کد خبر: 610876
تاریخ انتشار :

نسخه ایالت‌های اقتصادی محسن رضایی برای کشور

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محسن رضایی عصر امروز در جمع مردم زنجان اظهار کرد: امروز در دهه فجر باید ببینیم چه مقدار از راه انقلاب را پیموده‌ایم و در آینده باید چه کاری انجام دهیم.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام با اشاره به اینکه بیش از 200 سال از زمان ورود اروپایی‌ها به ایران می‌گذرد، سالیانی که فشارهای بسیاری به کشور وارد شده است، گفت: هر زمان که ایران مستعمره بوده، یا به دنبال جدا کردن بخشی از کشور بودند یا در همان باقی مانده ایران با سلطنت و استبداد داخلی، مانع پیشرفت ایران می‌شدند.

وی تصریح کرد: در همه ادواری که کشورهای دیگر بر کشور حکومت می‌کردند نه تنها صنعتی وارد نشد و کمکی به باقی‌مانده کشور نشد، بلکه همین حکومت مانع پیشرفت ایران نیز شد.

رضایی افزود: در همه این ادوار مردم وقتی دیدند از سلطنت اروپا و یا هر کشور دیگری نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود، عکس‌العمل نشان دادند به طوری که در مشروطه قیام کردند، در ملی شدن نفت قیام کردند، در 15 خرداد قیام کردند، اما همه اینها سرکوب شد.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام افزود: اگر همه این قیام‌هایی که نام برده شد، موفق عمل کرده بود، سالها جلوتر از موقعیت کنونی بودیم، اما در نهایت ملت ایران قیامی کرده است که در نتیجه آن ملت ایران 42 سال است که در مقابل استبداد ایستاده و دشمنان را یکی پس از دیگری به زباله دان تاریخ فرستاده است.

وی گفت: نخستین کسی که در مقابل ملت ایران ایستاد، ریگان بود و سپس این مقاومت از صدام حسین، داعش و ترامپ ادامه یافت که همه آنها در مقابل ایران ناکام ماندند.

ملت ایران تمدن‌ساز است

رضایی با اشاره به اینکه ملت ایران ملت بزرگی است و گام‌های بزرگی برداشته است، تصریح کرد: ملت ایران تمدن‌ساز است و به دنبال ساختن اقتصاد و صنعت است و به دنبال این است که در صحنه بین‌المللی تاثیرگذار باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام با اشاره به اینکه ملت ایران به دنبال پیشرفت مستمر است و در این راه توقف نخواهد کرد، گفت: ایران با 25 کشور در ارتباط است و در منطقه‌ای واقع شده که 800 میلیارد دلار تجارت دارد و بخش اعظم نفت منطقه در این کشور است و هرچه جلوتر می‌رویم، نفت سایر کشورها تمام شده و منطقه‌ای که ایران در آن قرار دارد مهمتر می‌شود.

وی افزود: امروز ما در ایران در سایه قدرت زندگی می‌کنیم و ما در سایه تثبیت زندگی نمی‌کنیم و خوشبختانه در این 42 سال به یک قدرت جهانی تبدیل شده‌ایم.

رضایی با اشاره به پیشرفت‌های کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی اضافه کرد: امروز ایران وارد غنی‌سازی هسته‌ای شده، در پهبادها پیشرفت کرده و خودش ماهواره می‌سازد، در حالی که صاحبان اتم به دنبال این بودند که ایران را در این کار متوقف کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام افزود: دشمن وقتی دید که ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت کرده و قادر به حمله به آن نیستند، از راه‌های دیگری به جنگ با ایران وارد شده و جنگ سیاسی و اقتصادی راه انداخته است، همچنان که ترامپ تا همین ماه‌های آخر به دنبال انفجار یک بمب بود، اما تا روز آخر هیچ غلطی نتوانست بکند.

وی ادامه داد: در همین مسئله اقتصاد نیز اگر فرمایشات مقام معظم رهبری اجرایی می‌شد و دولت‌ها سیاست‌ها را تبدیل به برنامه و قانون کرده بودند، امروز نباید این مشکلات اقتصادی را می‌داشتیم.

رضایی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اینکه دشمن باید در عمل به تعهدات خود عمل کند، گفت: امروز ایران در یک جنگ اقتصادی به سر می‌برد.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام با اشاره به اینکه در قانون اساسی جمهوری اصل اول این است که حکومت ایران جمهوری اسلامی است، گفت: بر این اساس ملت ایران با اعتقاد به قرآن و با تبعیت از رهبر جمهوری اسلامی با رای 98 درصدی به جمهوری اسلامی رای مثبت داده‌اند و این حقیقت عالم است.

وی با بیان اینکه مسئله دوم در جمهوری اسلامی عدالت مورد تاکید است و هم عدالت شخصی و فردی و هم عدالت شهری، استانی و منطقه‌ای باید حاکم باشد، تصریح کرد: ما برای رسیدن به عدالت مردم و دین خدا را انتخاب کرده‌ایم.

رضایی با اشاره به اینکه ما به دنبال این هستیم که حق و عدالت در سیاست و همه امور زندگی در ایران تحقق بخشیده شود، افزود: ما به دنبال این هستیم که جمهوری اسلامی دو بال داشته باشد، یک بال مردم سالاری سیاسی و یک بال مردم سالاری اقتصادی که نهادهای اقتصادی در آن باشند.

جابه‌جایی مدیران با عوض شدن دولت

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام با بیان اینکه امروز این موضوع محقق نشده است، گفت: امروز به جایی رسیده‌ایم که هر دولتی که می‌آید هزاران مدیر جا به جا کرده و نمایندگان نیز به دنبال جا به جایی فرماندار و مدیر هستند.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد ثبات و برنامه‌ریزی نیاز دارد، تصریح کرد: امروز ما امنیت در کشور داریم اما درآمد هم باید باشد و فساد هم نباید باشد و اقتصاد هم باید باشد و در آن بخش که اقتصاد است، باید کارگزاران اقتصادی باشند، بنابراین کشور هم کارگزار سیاسی و اقتصادی می‌خواهد که نتیجه آن مردم سالاری دینی خواهد بود.

رضایی افزود: با توصیه و گرفتن قوه قضائیه مفاسد حل نخواهد شد و باید به صورت ریشه‌ای این موضوع حل شود.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد پشتوانه سیاست و اقتصاد پشتوانه دفاع و دفاع و امنیت پشتوانه سیاست و اقتصاد است، افزود: در نظامات سرمایه‌داری سرمایه‌داران سیاست را تعیین کرده و نظامات کمونیستی اقتصاددانان سیاست را تعیین می‌کند، اما در نظام جمهوری اسلامی اینطور نیست و بر اساس این نظام اقتصاد و سیاست تکمیل کننده هم هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام با اشاره به اینکه امروز دو مسئله اساسی حق و عدل است و ما به دنبال فلاح در زندگی هستیم، تصریح کرد: بنابراین مردم سالاری اقتصادی در دهه پنجم انقلاب که دو سال از آن رد شده باید وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دشمن زودتر از ما متوجه موضوع شده و جنگ اقتصادی را آغاز کرده است، گفت: امروز ببینید وضعیت بورس به چه شکلی افتاده است، در حالی که ما در این باره هشدار دادیم، یعنی پولی که وارد بورس می‌شود از طرف دیگر به سمت سرمایه‌گذاری برود و به جای اینکه ارزش سهام پایین بیاید، بالا برود و امروز دیدیم که در بورس به سمت سرمایه‌گذاری باز نشد.

رضایی با بیان اینکه در مهرماه سال 1398 رشد بورس آغاز شد، اضافه کرد: از مهرماه تا اسفند 150 یا 200 نفر آمدند و ارزش بورس را 5 برابر کردند و فروردین و اردیهبشت قشر متوسط جامعه دیدند عجب صفی درست شده است، یکی خانه خود را فروخت، یکی ماشین فروخت و یکی قرض گرفت و خرداد و تیرماه نیز محرومین و مستضعفین پول خود را به بورس آوردند.

وی با اشاره به اینکه تیرماه و مردادماه ارزش سهام عوض شد و در شهریورماه 2 میلیون کم کم افت کرد، گفت: باید فکری برای بورس کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام با اذعان به اینکه امروز ما در جنگ اقتصادی هستیم، گفت: اگر می‌خواهیم وارد جنگ اقتصادی شویم باید کارهای زیادی انجام دهیم و کار و تلاش باید بیشتر شود.

وی با اینکه مردم سالاری اقتصادی باید در کشور بنیان‌گذاری شود، تصریح کرد: همین زنجان ظرفیت بسیاری در معادن و صنتعت دارد و امروز زنجان می‌تواند به عنوان سه قطب اقتصادی کشور تبدیل شود.

رضایی تصریح کرد: اگر زنجان خیز بردارد و درآمد سالانه بالایی داشته باشد، قطعا شرایط بهتری خواهد داشت.

وی با تأکید بر تسهیل صدور مجوزها بیان کرد: وقتی طرف وام 25 درصد برای تولید می‎‌گیرد اما تولیدات وی توان مقابله با کالاهای خارجی را ندارد، ناامید می‌‎شود.

رضایی با اشاره به اینکه باید نقش هر استان در اقتصاد ملی تعیین شود، افزود: برای مثال زنجان می‌تواند به عنوانی یکی از سه قطب اقتصادی کشور مطرح شود.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام با اشاره به اینکه هراستان باید به یک ایالت اقتصادی تبدیل شده و دولت مرکزی نیز به آن نظارت بکند، تصریح کرد: بحث نظارت را هم خود زنجانی‌ها می‌توانند انجام دهند و برنامه 10 ساله و 20 ساله برای اقتصاد استان خودشان داشته باشند.

وی تصریح کرد: معتقدم باید ایالت‌های اقتصادی در ایران راه‌اندازی شود و به استان‌ها اختیار داده شود و هیچ دلیلی ندارد که مسائل جزئی از استان‌ها برای مطرح شدن به سطح کلان کشوری بیاید به همین دلیل باید هرچه زودتر ایالت‌های اقتصادی در کشور ایجاد شود.

رضایی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی در استان‌های مختلف کشور گفت: ما دولت فراجناجی در کشور نیاز داریم و اصولگرا و اصلاح طلب نیاز نداریم بلکه دولت‌ها باید به دنبال حل مشکلات اقتصادی باشند.

وی با بیان اینکه کشور منابع اقتصادی و تجاری بسیاری در کشور دارد، تصریح کرد: ما باید به دنبال یک ایران بزرگ اقتصادی برویم.

محمد اسماعیلی هم در این جلسه اظهار کرد: نظام جمهوری اسلام به برکت خون شهدا به این مرحله از اقتدار رسیده است.

وی با اشاره به اینکه امروز 42 سال است که جمهوری اسلامی با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد، بیان کرد: در این مدت برخلاف همه دشمنی‌هایی که بوده است و کشور زیر ذره‌بین بوده، مقتدرانه به کار خود ادامه داده و تبدیل به دولت بین‌المللی شده است. وی با اشاره به اینکه همه ما وظیفه داریم که به تکلیف دینی و الهی خودمان در قبال شهدا عمل کنیم، افزود: امیدواریم ملت عزیز ایران شاهد روی کار آمدن یک دولت انقلابی باشند و از این گردنه سخت عبور کند.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها