کد خبر: 603253
تاریخ انتشار :

نحوه انتخاب درب‌های ضد سرقت در ساختمان سازی

نحوه انتخاب درب‌های ضد سرقت در ساختمان سازی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) : پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

اما درب های ضد سرقت در مقایسه با سایر درب‌های معمولی مقاومت و امنیت بسیار بالاتری دارند. امنیت این درب‌ها حتی از حفاظ های آکاردئونی بالاتر است. البته با در نظر گرفتن این نکته که نباید قفل و یراق آلات درب ضد سرقت معمولی باشند و باید از تجهیزات استاندارد آن استفاده کرد، تا درب ضد سرقت حداکثر امنیت را برای محل مورد استفاده فراهم آورد.

انواع درب ضد سرقت از نظر کشور سازنده

نحوه انتخاب درب‌های ضد سرقت در ساختمان سازی

درب ضد سرقت ایرانی

از لحاظ ظاهری شباهت بسیار زیادی با درهای ضد سرقت ترک دارند، با این تفاوت که چهارچوب فلزی آن ها در ایران ساخته می شود. درب‌های ضد سرقت ایرانی را تقریبا می توان حد وسط درهای ضد سرقت خواند، چرا که از نوع چینی با کیفیت تر واز نوع درهای ترک ارزانترند. همچنین موارد استاندارد در آنها به خوبی رعایت شده و از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند.

درب ضد سرقت چینی

دارای کیفیت‌های متفاوت با نوع درهای ایرانی ضد سرقت هستند، اما درهای وارداتی چینی به ایران تا به این زمان اکثرا کیفیت مطلوبی نداشته اند به همین دلیل معمولاتوصیه نمی شوند. مگر اینکه شما اصرار به خرید درب ضد سرقت ارزان داشته باشید.

درب ضد سرقت ترک

از درب ‌های ساخت ایران و چین دارای استحکام بالاتری بوده، کیفیت خیلی بالاتری دارند. اگر به دنبال درب ضد سرقت عالی، استاندارد و اصیل می باشید می توانید درب ضد سرقت ترک را انتخاب کنید البته حتما قبل از خرید بودجه خود را مشخص کنید زیرا این درب‌ها نسبت به بقیه قیمت بالاتری دارند.

تفاوت ظاهری درب‌های ضد سرقت

لولا درب ضد سرقت

لولاهای درب‌های ضد سرقت ترک از سمت داخل قابل مشاهده است و کاملا دیده می‌شود اما لولاهای درب‌های ضد سرقت چینی پنهان است و نه از داخل و نه از بیرون قابل رویت نیستند.

چهارچوب درب ضد سرقت

چهارچوب درب‌های ضد سرقت چینی تخت است و اختلاف کمی بین سطح بیرونی و لنگه درب وجود دارد، در حالی که این اختلاف در درب‌های ضد سرقت ترک و ایرانی بیشتراست.

وزن درب های ضد سرقت

تفاوت دیگر این درب‌ها با یکدیگر در وزن آن ها است. در‌ب‌های ضد سرقت چینی نسبت به نمونه مشابه ترک خود بسیار سبک‌تر هستند به طوری که می‌توان گفت وزن یک درب ضد سرقت ترک با دو درب ضد سرقت چینی برابری می کند.

نصب درب ضد سرقت

نصب درب‌های ضد سرقت چین بسیار آسان و سریع است هر چند که نصب درب ضد سرقت ترک و ایرانی نیز بیشتر از يك یا دو ساعت زمان می برد.

خریداران درب‌ها ی ضد سرقت همیشه با این سوال رو به رو هستند که چه فرقی بین درب ضد سرقت ساخت ترکیه و چین و ایران وجود دارد و برخی گمان می کنند فرق بین آنها فقط در کیفیت آنها است. تولیدات چین در سطوح مختلف کیفی قرار دارند و اگر بخواهیم به طور تخصصی در مورد درب صحبت کنیم صادقانه باید گفت اکثر درب‌های ضد سرقت چینی وارد شده به ایران حتی نسبت به پولی که خریدار پرداخت می کند ازاز کیفیتی حتی در حد متوسط برخوردار نیستند. اما نمی توان گفت کیفیت تمام درب‌های ضد سرقت چینی از درب‌های ضد سرقت ترک پایین تر است. درب‌های ضد سرقت چینی با روکش اچ دي اف معمولاً از کیفیت بهتری برخوردار هستند و نسبت به برخی از درب‌های ترکیه که در بازار ایران وجود دارد گرانتر نیزهستند و طبیعتاً با توجه به تفاوت کیفیت درب‌های ضد سرقت ترک و چیني منطقی است که از نظر قیمتی هم بین این درب ها تفاوت وجود داشته باشد. درب‌های ضد سرقت ترک دارای کیفیت بسیار خوبی هستند و از ابزار و یراق آلات با کیفیت در آنها استفاده شده است. جنس رویه این درب‌ها بسیار با دوام و دارای استحکام بسیار بالایی است

درضد سرقت ایرانی نیز از لحاظ کیفیت تقریبا هم سطح در ضد سرقت ترک است و تولیدکنندگان داخلی درب ضد سرقت بسیار با کیفیت و با قیمت مناسب را تولید میکنند.

در یک رده بندی کلی و به عنوان قیمت کف می‌توان درب‌های ضدسرقت چینی موجود در بازار را ارزان‌‌ترین، درب‌های ضدسرقت ایرانی را در رنج متوسط و درب‌های ضدسرقت ترک را گران‌‌ترین درب‌‌های موجود در بازار ایران قلمداد نمود.

معمولا کسانی که اقدام به خرید درب ضد سرقت می کنند هدفی جز رسیدن به امنیت بیشتر ندارند که برای رسیدن به این مقصود باید هنگام خرید به چند نکته توجه نمود :

۱- جنس چهارچوب : که باید فلز به کار رفته در آن از الیاژ خوب و با کیفیت باشد و محل های اتصال ورق ها جوش کاری مناسبی داشته باشند و بهتر است از جوش co2 برای جوشکاری استفاده شده باشد.

۲- ضخامت‌چهارچوب: ضخامت چهارچوب باید 1.5 میلی متر باشد ویا حتی بیشتر از آن

۳- جنس لولا: که از وارد بسیار مهمی است که باید به آن توجه نمود زیرا لنگه درب بر روی این لولا ها میچرخد و باید بتواند به آسانی وزن لنگه درب را تحمل کند که اگر جنس و تعداد لولا ها نا مرغوب و کم باشد پس از گذشت مدتی درب از حالت تنظیم و ریگلاژی خارج میشود که بهترین حالت استفاده از ۳ عدد لولا و همچنین استفاده از لولای در بلبرینگ دار است.

۴- جنس لایه: درست است که طرح لایه درب به صورت سلیقه ای بوده اما توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که جنس لایه باید متناسب با محل استفاده انتخاب شود به طور مثال جنس ام دی اف از زیبایی و براقیت بیشتری نسبت به جنس ملامینه و پی وی سی برخوردار است اما در مقابل خش و نور افتاب دارای استحکام کمتری است. ۵- باید به فضای داخلی بین دو طرف درب دقت نمود: که باید از ورقی فولادی ساخته شده باشد و در غیر اینصورت در حقیقت شما یک درب معمولی در ابعاد بزرگتر خریداری نموده اید البته با پرداخت هزینه یک درب ضدسرقت! ۶- از قفل ها و کلید ها مطمئن باشین : و در نظر داشته باشین بهترین نوع قفل موجود در جهان برای کشور ترکیه و شرکت کاله می باشد که به راحتی یافت میشود و مشکلی در پیدا کردن این قفل نیست.

۷- و در انتها از کیفیت دستگیره ها و ابزار یراقی که در ساخت درب‌های ضدسرقت مورد استفاده قرار گرفته است مطمئن شوید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها