کد خبر: 607711
تاریخ انتشار :

درمان خوشمزه استرس با این دمنوش ها

درمان خوشمزه استرس با این دمنوش ها
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، نزدیک شدن به امتحانات پایان ترم و مهم تر از آن کنکور، سبب تشدید استرس و افزایش اضطراب دانش آموزان می شود. اضطرابی که گاهی می تواند سبب کاهش تمرکز و قدرت یادگیری فرد نیز شود. در ادامه این مطلب به معرفی چند دمنوش گیاهی پرداخته ایم.

برخی از این دمنوش ها خاصیت آرامش بخشی دارند و می توانند سبب تمدد اعصاب شوند و برخی نیز اثر محرک کنندگی مغز را داشته و می توانند سبب بهبود قدرت حافظه و افزایش کارایی مغزی فرد شوند. اگر تمایل دارید که با ترکیبات طبیعی و بدون عارضه استرس تان را کم کنید و همچنین قدرت و کارایی مغزتان را بالا ببرید، به شما پیشنهاد می کنم که مطالعه این مطلب را از دست ندهید. با ما همراه باشید.

- دمنوش گل گاوزبان و سنب الطیب: خواص: گل گاو زبان، طبیعتی گرم داشته و آرام بخش اعصاب، خواب آور و مسکّن سردردهای عصبی است.سنبل طیب هم با طبیعت گرمی که دارد؛ ضدّ نفخ معده و بهبود دهنده اسپاسم های عضلانی است. برآیند ترکیب این دو گیاه سبب می شود که دمنوش حاصله بسیار آرامش بخش باشد و در تجدید قوای ذهنی ، فکری و بدنی فرد اثر سودمندانه ای را بگذارد.

البته لازم به ذکر است که مصرف جداگانه هر یک از این ترکیبات نیز می تواند اثرات سودمندانه ای را در آرامش فرد داشته باشد. بر اساس آخرین تحقیقات مصرف گل گاو زبان به عنوان یک ترکیب موثر در کاهش استرس و اضطراب و افزایش آرامش فرد بیان شده است.

- دمنوش بابونه : این دمنوش، طبیعتی معتدل داشته ( نه گرم و نه سرد) و آرام بخش قدرتمند اعصاب است. علاوه بر آن اثر سودمندانه ای را هم در بهبود مشکلات گوارشی معده و روده داراست و می تواند به طرز موثری سبب بهبود و رفع این مشکلات شود. علاوه بر آن محرک اشتها نیز بوده و خاصیت ملینی نیز دارد. بر اساس تحقیقات به عمل آمده اگر شما از بدخوابی و یا بی خوابی های شبانه رنج می برید و یا زندگی تان مملو از استرس و اضطراب است، مصرف دمنوش بابونه شاید بهترین انتخاب برای شما باشد.

- دمنوش به لیمو: این دمنوش، طبیعتی گرم دارد و آرامش بخش اعصاب است، به همین سبب می تواند در بهبود بی خوابی ها و بدخوابی های شبانه موثر باشد. علاوه بر خواص گفته شده این دمنوش در تقویت حافظه و کارایی مغز نیز سودمند است.

- دمنوش زعفران: زعفران طبیعتی گرم داشته و محرک قوای مغزی است. علاوه بر آن خاصیت نشاط آور و شادی بخش نیز دارد و در بهبود روحیه فرد می تواند موثر باشد.

- دمنوش نعناع: این ترکیب فوق العاده، طبیعتی معتدل و نسبتا گرم داشته و اثر خارق العاده ای را در آرامش سیستم گوارشی و بهبود مشکلات گوارشی از جمله نفخ معده دارد. طبق برخی از مطالعات انجام شده، ترکیب نعناع به سبب دارا بودن خواص آرامش بخشی می تواند اثر مناسبی را در رفع خستگی روزانه و بهبود شادابی فرد نیز داشته باشد. یکی دیگر از اثرات این ترکیب فوق العاده بهبود علائم سرماخوردگی و کاهش دوره نقاهت است.

- دمنوش بهار نارنج این ترکیب طبیعتی گرم داشته ، محرک و تقویت کننده مغز و اعصاب است و البته خاصیت آرامش بخشی نیز دارد. بر طبق برخی مطالعات حتی استشمام بوی بهار نارنج هم می تواند در بهبود خلق و خو و آرامش فرد نیز اثر مناسبی را داشته باشد.

- دمنوش بادرنجبویه

بادرنجبویه مسکن خوبی برای اعصاب است و به شما کمک می کند تا از نگرانی ها و استرس هایتان کاسته شود و حتی در برخی مواقع نیز برای برطرف کردن بدخوابی به کار می رود..

- دمنوش آویشن: طبیعت گرم، محرک سیستم عصبی مرکزی و مقوی اعصاب و همچنین قدرت تحریک کنندگی بالایی که به سبب وجود تیمول در این ترکیب گیاهی فوق العاده موجود است، سبب شده که این این دمنوش گیاهی تاثیری ماندگار در تقویت فوای فکری و مغزی فرد داشته باشد.

علاوه بر آن آویشن دارای خاصیت ضدعفونی کننده هم هست و می تواند سبب ضدعفونی مجاری تنفسی و سینوس ها شود. بر اساس یک مطالعه که در سال 2013 انجام شد، مصرف آویشن به سبب ترکیبات موثره موجود در آن می تواند سبب بهبود خلق و خو و افزایش آرامش فرد شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها