کد خبر: 605457
تاریخ انتشار :

همه چیز درباره ویروس جدید کرونا/ دکتر مردانی: سرعت انتشار نوع جدید ۷۰ برابر بیشتر از قبل است/ مسولان انگلیسی پنهان‌کاری کرده‌اند/ تمام کسانی که اخیرا از لندن وارد ایران شده اند باید نمونه‌برداری شوند

همه چیز درباره ویروس جدید کرونا/ دکتر مردانی: سرعت انتشار نوع جدید ۷۰ برابر بیشتر از قبل است/ مسولان انگلیسی پنهان‌کاری کرده‌اند/ تمام کسانی که اخیرا از لندن وارد ایران شده اند باید نمونه‌برداری شوند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، دکتر مسعود مردانی، متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری در گفت وگو با خبرنگار شفقنا درباره اینکه برخی در مورد ویروس جدید کرونا نام کووید ۲۰ را گذاشته اند اظهار داشت: این ویروس جدید نامی ندارد و اگر هم قرار باشد نامی به خود بگیرد بایستی توسط سازمان بهداشت جهانی اسم گذاری شود. ویروس جدید همان ویروس کروناست، در واقع نوع موتاسیون یافته کروناست. جهش ژنتیکی پیدا کرده و از گونه قبلی واگیردارتر است. دو برابر سرعت آلودگی ویروس بالا رفته است. سرعت انتشار ویروس نوع جدید در انگلیس ۷۰ برابر بیشتر از قبل است و می تواند به سرعت جایگزین گونه قبلی بشود. آزمایش این ویروس هم ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد که مثبت بشود و تعیین موارد مثبت در آزمایشگاه شهر لندن هم با دردسر فراوانی روبه رو بوده است.

اولین بار در شهریور ماه در انگلستان شناسایی شده بیماری به کشورهای هلند، ایتالیا، استرالیا، دانمارک انتشار پیدا کرده است

وی افزود: معمولا آنتی بادی کسانی که از این بیماری نجات پیدا می کنند با آنتی بادی ویروس کرونا معمول تفاوت آنچنانی ندارد. اولین بار در شهریور ماه در انگلستان شناسایی شده ولی آنها پنهان کردند و الان این بیماری به کشورهای هلند، ایتالیا، استرالیا، دانمارک انتشار پیدا کرده الان همه چیز را برملا کردند.

دو سوم مبتلایان در انگلیس حامل این ویروس بوده اند باید تمامی کسانی که از کشور انگلستان وارد ایران شده و یا احتمالا خواهند شد تماما نمونه برداری و پی سی آر کنیم

وی تصریح کرد: دو سوم مبتلایان در انگلیس حامل این ویروس بوده اند و راه حل مقابله با آن اعمال قرنطینه سریع السیر است و ما نیز باید تمامی کسانی که از کشور انگلستان وارد ایران شده و یا احتمالا خواهند شد تماما نمونه برداری و پی سی آر کنیم و اگر مثبت است حتما از نظر میدانی بررسی کنیم و آنها را ۱۴ روز در قرنطینه نگه داریم که باعث انتقال بیماری به دیگران نشوند.

آیا واکسن های جدید کرونا بر روی این بیماری نیز موثر خواهد بود یا خیر؟

دکتر مردانی ادامه داد: اولین مساله ای که مطرح می شود این است که آیا واکسن های جدید کرونا بر روی این بیماری نیز موثر خواهد بود یا خیر؟ طبق تحقیقات به عمل آمده این ویروس جهش یافته تاثیری بر روی کارایی واکسن نداشته است پس فعلا به امید اینکه این واکسن بتواند کمک کند به جلو می رویم اگر مساله جدیدی اتفاق افتاد اطلاع رسانی خواهد شد.

بیماریابی وزارت بهداشت از کسانی که طی دو هفته اخیر از لندن وارد ایران شده اند

وی افزود: وزارت بهداشت برنامه ای برای بیماریابی کسانی که قبلا یعنی دو هفته اخیر از لندن وارد ایران شده اند دارد که جزییات بیشتر را باید از مسولان امر بپرسید.

منبع: شفقنا زندگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها