کد خبر: 606637
تاریخ انتشار :

مخالفت آمریکا با بودجه سازمان ملل نتیجه نداد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، در پایان نشست مجمع عمومی سازمان ملل تنها آمریکا و اسرائیل علیه بودجه سه میلیارد و ۲۳۱ میلیون دلاری ۲۰۲۱ سازمان ملل رای مخالف دادند، اما ۱۶۷ کشور در مخالفت با آمریکا به بودجه پیشنهادی برای سازمان ملل رای موافق دادند.

کیلی کرافت سفیر آمریکا در سازمان ملل، مخالفت خود را با این بودجه که شامل هزینه برگزاری بیستمین سالگرد کنفرانس سازمان ملل برای مقابله با نژادپرستی در سال ۲۰۰۱ در دوربان آفریقای جنوبی است، ابراز داشت.

آمریکا کنفرانس دوربان آفریقای جنوبی در سال ۲۰۰۱ را برا‌ی همبستگی با اسرائیل و در اعتراض به آنچه محکومیت تل آویو از سوی کشور‌های مسلمان خواند، ترک کرده بود.

کرافت همچنین در مجمع عمومی سازمان ملل از آمریکا به عنوان بزرگترین تامین کننده بودجه این سازمان نام برد و گفت ما به مواضع خود پایبندیم و از آنچه درست است، حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه پس از ۲۰ سال، از بیانیه دوربان چیزی برای حمایت باقی نمانده است، این موضوع را تحریک علیه اسرائیل خواند.

کشور‌های عضو سازمان ملل به طور جداگانه موافقت خود را با این تصمیم که از تلاش‌های مربوط به برگزاری کنفرانس دوربان حمایت می‌کند، اعلام کردند و این موضوع با ۱۰۶ رای موافق، ۴۴ رای ممتنع و ۱۴ رای مخالف از جمله آمریکا و اسرائیل، انگلیس، فرانسه و آلمان تصویب شد.

سفیر آمریکا همچنین از این موضوع گلایه کرد که کشورش هنگام تلاش برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران در پی نقض توافق هسته ای، هیچ گونه کمکی از سوی این سازمان دریافت نکرده است.

بر اساس این گزارش انتظار می‌رود که جو بایدن رییس جمهوری منتخب آمریکا همکاری بیشتری با سازمان ملل از جمله برای توقف خروج این کشور از سازمان جهانی بهداشت در پیش گیرد که ترامپ این سازمان را بخاطر تلاش ناکافی در مهار ویروس کرونا مورد سرزنش قرار داده است.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها