کد خبر: 606335
تاریخ انتشار :

تبدیل ائتلاف سعودی به ناتوی عربی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«ضاحی خلفان» مقام سابق پلیس دبی با انتشار مطلبی در حساب توئیتری خود بر ضرورت گسترش ائتلاف عربی علیه یمن به رهبری عربستان سعودی و تبدیل آن به ناتوی عربی تأکید کرد.

او نوشت: «ائتلاف عربی (علیه یمن) بایستی استمرار داشته باشد و نباید از هم فرو بپاشد بلکه باید بزرگ‌تر و منسجم‌تر شود».

وی با اشاره به پیمان ورشو و ناتو افزود:«چرا نباید پیمان اعراب با مرکزیت عربستان سعودی وجود داشته باشد».

این اظهارات خلفان با واکنش متفاوت کاربران مواجه شد و یکی از کاربران با اشاره به اختلافات بین قطر و عربستان سعودی نوشت: «مشکل ما برخی کشورهای کوچک مانند قطر هستند که رهبری کشورهای بزرگی مانند عربستان و مصر را نمی‌پذیرند و فراموش کرده‌اند که رهبری کشورهای عضو ناتو را نیز عضو بزرگ آن بر عهده دارد».

یکی از کاربران نیز ضمن مخالفت با ایجاد چنین ائتلاف نوشت: «بزرگ‌ترین فایده ائتلاف شما خدمت به اسرائیل است، همه فتنه‌ها زیر سر عربستان سعودی است».

کاربر دیگری نوشت: «ائتلاف عربی بایستی علیه مسلمانان استمرار یابد اما اسرائیل برادر بزرگ شماست!»

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد. این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها