کد خبر: 608678
تاریخ انتشار :

حمله تند سخنگوی وزارت امور خارجه چین به پمپئو

حمله تند سخنگوی وزارت امور خارجه چین به پمپئو
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خانم «هوا چون یینگ» روز دوشنبه در کنفرانس خبری روزانه در پکن افزود: چین بارها «ویروس ها و دروغ های سیاسی» پمپئو را که پیوسته تکرار کرده، با نمایش حقایق افشا کرده است. این بازی های ضد چین بازار و محبوبیت چندانی ندارد.

پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در یک رشته توئیت عملکردش در مسأله چین را برشمرد و چین را در امور هنگ کنگ، سین کیانگ، حقوق بشر و مسائل مربوط به ویروس کرونا به شدت مورد حمله قرار داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: دیپلماسی دروغ پمپئو نه تنها اعتبار شخصی وی را به طور کامل زیر سئوال برد، بلکه صدمات جبران ناپذیری به چهره ملی و منافع ملی آمریکا وارد کرد، من معتقدم تاریخ دادرسی عادلانه ای برای وی رقم خواهد زد.

تحریم مقام های آمریکایی

این مقام چینی در ادامه در واکنش به احتمال تحریم ۶ مقام دولت مرکزی چین و هنگ کنگ از سوی آمریکا گفت: چین تصمیم گرفته است علیه مقامات نهادهای اداری دولتی، پرسنل کنگره و سازمان های غیردولتی و اعضای نزدیک خانواده آنها که رفتارهای بدی در مسایل مربوط به هنگ کنگ داشته اند، تحریم های متقابلی اعمال کند.

هوا خاطر نشان کرد: اقدامات مقامات آمریکایی مداخله در امور هنگ کنگ، مداخله در امور داخلی چین و حاکمیت قضایی چین است. آنها قوانین بین المللی و اصول اساسی روابط بین الملل را به شدت نقض کرده اند. چین قاطعانه با این اقدامات مخالف است و آن را به شدت محکوم می‌کند.

او بار دیگر تأکید کرد که هنگ کنگ، هنگ کنگ چین است. امور هنگ کنگ صرفاً امور داخلی چین است و ایالات متحده باید فوراً از مداخله در امور هنگ کنگ دست بردارد و مداخله در امور داخلی چین به بهانه های مختلف و به خطر انداختن امنیت ملی چین را متوقف کند.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها