کد خبر: 612289
تاریخ انتشار :

هشدار/ خطر مرگ با سرفه‌های مزمن! + جزئیات

هشدار/ خطر مرگ با سرفه‌های مزمن! + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، متخصصان آلمانی می‌گویند که سرفه مزمن می‌تواند نشانه‌ای از یک بیماری تنفسی و خطرناک باشد.

بنیاد ریه آلمان هشدار داد که سرفه مزمن ممکن است نشانه بیماری انسداد مزمن ریوی (COPD) باشد که این یک بیماری جدی و تهدید کننده علیه جان انسان است.

این بنیاد توضیح داد که انسداد مزمن ریوی به معنای باریک شدن مجاری تنفسی به دلیل فرآیند‌های التهابی و سپس آسیب به ریه است که سیگار کشیدن دلیل اصلی این بیماری خطرناک است.

سرفه اگر بیش از یک سال ادامه داشته باشد، مزمن محسوب می‌شود. علاوه بر سرفه مزمن، علائم این بیماری تنگی نفس و وجود خون در مخاط است. بیماری انسداد مزمن ریوی را نمی‌توان به طور کامل درمان کرد، اما می‌توان پیشرفت آن را از طریق دارو‌های گشاد کننده برونش و ترک سیگار متوقف کرد.

دلایل دیگر سرفه مزمن

در همین حین الکساندر میاسنیکف پزشک روسی می‌گوید که سرفه مزمن همیشه با بیماری‌های تنفسی مرتبط نیست. یکی دیگر از دلایل سرفه مداوم می‌تواند ریفلاکس باشد، در نتیجه اسید کلریدریک از معده به مری پمپاژمی شود که گیرنده‌های زیادی برای سرفه در مری وجود دارد و هنگام تحریک پذیری، فرد شروع به سرفه می‌کند.

این متخصص اظهار کرد: سرفه می‌تواند با بیماری قلبی همراه باشد. برای مثال، تجمع مایعات در پریکارد بر گیرنده‌ها تأثیر می‌گذارد و باعث ایجاد رفلکس محافظتی می‌شود.

به گفته میاسینکف، گوش بیماران مبتلا به سرفه مزمن و سینوس‌های فک بالا نیز باید مورد بررسی قرار گیرد، زیرا التهاب مزمن یا آلرژیک در این مناطق می‌تواند باعث برونکوسپاسم شود.

به عنوان یک اقدام پیشگیرانه، این پزشک توصیه کرد که از معاینه پزشکی سالانه غافل نشوید و کمتر عصبانی شود و سطح رطوبت را حداقل ۶۰ درصد در اتاق حفظ کنید

منبع:رکنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها