کد خبر: 607699
تاریخ انتشار :

خبر خوش برای جاماندگان سهام عدالت/ واگذاری سهام عدالت به مشمولان جدید + جزئیات

خبر خوش برای جاماندگان سهام عدالت/ واگذاری سهام عدالت به مشمولان جدید + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، در حالی طرح سهام عدالت از سال ۸۵ تا کنون در پی شناسایی مشمولان در حال اجرا است که با وجود اختصاص سهام عدالت به حدود ۵۰ میلیون نفر، بیش از ۱.۸ میلیون از مشمولان با وجود دارا بودن کارت‌های ثبت نام، از داشتن سهام عدالت محروم هستند.

این در شرایطی است که برخی از دهک‌های درآمدی جامعه که در سطوح درآمدی و معیشت پایینی قرار دارند، نیز در زمره دارندگان سهام عدالت قرار ندارد.

با این حال چند سالی است که نمایندگان مجلس به دنبال تخصیص سهام عدالت به مشمولان جدید هستند و مجلس تازه‌کار نیز وعده دادن سهام عدالت به مشمولان جدید را چند ماهی است که سر می‌دهد.

در این راستا در تازه‌ترین اظهارنظرها رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس در خصوص خبری مبنی بر این که به موجب مصوبه این کمیسیون، دولت مکلف به واگذاری سهام عدالت به ۷ میلیون ایرانی شده است، گفته موضوع واگذاری سهام عدالت در نشست دیروز کمیسیون تلفیق بعد از بحث و بررسی به مراعی گذاشته شد اما قطعی نشد که این موضوع به معنای لزوم بررسی بیشتر این بحث است.

به همین جهت موضوع واگذاری سهام عدالت به ۷ میلیون نفر برای بررسی بیشتر در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به کمیته مربوطه ارجاع داده شده است و مصوبه تلقی نمی‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها