کد خبر: 603039
تاریخ انتشار :

تمام استراتژی‌های دولت برای مقابله با کرونا اشتباه بوده است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سیدمحسن دهنوی در بیان دلیل عدم‌تعطیلی مجلس در زمان اعلام تعطیلی دو هفته‌ای برای تهران، گفت: استراتژی‌های دولت در زمان شیوع کرونا برای مقابله با این بیماری به طور کل اشتباه بوده است و ما منتقد آن بودیم، کما اینکه در مورد تعطیل کردن تهران تمام کارشناسان معتقد بودند دولت باید یک دوره تعطیلی اعلام کرده و در مورد ترددها سختگیری می‌کرد تا زنجیره انتقال این بیماری قطع شود.

مجلس منتقد روش دولت برای مقابله با کرونا است

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تعطیلی که دولت در هفته اول اعمال محدودیت‌ها اجرا کرد در کنترل این بیماری اثرگذار نبود، چرا که بانک‌ها تعطیل نبوده و بسیاری از ادارات نیمه تعطیل بودند و شرکت‌ها نیز دایر بودند و تنها یک سری کسب و کارهای بازار تعطیل شدند و خیابان‌ها هم شلوغ بودند، بنابراین سیاست‌های دولت به طور قطع غلط بوده و هست و ما انتقاداتی را به آنها وارد می‌دانیم.

وی تصریح کرد: در شرایطی که دولت برای رعایت پروتکل‌ها اعلام می‌کند بسیاری از کسب و کارها از جمله بانک‌ها و تعدادی از ادارات باید دایر بمانند تا کار مردم راه بیفتد اینکه الزام می‌کند باید جلسات صحن مجلس تعطیل شود، نشان می‌دهد که اغراض سیاسی را دنبال می‌کند.

مجلس با نظر کارشناسان پروتکل‌های لازم برای برگزاری جلسات صحن را تعریف کرد

دهنوی خاطرنشان کرد: تصمیمی که در مجلس برای نحوه اداره جلسات گرفته شد، این بود که این امر با رعایت جدی پروتکل‌ها محقق شود از جمله اینکه تعداد نمایندگان حاضر در صحن کاهش داده شد، جلسات در سه سالن برگزار شد، نمایندگان به چند گروه تقسیم شدند و بخشی از نمایندگان هم در قالب مجازی جلسات را دنبال کردند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: ما سعی کردیم که پروتکل‌ها به صورت حداکثری رعایت شود اما جلسات مجلس برقرار بماند، چرا که از جمله نهادهای مهمی است که در شرایط کنونی باید صدای مردم را به گوش مسئولان برساند لذا به هیچ وجه تعطیل کردن آن را به صلاح نمی‌دانیم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما از کارشناسان دعوت کردیم تا پروتکل‌ها را تعیین کنند و بر اساس آنها در حال برگزاری جلسات هستیم و اگر محدودیت‌ها شدیدتر شود رعایت پروتکل‌ها را شدیدتر خواهیم کرد اما به هیچ وجه موافق تعطیلی مجلس نیستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها