کد خبر: 609156
تاریخ انتشار :

بیم و امید امارات برای توافق خرید جنگنده‌های اف–۳۵ از آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سفارت امارات متحده عربی در واشنگتن در بیانیه‌ای اعلام کرد که ترامپ در آخرین روزهای حضورش در کاخ سفید، توافقنامه‌هایی به ارزش بیش از ۲۳ میلیارد دلار برای فروش ۵۰ فروند جنگنده اف-۳۵ و ۱۸ پهپاد مسلح و دیگر تجهیزات نظامی به ابوظبی را امضا کرده است.

کلیک کنید:قیمت گوشی دیجیکالا / آخرین قیمت گوشی 4 بهمن 99 + جدول

سفارت امارات در واشنگتن افزوده است: مفاد توافقنامه روز سه‌شنبه (۳۰ دی ماه) نهایی شد و طی آن مواردی از جمله هزینه‌ها، مشخصات فنی و برنامه زمان‌بندی تحویل تسلیحات مشخص شده است.

بر اساس این گزارش، اما این توافق می‌تواند در دولت «جو بایدن» مورد بازبینی قرار گیرد؛ چرا که رییس جمهوری جدید آمریکا اعلام کرده که توافق‌های فروشی که در دوره ترامپ منعقد شده را دوباره بررسی خواهد کرد.

کلیک کنید:پیشکسوتان کرونایی تیم پرسپولیس در چه حال هستن؟ +فیلم

این گزارش می‌افزاید، امارات که یکی از متحدان آمریکا است، مدت‌ها بود که تمایل خود برای دستیابی به جنگنده‌های اف-۳۵ ساخت شرکت «لاکهید مارتین» را ابراز کرده بود که پس از توافق این کشور با رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط، توانست قرارداد خرید این جنگنده‌ها را بدست بیاورد.

سفارت امارات در واشنگتن درباره این توافق اعلام کرده که ارزش قرارداد خرید ۵۰ جنگنده اف-۳۵ شرکت لاکهید مارتین ۱۰.۴ میلیارد دلار بوده و قرارداد خرید ۱۸ پهپاد MQ-۹B به ارزش ۲.۹۷ میلیارد دلار و قرارداد خرید تسلیحات مختلف دیگر نیز ۱۰ میلیارد دلار است.

کلیک کنید:کرونا ویروس/ کرونای برزیلی کشنده تر از قبلی ها! +جزئیات مهم

این بیانیه هیچ اشاره‌ای به زمان تحویل جنگنده‌های اف-۳۵ نشده اما افراد مطلع به خبرگزاری رویترز گفتند که اولین جنگنده‌های اف-۳۵ در سال ۲۰۲۷ به امارات تحویل داده خواهد شد.

همچنین سفارت امارات متحده عربی در این بیانیه گفت که این کشور به کاهش تنش در منطقه متعهد بوده و این قرارداد تسلیحاتی تعامل نظامی آمریکا و امارات را بهبود خواهد بخشید.

این بیانیه افزوده است که این قرارداد با راهبرد دفاع ملی فراجناحی آمریکا برای تقویت شرکا در راستای مسؤولیت پذیری بیشتر در خصوص امنیت جمعی در خاورمیانه تطابق دارد.

امارات متحده عربی روز پنجشنبه اعلام کرد که در انتظار همکاری با دولت بایدن است.

امارات در اواسط سپتامبر گذشته تحت فشار ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا توافق عادی سازی مناسبات با رژیم صهیونیستی را امضا کرد که با اعتراض و موجی از مخالفت در داخل و مسلمانان مواجه شد.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها