کد خبر: 607701
تاریخ انتشار :

قیمت ماسک سه لایه به چه عواملی بستگی دارد؟

ماسک سه لایه از نیازهای اساسی سال 2020

ماسک سه لایه از نیازهای اساسی سال 2020
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) : پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در اوایل سال 2020 با شیوع ناگهانی ویروس کرونا نیاز به استفاده از ماسک به بالاترین حد ممکن در این سال‌ها رسید و با تقاضای بسیار بالایی رو به رو شد. قیمت ماسک سه لایه در اویل این شرایط تا 5 برابر هم افزایش داشت و همچنان قیمت برخی ماسک‌ها از ارزش واقعی بالاتر است.

قیمت ماسک سه لایه از چه چیزی نشأت می‌گیرد؟

مانند همه اقلام موجود در بازار قیمت و تقاضا با هم رابطه مستقیم دارند. در واقع با بالا رفتن تقاضا برای خرید یک کالا، قیمت آن کالا در بازار افزایش می‌یابد. قیمت ماسک سه لایه به جز این که تحت تاثیر قیمت مواد اولیه تشکیل دهنده آن باشد به میزان تقاضا نیز برمی‌گردد. همچنین در زمان‌هایی که درخواست برای خرید این کالا بالا می‌رود، بازار با کمبود مواد اولیه مواجه می‌شود و این امر نیز تاثیر فراوانی بر افزایش قیمت این ماسک‌ها دارد. چندی پیش از شیوع ویروس کرونا نیز این موضوع در زمان افزایش آلودگی هوا اتفاق افتاد، با افزایش غلظت هوای آلوده در کشور و ایجاد مشکلات تنفسی ناشی از ذرات گرد و غبار، تقاضای خرید ماسک به صورت ناگهانی بالا رفت و این موضوع باعث افزایش چشمگیر قیمت ماسک شد.

ماسک تنفسی چه استفاده‌ای در زندگی افراد دارد؟

تا کنون به این نکته توجه کرده‌اید که پزشکان در طول هر روز کاری با چند بیمار برخورد دارند؟ هر کلدام از این بیماران به چه ویروسی مبتلا هستند؟ آیا بیماری آن‌ها واگیردار است؟ اگر ماسک‌های تنفسی نبودند این بیماری‌ها می‌توانست از یک پزشک به تعداد زیادی از افراد شیوع پیدا کند. استفاده نکردن از ماسک تنفسی در میان پزشکان نه تنها زندگی خودشان را در خطر می‌اندازد بلکه می‌تواند سلامتی بسیاری دیگر از افراد جامعه را تحت شعاع قرار دهد. ویروس کرونا به همه ثابت کرد که یک بیماری چگونه می‌تواند تمام بشریت را به خطر بیاندازد و تنها را پیشگیری از این خطر استفاده از ماسک‌های تنفسی است.

ماسک تنفسی در شرایط آلودگی هوا چه کاربردی دارد؟

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که چه چیزی باعث ایجاد آلودگی هوا می‌شود؟ در واقع زمانی که حجم زیادی از ذرات مضر و مولکول‌های بیولوژیکی وارد سطح زمین می‌شوند آلودگی هو اتفاق می‌افتد، آلودگی هوا مجموعه ای ذرات و گازهای معلق است که به غلظت مضر برای انسان رسیده است. این هوای آلوده نه تنها در محیط بیرون باعث ایجاد مشکلات تنفسی برای افراد می‌شود بلکه با افزایش غلظت این ذرات ممکن است هوای آلوده به داخل ساختمان نیز راه پیدا کند. استشمام این هوا نه تنها برای افرادی که از بیماری‌های تنفسی و ریوی رنج می‌برند خطرناک است، بلکه می‌تواند برای سالمندان، کوکان، بیماران قلبی و حتی افراد سالم نیز مشکل ساز باشد.

برای محافظت از سلامت جسمانی در شرایط آلودگی هوا در مرحله توصیه می‌شود تا حد امکان از منزل خارج نشوید، اما برای افرادی که تحت ضرورت مجبور به ترک منزل هستند و در محیط هوای آلوده قرار می‌گیرند مهمترین روش برای محافظت از دستگاه تنفسی استفاده از ماسک تنفسی و ماسک‌های فیلتر دار است. ماسک‌های تنفسی از جمله تجهیزات پزشکی پر کاربرد در صنعت تجهیزات پزشکی می‌باشد که از اهمیت بالایی برخوردار است. همین امر باعث شده که کیفیت بکار رفته در تولید و توزیع این محصول نظر تولید کنندگان و مصرف کنندگان را به خود جلب کند.

ماسک، عمده‌ترین وسیله در میان تجهیزات پزشکی

عمده مصرف تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها می‌باشد. اما مصارف خانگی آنها نیز کم نیست. تجهیزات پزشکی ، به جز لوازم فیزیکال، تقریبا همه یکبار مصرف می‌باشند. که شامل‌ ماسک، روپوش و پاپوش، و ... است. برای بیمارانی که در منزل از آنها نگهداری می‌شوند، با توجه به بیماری‌های آنها از تجهیزات پزشکی مربوط به آن بیماری استفاده می‌شود. اما در دسته بیماری‌های تنفسی ماسک، مهم ترین عامل مورد استفاده در دسته تجهیزات پزشکی برای بیمار و اطرافیان آن می‌باشد. همچنین مصرف عممده این وسیله در این روزها سبب شده تا آمار تقاضای آن به شدت افزایش یابد.

از تجهیزات پزشکی نامرغوب استفاده نکنید !

استفاده مداوم از ماسک موجب شده ناراحتی‌هایی برای بیماران به وجود آید. به همین دلیل نباید کیفیت این مهم، نادیده گرفته شود. زیرا هم باعت افزایش هزینه‌های جاری مراقبتی و هم کاهش راندمان استفاده از آن می‌شود. توصیه پزشکان، استفاده از ماسک‌های مناسب و با کیفیت است. زیرا استفاده از ماسک نامناسب و بی کیفیت، حساسیت‌های پوستی و ناراحتی‌های بسیاری را با خود به همراه دارد. در نتیجه تولید تجهیزات پزشکی به خصوص ماسک، نیازمند مواد اولیه مرغوب، رعایت استاندارد‌های لازم و استفاده از ابزارآلات با کیفیت و تکنولوژی روز، و همچنین رعایت اصول بهداشتی در پروسه تولید می‌باشد. تا این اطمینان را به مصرف کننده بدهد که در زمان استفاده خطری او را تهدید نکند. اما تنها ماسک نیست که نیازمند نهایت کیفیت و استاندارهای لازم می‌باشد. بلکه تمامی تجهیزات پزشکی، مشمول رعایت این نکات می‌باشند تا موجب بروز خطرات جدی نشوند.

کلام آخر

به طور کلی تجهیزات پزشکی به علت استفاده در حساس‌ترین و پاکیزه‌ترین مکان، نیازمند این است که در تولید و استفاده آن، تمامی نکات بهداشتی رعایت شود تا خدایی ناکرده موجب افزایش بیماری و صدمات و آسیب‌های بیشتر به بیماران نشود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها