کد خبر: 612385
تاریخ انتشار :

فرماندار صحنه: قدرت سرایت کرونای جهش‌یافته چند برابر شده است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علیرضا حیدری روز یکشنبه به ایرنا افزود: ویروس کرونا که به تازگی با عنوان کرونای انگلیسی مشاهده شد نوع جهش یافته این ویروس است که با سرعت انتشار و کشندگی بالا حتی رده های سنی پایین از جمله نوجوانان و جوانان را هم مبتلا می کند، بنابراین نیاز به مراقبت جدی و رعایت پروتکل های بهداشتی را داریم.

وی ضمن هشدار به شهروندان نسبت به افزایش شیوع کرونا اظهار داشت: شهروندان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و در این شرایط عادی انگاری کرونا بسیار خطرناک است.

فرماندار صحنه با اشاره به روزهای پایانی سال افزود: نظارت‌ها و بازرسی‌ها بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در بخش خصوصی و دولتی باید با جدیت و قدرت بیشتر تداوم داشته باشد.

وی بیان کرد: اصناف بعنوان مهم ترین رکن مقابله با کرونا در شهرستان باید نه تنها خود پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، بلکه وظیفه دارند به مشتریانی که فاقد ماسک هستند خدمات ارایه نکنند.

فرماندار صحنه افزود: تداوم فرهنگ‌سازی و آموزش از طریق رسانه ها، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و پیشگیری از عادی‌انگاری کرونا در دستور کار قرار گیرد.

حیدری طرح شهید سلیمانی را در شهرستان صحنه موفق خواند و تصریح کرد: طرح شهید سیلمانی به همت ناحیه مقاومت سپاه، سایر ادارات و نهادها در سطح شهرستان با موفقیت کامل اجرا شد و همین امر سبب شد که وضعیت بهتری نسبت به گذشته داشته باشیم.

آمار بستری‌های مبتلا به کرونا در کرمانشاه به ۱۶۳ نفر افزایش یافت

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه آمار بستری‌های کرونایی در استان رو به افزایش است، گفت: ‌اکنون ۱۶۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند.

محمدی، از بستری‌ شدن ۴۱ نفر در شبانه‌روز گذشته با علایم ویروس کرونا خبر داد و افزود: در این مدت ۳۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ هم بعد از بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند. وی اضافه کرد: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ تاکنون ۲۷ هزار و ۲۰۱ نفر در مراکز درمانی استان بستری شده اند و در این مدت نیز ۲۵ هزار و ۵۶۴ نفر پس از بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شده اند.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته یک بیمار مثبت بستری و ۳۳ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ در سطح استان کرمانشاه شناسایی شدند. وی همچنین اعلام کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون هزار و ۴۷۴ نفر در اثر ابتلا به کووید ۱۹ در سطح استان جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها