کد خبر: 603066
تاریخ انتشار :

آلمان برای خروج ناتو از افغانستان شرط گذاشت

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

آلمان بار دیگر مخالفت خود را با تصمیم دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای خارج کردن هرچه سریعتر شماری از نظامیانش از افغانستان اعلام کرد.

خبرگزاری فرانسه امروز (سه شنبه) گزارش داد: «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان از حزب سوسیال دموکرات (SPD) پیش از رایزنی با همتایان خود در نشست ناتو ، خواستار تعیین 'شرایط روشن' برای عقب نشینی بیشتر نیروهای این پیمان نظامی از افغانستان شد.

وی در برلین افزود: عقب نشینی های نظامی عجولانه نباید روند صلح در افغانستان را به خطر بیندازد. زیرا با این اقدام سیگنال های اشتباهی به طالبان رادیکال که دولت کابل در حال حاضر با آنها مذاکرات صلح برگزار می کند، می فرستد.

وزیر خارجه آلمان بیانیه ترامپ در اواسط ماه نوامبر مبنی بر کاهش تعداد سربازان آمریکایی از ۴۵۰۰ به ۲۵۰۰ نفر را تا اواسط ژانویه، کاری دشوار ارزیابی کرد و افزود که حضور نیروهای آمریکایی برای سربازان ارتش آلمان در افغانستان نیز بسیار مهم است.

وی با اشاره به این که هماهنگی در داخل ناتو طی چند روز گذشته بهتر شده است گفت، معتقد است که امکان هماهنگی نظامی در ناتو به حدی وجود دارد که این امر تأثیری منفی بر روند صلح نگذارد.

ماس در پاسخ به این سوال که آیا آلمان پیش از آنکه ترامپ دفتر کار خود را به بایدن تحویل دهد، برای اعلامیه های غافلگیرکننده دیگری از سوی او آمادگی دارد یا خیر؟ تصریح کرد: ما همیشه در گذشته انتظار همه چیز را داشتیم. با این حال به نظر می رسد با توجه به پیشرفت های چند روز اخیر در ایالات متحده آمریکا، روند تحویل قدرت منظم به آرامی آغاز شده است.

وزیران خارجه ناتو در جریان مشورت های دو روزه خود از طریق ویدئو کنفرانس با پیشنهادهایی برای اصلاح این پیمان نیز سر و کار دارند. به گفته ماس، کمیته‌ای از کارشناسان، ۱۳۸ پیشنهاد را ارائه داده اند که هدف آنها بخصوص هماهنگی سیاسی بهتر در اتحاد است.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها