کد خبر: 608303
تاریخ انتشار :

تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در تلاویو

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از جروزالم پست، تظاهرکنندگان علیه فساد در قرارداد خرید زیردریایی ها از آلمان که موسوم به پرونده «رسوایی زیردریایی» است ، اعتراض کردند.

مطبوعات آلمان فروردین ۹۸ گزارش داده بودند که دادستانی شهر بوخوم آلمان که در زمینه پرونده های فساد تحقیقات می کند، تحقیقاتی را در مورد رشوه در قرارداد فروش زیردریایی به رژیم صهیونیستی آغاز کرده و ممکن است نخست وزیر این رژیم نیز در این پرونده محکوم شود.

براساس این گزارش، معترضان در تل‌آویو با در دست داشتن پلاکاردهایی که بر روی آن نوشته شده بود «ما خواستار شفافیت‌ سازی هستیم»، شعارهایی علیه بنیامین نتانیاهو سر دادند.

بنابر تحقیق شبکه ۱۰ تلویزیون اسراییل، شرکت تیسنکراپ و 'میکی گانور' متعلق به محافل نزدیک به نتانیاهو به پیشنهاد رژیم صهیونیستی یک توافقنامه مشاوره ای امضا کردند.

"میکی گانور" در همین ارتباط از جمله یک کمیسیون ۱۱ میلیون دلاری برای فروش ناوچه ها دریافت کرد.

به نوشته روزنامه هندلزبلات، انتظار می رود که مقامات مربوطه روی یک قرارداد اخیر برای فروش سه زیردریایی تمرکز کنند.

این تجمع اعتراضی درحالی برگزار می شود که هر هفته مناطق مختلف فلسطین اشغالی صحنه تظاهرات علیه نتانیاهو است.

کابینه نتانیاهو به سبب سوءمدیریت در مقابله با شیوع کرونا، زیر تیغ تیز انتقادهای شدید ساکنان سرزمین‌های اشغالی قرار دارد، به طوری که این رژیم در مقایسه با جمعیت، دارای یکی از بیشترین مبتلایان به کرونا در جهان است و تلاش های کابینه تاکنون برای کاهش میانگین مبتلایان به کرونا ناکام مانده است.

ناتوانی نتانیاهو برای مقابله با کرونا و پرونده‌های گوناگون فساد وی همچنین سبب شده محبوبیت حزب لیکود که وی ریاست آن را برعهده دارد، بشدت کاهش یابد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها