کد خبر: 608561
تاریخ انتشار :

مصاف غول‌ها در تهران و تبریز/ دوشنبه، روز مبارزه

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پرونده هفته یازدهم لیگ برتر ایران امروز با انجام دو بازی بزرگ و حساس بسته می‌شود. در این دو دیدار استقلال راهی تبریز می‌شود و در خانه تراکتور بازی می‌کند و پرسپولیس در خانه پذیرای فولاد است؛ دو دیداری که می‌تواند معادلات در صدرجدول رده‌بندی را تغییر دهد.

تراکتور - استقلال/ ساعت ۱۴:۳۰، ورزشگاه یادگار امام

مهم‌ترین بازی هفته در تبریز برگزار می‌شود و دو غول لیگ برتر برابر هم صف آرایی می‌کنند. مصاف این دو تیم در هفته یازدهم و در شرایطی است که آبی‌پوشان پایتخت با یک بازی کم‌تر و ۱۹ امتیاز در رده دوم جدول هستند و سه امتیاز این مسابقه، صدر جدول را برای آن‌ها رزرو می‌کند. در عوض تراکتور با ۱۶ امتیاز در جایگاه چهارم جدول است و با پس‌انداز سه امتیاز این دیدار، به استقلال و سپاهان می‌رسد و در دو امتیازی صدرنشین قرار خواهد گرفت.

با توجه به این موضوع، مسعود شجاعی که هم‌چنان برچسب "موقت" را یدک می‌کشد و به صورت بازیکن - مربی تراکتور را هدایت می‌کند، انگیزه‌های بسیاری برای اثبات توانایی‌های خود مقابل استقلال دارد و می‌خواهد گام بزرگ‌تری برای تراکتور و بهبود کارنامه مربیگری خود بردارد.

در سوی مقابل استقلال بعد از داربی تهران، روزهای پرتلاطمی را سپری کرده و فعلا هرویه میلیچ به علت ترک ایران و همین‌طور فرشید باقری به دلیل مسائل انضباطی این تیم را همراهی نمی‌کنند ولی محمود فکری که در چند هفته گذشته با پیروزی‌های ارزشمند خود بحران را کنار زده، این بار هم این شانس را دارد تا با رسیدن به صدرجدول، مجددا حال و هوای تیمش را با دریافت سه امتیاز بازی، عوض کند.

آخرین مصاف این دو تیم به فینال جام حذفی باز می‌گردد که تراکتور با هدایت ساکت الهامی توانست استقلال تحت هدایت فرهاد مجیدی را شکست دهد و جام قهرمانی را بالای سر ببرد. با توجه به همین مورد، حساسیت به علت فینال جام حذفی میان دو تیم هم‌چنان بالا است.

در عوض استقلال سال گذشته شکست سنگینی را در تبریز به تراکتور تحمیل کرد و با هت‌تریک دیاباته مقابل مظاهری، دروازه‌بان وقت تراکتور، به پیروزی ۴ بر ۲ دست یافت تا هر دو تیم برای این بازی، انگیزه‌های جانبی هم داشته باشند.

پرسپولیس - فولاد/ ساعت ۱۶:۴۰، ورزشگاه آزادی

دو تیم روی هم رفته ۶ بازی است که رنگ پیروزی را ندیده‌اند و حالا در بدترین زمان ممکن به مصاف هم خواهند رفت؛ چرا که در حالت طبیعی کسب یک امتیاز هم از این دیدار مشکل، اهمیت بالایی دارد اما وضعیت دو تیم ایجاب می‌کند که هر طور شده سه امتیاز را به دست آورند.

پرسپولیس و گل‌محمدی فصل را خوب شروع نکرده‌اند و مساوی‌های پرتعداد سرخپوشان گواهی بر این مطلب است که آن‌ها برای بازگشت به صدرجدول باید بازی‌های آینده خود را با پیروزی به پایان برسانند. فعلا پرسپولیس با ۳ بازی کم‌تر نسبت به تیم‌های بالاتر از خود با ۱۲ امتیاز در جایگاه دهم است.

در مقابل فولاد که سال گذشته لیگ را در جایگاه سوم تمام کرد، در این فصل نوسان زیادی را تجربه کرده ولی با همین روند هم آن‌ها فقط ۶ امتیاز با صدرنشین فاصله دارند که با کسب سه امتیاز این دیدار، وضعیت‌شان بهتر هم خواهد شد.

نگاهی به مصاف‌های اخیر این دو تیم و مربیان نشان می‌دهد، یک برد در تقابل‌های گل‌محمدی و نکونام برای هر نفر ثبت شده است. از طرفی پرسپولیس دو بازی متوالی است که با نتایج مشابه یک بر صفر فولاد را شکست می‌دهد.

با این اوضاع به نظر مصاف دو تیم در غروب دوشنبه با حساسیت و مشکلات زیادی همراه خواهد بود و پیروزی به راحتی به دست نمی‌آید.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها