کد خبر: 602791
تاریخ انتشار :

۸ کشته در حمله موشکی انصارالله به مواضع ائتلاف سعودی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«یحیی سریع» یکشنبه شب گفت: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی شنبه با موشک بالستیک «بدر- P» اتاق عملیات مشترک ائتلاف سعودی را در پادگان تداوین مأرب هدف قرار دادند.

وی افزود: این حمله موشکی منجر به کشته شدن هشت نظامی سعودی و زخمی شدن هفت نفر دیگر شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اضافه کرد: تمام تحرکات دشمن رصد و کنترل می‌شود و نیروهای ما آنها را هر کجا که باشند، هدف قرار خواهند داد.

سریع بر تداوم عملیات نیروهای یمنی علیه اهداف ائتلاف سعودی در صورت ادامه حمله و محاصره یمن تأکید کرد.

در همین حال شبکه خبری الجزیره به نقل از رسانه‌های سعودی گزارش کرد، یک نظامی سعودی در یمن کشته شده است؛ هر چند که این رسانه‌ها به زمان و مکانی که این نظامی کشته شده اشاره نکردند.

عربستان همراه با امارات متحده عربی، بحرین، کویت، سودان و مصر از ششم فروردین ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرد.

کشورهای همپیمان عربستان در این جنگ به دنبال مشاهده بی‌نتیجه بودن آن به تدریج خود را از ائتلاف عربی کنار کشیدند و فقط امارات به دلیل داشتن اهداف توسعه‌طلبانه و طمع‌ورزی‌های خاص خود در یمن، به حضور نظامی‌اش در این جنگ تا به امروز ادامه داده است.

این تجاوز نظامی تاکنون جز کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون‌ها نفر از شهروندان محروم و ویرانی زیرساخت‌ها و قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار در این کشور، نتیجه‌ای برای متجاوزین به همراه نداشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها