کد خبر: 605936
تاریخ انتشار :

زارعی: خواب اسرائیل درباره نفوذ در منطقه تعبیر نمی‌شود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سعدالله زارعی درباره اخباری که درباره برنامه‌های رژیم صهیونیستی برای گسترش و ترویج صهیونیسم در منطقه از طریق تشکیل کانونی در امارات منتشر شده، گفت: درواقع خود اسرائیلی‌ها خیلی به این مساله پر و پال می‌دهند یعنی خودشان این گفت‌وگوها را عمیق و همه جانبه و دارای ابعاد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی و... معرفی می کنند.

وی افزود: اما باید این نکته را در نظر داشت یک خاخام یهودی در امارات مسلمان چه کاری می تواند انجام دهد؟ اسرائیل تا چه اندازه با خاخام ها کار می کند؟به نظر می رسد باید مراقب خبرسازی هایی که اسرائیلی ها برای مهم جلوه دادن روابط همه جانبه و دست برتر بودن در منطقه نشان می‌دهند، بود.

این کارشناس مسائل فلسطین همچنین یادآور شد: از کمپ دیوید بیش از 40 سال گذشته اما روابط اسرائیل با مصر از سطح سیاسی یک قدم جلوتر نیامده است. از طرفی اسرائیلی‌ها به شدت دچار بحران امنیتی و داخلی و... بودند و اماراتی ها با عادی سازی روابط خیانت و جنایت کردند.

زارعی خاطرنشان کرد : آیا خاخام یهودی جرأت می کند پای خود را در ابوظبی، دبی و شارجه بگذارد. همین الان بعد از 40 سال از کمپ دیوید در قاهره نمی توانند رفت و آمد کنند. بنابراین در منطقه اسلامی نمی توانند کاری انجام دهند مگر در مورد بن زاید که ریشه اش یهودی است.

وی تاکید کرد: اصلا مگر یهودی ها قائل به این هستند که خاخام به کشوری یا شهری بفرستند، در نتیجه خواب اسرائیل درباره نفوذ در منطقه تعبیر نمی شود.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها