کد خبر: 611874
تاریخ انتشار :

سخنگوی قوه قضائیه خبرداد:

فوری/ صدور حکم بازداشت ترامپ توسط ایران + جزئیات

فوری/ صدور حکم بازداشت ترامپ توسط ایران + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، حکم جلب و دستگیری ترامپ و تعدادی دیگر از وابستگان آمریکایی در ماجرای شهادت شهید سردار قاسم سلیمانی در عراق صادر شد.

غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری امروز ( سه شنبه ) که به صورت آنلاین برگزار شد، سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی در خصوص "پیگیری تکمیل کیفر خواست پرونده شهید سردار قاسم سلیمانی در سفر اخیر به عراق"، گفت: یکی از موضوعات مذاکرات ما در سفر اخیر به عراق پیگیری این پرونده بود. در ملاقات ها قضات رسیدگی کننده هم حضور داشتند و در این پرونده در رابطه با مقامات امریکایی دخیل در پرونده از سوی قاضی عراقی حکم جلب و دستگیری ترامپ و برخی دیگر از وابستگان امریکایی صادر شده و تحقیقاتش تکمیل شده است.

وی افزود: قرار شد بخش دوم پرونده در رابطه با سایر شرکت ها و دولت هایی که در تبادل اطلاعات ایفای نقش داشتند پیگیری شود و مقررشد اطلاعات خود را در اختیار شورای عالی قضایی عراق قرار دهیم. همچنین موضوعاتی در رابطه با داعش و منافقین مورد بحث قرار گرفت. همچنین قرار شد همکارهای دو جانبه در عرصه بین المللی ادامه داشته باشد و در مباحث حقوق بشری در سطح بین الملل پیگیری هایی انجام شود.

پرونده متهمان هفت تپه در دو دادگاه رسیدگی می شود

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی در رابطه با صدورحکم نهایی پرونده هفت تپه و اعلام نتیجه نهایی این پرونده گفت: دو پرونده در رابطه با هفت تپه در قوه قضائیه داریم که یکی پرونده کیفری مدیرعامل این شرکت است که جلسات دادرسی متعددی در این رابطه برگزار شد و موضوع به کارشناسی واصل شده است و پس از اعلام نتیجه دادرسی‌ها ادامه خواهد داشت و بخش دیگر پرونده حقوقی است که در این پرونده جلسات دادگاه برگزار شده و به زودی رای این دادگاه صادر و ابلاغ خواهد شد.

5 هزار و 622 پرونده اقتصادی در دستور رسیدگی

وی در خصوص عملکرد مجتمع ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی گفت: در راه اندازی این مجتمع قوه قضائیه به دنبال رسیدگی های تخصصی به پرونده های اقتصادی بود که در کنارآن سرعت، دقت و قاطعیت در رسیدگی از اهداف بود. شعبات متعددی در این مجتمع داریم . 5هزار و 622فقره پرونده به این مجتمع وارد شده که اکثر قریب به اتفاق این پرونده ها مورد رسیدگی قرار گرفته است. در دادسرای مبارزه با مفاسد اقتصادی 3هزار و 27پرونده وارده داشتیم که در این مقطع اکثر آنها مورد رسیدگی قرار گرفته است.

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص انتشار نامه ای از سوی احمد توکلی در رابطه با فشارهای وارده بر صدور حکم در پرونده رئیس سابق خصوصی سازی گفت: در این پرونده هیچ فشاری نبوده است و قضات ما از نطر ساختاری و فردی تسلیم فشارها نمی شوند و این پرونده به موقع به دادگاه ارسال و رای صادر شد و اکنون جهت فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

منبع: رکنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها