کد خبر: 610882
تاریخ انتشار :

سردار حاجی‌زاده: مساله ما با امریکا یک مساله راهبردی، ریشه ای و قابل حل نیست

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سردار سرتیپ پاسدار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسدارن در جمع فرماندهان، مسئولان و کارکنان ستاد نیروی زمینی ارتش، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و روز نیروی هوایی، گفت: وحدت، یکپارچگی و تعامل بین ارتش و سپاه ریشه ای است و این دو بازوی دفاعی کشور در کنار هم هویت پیدا می کنند.

وی افزود: شهید سپهبد صیاد شیرازی و سردار شهید تهرانی مقدم از همان اوائل تشکیل یگان توپخانه سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس، تعامل بسیار خوبی داشتند و اگر همکاری نیروی زمینی ارتش نبود تشکیل یگان توپخانه سپاه به راحتی میسر نمی‌شد.

سردار حاجی زاده با بیان اینکه وحدت، یکپارچگی و هماهنگی بین نیروها ارزشمند است ادامه داد: یکپارچگی و تعامل بین ارتش و سپاه می تواند بعنوان یک الگو و مصداق باشد.

وی به دشمنی استکبار جهانی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم درست به دشمنی استکبار جهانی نسبت به ایران تمرکز کنیم ، شاهد هستیم که امریکا از سال‍های دور برای کشور ایران برنامه داشته است، امروز مساله ما با امریکا یک مساله راهبردی، ریشه ای و قابل حل نیست .

سردار سرتیپ پاسدار حاجی زاده تاکید کرد ؛ پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی امریکایی‍ها با نا امنی‍های کردستان، تقویت و به وجود آوردن منافقین، کودتا، ترور، جنگ عراق علیه ایران، جنگ رسانه‌ای، جنگ روانی و مهم تر از همه نفوذ و تقویت غرب گرایی درصدد بودند تا بتوانند هم دشمنی را نسبت به ایران ثابت کنند و هم به خواسته های خود دست یابند .

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران در ادامه تصریح کرد: در جاهایی که آمریکا را دشمن دانسته ایم و به آنها اعتماد نکرده ایم به پیشرفت های چشمگیری دست پیدا کردیم، دشمن به هر اقدامی دست زد تا ما رشد و پیشرفت نکنیم.

وی ادامه داد: امروز در همه بخش ها و زیر مجموعه ها الحمدلله تحت فشار های استکبار جهانی، تولید داخلی و بومی را افزایش و به خودکفایی رسیده ایم.

سردار حاجی زاده در خصوص مخالفت مقام معظم رهبری ( حفظه الله تعالی) نسبت به خرید تجهیزات نظامی، خاطرنشان کرد: فرمانده معظم کل قوا بارها تاکید فرمودند تجهیزات نظامی خریداری نشود، چون می دانستند اگر بدنبال خرید تجهیزات نظامی برویم از تولید داخلی غافل خواهیم شد، امروز با درایت و هوشیاری معظم له هرچیزی که به ذهن برسد که باید طراحی و تولید شود قابل طراحی و دستیابی است .

وی در ادامه تصریح کرد: باید بپذیریم که آمریکا دشمن ما است و به دنبال آن است که جلوی توانمندی‍ها و پیشرفت های ما را از ما بگیرد، ایستا بودن و ثبات سازمانی قطعا مشکل ایجاد خواهد کرد، نیروی زمینی ارتش نیز در این راستا در خصوص تیپ های واکنش سریع اقدامات خوبی را انجام داد که قابل تحسین است .

سردار حاجی زاده به موضوع تهاجم دشمن اشاره کرد و گفت: دشمن به دنبال تهاجم است البته نه فقط تهاجم نظامی، اما ما به عنوان نیروهای نظامی باید طرح و برنامه داشته باشیم .

منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها