کد خبر: 609151
تاریخ انتشار :

دمشق سکوت جامعه‌ جهانی برای حملات صهیونیست‌ها به سوریه را محکوم کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وزارت خارجه سوریه تأکید کرده است که حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در حومه شهر «حماه»، نقض صریح حریم هوایی و حاکمیت اراضی سوریه و همچنین زیرپا گذاشتن آشکار قانون حقوق‌بشر و قوانین بین‌الملل است.

در این نامه‌ها آمده است: اسرائیل در روز جمعه ۲۲ ژانویه دست به حمله جدیدی به اراضی جمهوری عربی سوریه در اطراف شهر حماه زد که بر اثر آن، یک خانواده شامل پدر، مادر و دو کودک به شهادت رسیدند و چهار شهروند دیگر از همین خانواده زخمی شدند و همچنین شماری از خانه‌های شهروندان غیرنظامی بی‌گناه تخریب شد.

وزارت خارجه سوریه، تعداد حملات هوایی رژیم صهیونیستی به این کشور را در کمتر از یک سال؛ پنجاه حمله اعلام کرده که شمار زیادی از شهروندان غیرنظامی در این حملات جان خود را از دست داده و اموالشان تخریب شده است.

دمشق حملات رژیم صهیونیستی و همچنین سکوت در برابر این حملات از سوی بسیاری که در جامعه جهانی دم از حقوق بشر می‌زنند را، محکوم کرده و افزوده است: این موضوع باعث تشویق رژیم اشغالگر اسرائیلی به ادامه حملاتش به سوریه می‌شود.

در این نامه‌ها همچنین آمده است: این حملات نه ‌تنها نقض آشکار حاکمیت اراضی سوریه بوده بلکه نقض آشکار حقوق بشر و قانون بین‌الملل در دو بخش عمومی و بشری نیز است که با هدف قرار دادن شهروندان بی‌گناه، سلب زندگی توأم با امنیت و آرامش صورت می‌گیرد.

وزارت خارجه سوریه در پایان از این دو نهاد بین‌المللی (سازمان ملل متحد و شورای امنیت) خواسته است به مسؤولیت‌های خود در قبال این حملات از قبیل محکوم کردن آن عمل کنند.

حدود ساعت چهار بامداد جمعه به وقت محلی، رژیم صهیونیستی حمله هوایی از سوی شهر "طرابلس" لبنان انجام و برخی نقاط در اطراف استان حماه را هدف قرار داد که پدافند هوایی ارتش موشک‌های متخاصم را رهگیری و بیشتر آنها را منهدم کرد. در این حملات چهار نفر از اعضای یک خانواده کشته و چهار نفر نیز زخمی شدند.

این حملات ۱۰ روز پس از آن رخ می‌دهد که ارتش رژیم صهیونیستی ۲۴ دی ماه سال جاری شهر دیرالزور و منطقه البوکمال [در شرق] سوریه را بار دیگر هدف حملات هوایی قرار داده بود.

تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه چند روز پس از آن رخ می‌دهد که ""اسکات ریتر" عضو پیشین کمیسیون بازرسی سلاح‌های کشتار جمعی عراق هشدار داده بود که ادامه حملات اسرائیل به سوریه ممکن است موجب درگیری منطقه‌ای شود.

سه هفته پیش نیز پدافند هوایی ارتش سوریه حملات موشکی اسرائیل به جنوب دمشق را دفع کرده بود.

رژیم اسرائیل در سال‌های اخیر بارها به دمشق و مناطق مختلف سوریه حمله هوایی کرده که با رهگیری به موقع پدافند هوایی دمشق در بیشتر مواقع، این حملات دفع شده است.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها