ انتشار :

4 نکته ای که در زمان خرید راکت پینگ پنگ باید به آن توجه کنید

4 نکته ای که در زمان خرید راکت پینگ پنگ باید به آن توجه کنید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) : پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حال اگر به تازگی به این ورزش جذاب و مهیج علاقمند شده اید, قطعا به یک راکت پینگ پنگ مناسب جهت شرکت در این ورزش نیاز خواهید داشت. با یک جستجو ساده در فروشگاههای لوازم ورزشی مشاهده خواهید کرد که مدلهای زیادی از راکتهای پینگ پنگ در دسترس می باشند و شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که کدامیک از این راکتهای پینگ پنک برای شما مناسب می باشند.

در ادامه این مطلب به بررسی مواردی که در زمان خرید راکت پینگ پنگ بهتر است به آن توجه کنید می پردازیم تا شاید بتوانید یک انتخاب مناسب با توجه به بودجه ای که برای آن در نظر گرفته اید داشته باشید.

1- آشنایی مقدماتی با راکت پینگ پنگ

راکت پینگ پنگ, ضروری ترین وسیله ورزشی مورد استفاده توسط یک پینگ پنگ باز می باشد که در آمریکا به آن Paddle, در انگلیس و هند Bat و در اصطلاحات فدراسیون جهانی تنیس روی میز به آن Racket می گویند. براساس قوانین فدراسیون جهانی تنیس روی میز, راکتهای پینگ پنگ می توانند به هر شکل و اندازه و وزنی باشند, اما باید سطوح مسطحی در هر دو طرف آن وجود داشته باشد. بطورکلی راکتهای پینگ پنگ از دو بخش اصلی تیغه و رویه لاستیکی تشکیل شده اند که جنس, ضخامت و ساختار هر یک از این دو اجزاء نقش بسیار مهمی در نحوه عملکرد ورزشکار ایفاء می کنند.

4 نکته ای که در زمان خرید راکت پینگ پنگ باید به آن توجه کنید

2- تیغه راکت پینگ پنگ

همانگونه که در بالا ذکر شد, یکی از از اجزاء تشکیل دهنده راکت پینگ پنگ تیغه آن می باشد. تیغه راکت در واقع همان قسمت دسته چوبی راکت پینگ پنگ می باشد, که براساس قوانین فدراسیون جهانی باید 85 درصد آن از چوب ساخته شده باشد. لازم است بدانید که تیغه راکت معمولا از 3 تا 7 لایه بسته به نوع راکت تشکیل می شود که هر یک از این لایه ها جهت اعمال سختی یا نرمی خاصی به راکت اضافه می شوند. لازم بذکر است, نوع چوب بکار رفته شده در تیغه راکت پینگ نقش تعیین کننده ای در قیمت راکت پینگ پنگ دارد.

3- رویه راکت پینگ پنگ

این قسمت شاید مهمترین بخش یک راکت پینگ پنگ باشد و در واقع جنس بکار رفته و ضخامت رویه راکت پینگ پنگ نقش تعیین کننده ای در عملکرد ورزشکار دارد. رویه راکت خود معمولا از دو قسمت لایه پلاستیکی و یک لایه اسفنجی که بین لایه پلاستیکی و تیغه راکت پینگ قرار می گیرد تشکیل شده است.

بعنوان یک قانون کلی, هر چه ضخامت رویه راکت پینگ پنگ بیشتر باشد, راکت به اصطلاح تهاجمی تر می باشد و برای اعمال ضربات قدرتی مناسب می باشد, و بلعکس هر چه ضخامت کمتر باشد راکت به اصطلاح کنترلی تر می باشد و برای حرکات تدافعی مناسب می باشد. در این رابطه لازم است بدانید که معمولا ضخامت رویه راکت را بیش از 2.2 میلیمتر در نظر نمی گیرند, زیرا که ضخامت بیشتر از این باعث افزایش وزن راکت و در نتیجه پایین آمدن کارایی راکت می شود.

باید بدانید که جنس و مواد بکار رفته در رویه راکت پینگ پنگ نقش موثری در کیفیت راکت پینگ پنگ ایفاء می کند, به گونه ای که هر یک از تولید کنندگان صاحب نام راکت پینگ پنگ استانداردهای خاص خود را جهت تولید رویه راکت پینگ پنگ دارند, و برای هر یک از آن رویه ها نام تجاری منحصر بفردی را در نظر می گیرند و از افشاء نام علمی آن خودداری می کنند. این مسئله در واقع یکی از دلایل اصلی قیمت متفاوت راکت های پینگ در یک فروشگاه لوازم ورزشی می باشد.

4 نکته ای که در زمان خرید راکت پینگ پنگ باید به آن توجه کنید

4- راکت پینگ پنگ آماده و یا سفارشی

راکت های پینگ پنگ یا بصورت آماده و یا بصورت سفارشی در فروشگاههای لوازم ورزشی قابل تهیه می باشند. راکت های آماده به آندسته از راکت پینگ پنگ اطلاق می شود که تیغه و رویه بطور کاملا مونتاژ شده هستند و شما کافیست با توجه به تجربه و میزان مهارت خودتان یکی از آنها را انتخاب کنید.

اما در راکت های پینگ پنگ سفارشی شما باید تیغه و رویه راکت را با توجه به سبک بازی خودتان جداگانه تهیه کنید و خودتان آنها را به یکدیگر بچسبانید. اینگونه از راکت ها عمدتا به پینگ پنگ بازان حرفه ای توصیه می شود و اگر تازه کار و یا نیمه حرفه ای هستید, راکت های آماده برای شما انتخاب مناسبی می باشند.

4 نکته ای که در زمان خرید راکت پینگ پنگ باید به آن توجه کنید

سخن آخر

در نظر داشتن موارد بالا در زمان خرید راکت پینگ پنگ تا اندازه زیادی می تواند به شما کمک کند. بطور کلی, راکتهای آماده برای بسیاری از افرادی که بصورت تفریحی پینگ پنگ بازی می کنند مناسب می باشند و اگر شما فقط با دوستان و آشنایان پینگ پنگ بازی می کنید خیلی لازم به هزینه کردن برای یک راکت سفارشی ندارید. در پایان از شما تقاضا دیارم تا از مجموعه راکتهای پینگ پنگ فروشگاه لوازم ورزشی برنا اسپرت دیدن نماید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها