کد خبر: 612500
تاریخ انتشار :

پولادگر: قول می دهم بچه ها در المپیک کم نگذارند/ ملی پوشان سطح فنی لیگ را بالا بردند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سید محمد پولادگر درباره برگزاری رقابت های لیگ برتر تکواندو، اظهار کرد: خدا را شکر با تمام مشکلات و دستورالعمل‌های سختی که وجود داشت و ملزم به رعایت آن ها بودیم توانستیم با اراده خانواده تکواندو، باشگاه‌ها، مربیان و ورزشکاران، لیگ را برگزار و به پایان برسانیم. با توجه به حضور نفرات مطرح و ملی پوش شاهد رقابت های جذابی بودیم و در مرحله نهایی نیز رقابت ها بسیار خوب برگزار شد.

رییس فدراسیون تکواندو، درباره نحوه قضاوت داوران در لیگ، گفت: در مجموع شاهد داوری های خوبی بودیم و جای اعتراضی نبود، هر چند خطا جزو ذات انسان است و هر کسی می تواند خطا کند. موفقیت بزرگ برای ما تجهیزاتی بود که در حوزه داوری به کار گرفته شد. بعد از سال ها موفق شدیم در بحث تولید هوگو توسط دو شرکت داخلی گام بزرگی برداریم. هر دوی این شرکت ها توانستند بخوبی در ساخت هوگو عمل کنند تا موفقیت بزرگی بدست بیاید.

پولادگر خاطرنشان کرد: حتی شرکت های خارجی که سابقه طولانی در ساخت هوگو دارند و مورد تایید فدراسیون جهانی نیز هستند، اتفاقاتی در مسابقات مهم قهرمانی جهان و آسیایی در مورد هوگوهایشان افتاده که قابل قیاس با مسابقات ما نبود. مثلا در بازی های آسیایی جاکارتا اتفاقات و خطاهایی رخ داد که می خواستند هوگوهای الکترونیکی را جمع کنند و مسابقات را به صورت سنتی برگزار کنند. وقتی قیاس می کنیم واقعا می شود نمره قبولی به تولیدکنندگان و کارشناسان داخلی داد.

وی درباره برگزاری لیگ پایه با وجود شیوع ویروس کرونا بر خلاف دیگر فدراسیون ها، خاطرنشان کرد: درباره سرمایه گذاری در رده های پایه فکر می کنم ما نباید حرف بزنیم بلکه عمل ما گواه این موضوع است. نونهالان دختر و پسر ما واقعا جزو قدرت های جهان هستند و در ۴ دوره مسابقات قهرمانی جهان تیم های ما به روی سکو رفتند. در رده نوجوانان نیز سرمایه گذاری کردیم و تیم های بسیار خوبی داریم. اعتقاد داریم سرمایه گذاری روی جوانان مستعد و با انگیزه می تواند تکواندوی ما را بیمه کند. امسال در رده نونهالان و خردسالان بدلیل ملاحظات خودمان و بخاطر نگرانی ها بابت شیوع کرونا لیگ را برگزار نکردیم اما در نوجوانان مسابقات را بسیار خوب و باشکوه برگزار کردیم و شاهد رقابت های بسیار خوبی بودیم. بچه ها به قدری انگیزه برای حضور در مسابقه داشتند که در برخی مبارزه ها تا ۹۰ امتیاز میان دو رقیب رد و بدل شد.

پولادگر درباره سطح فنی لیگ تکواندو و نقش آن در عملکرد ملی پوشان، گفت: اتفاق خیلی خوب و نادر در این سال ها حضور ملی پوشان در لیگ بود. به واسطه شیوع کرونا واقعا هیچ رویدادی در این مدت در جهان برگزار نشد تا بچه های ما میدان ببینند و این موضوع برای ملی یک ملی پوش بسیار مهلک و خطرناک است. به همین جهت مسابقات لیگ یک فرصت و میدان بسیار خوب برای آن ها بود تا در میدان مبارزه حضور پیدا کنند.

رییس فدراسیون تکواندو، تصریح کرد: وقتی ملی پوشان در لیگ حضور داشته باشند قطعا سطح فنی مسابقات نیز بالاتر می رود. با توجه به شرایط موجود و گرفتاری که دنیا با آن دست به گریبان است برگزاری رقابت های لیگ نشان داد ورزش تا چه حد می تواند باعث ایجاد انگیزه شود و امید به زندگی را به عنوان موضوعاتی که این روزها خیلی به آن احتیاج داریم، افزایش دهد. فکر می کنم به غیر از همه مشکلاتی که وجود داشت این موضوع یک مسئولیت اجتماعی برای همه فدراسیون ها است که با وجود تمامی مشکلات مسابقاتشان را برگزار کنند.

وی درباره وضعیت تیم ملی تکواندو و پیش بینی خود از نتایج تکواندوی ایران در المپیک توکیو، گفت: من هیچوقت المپیک را پیش بینی نمی کنم و همیشه در این سال ها از پیش بینی نتیجه خودداری کردم اما قطعا از بچه ها در المپیک توقع داریم. این قول را می دهم نمایندگان ایران در المپیک کم فروشی نکنند و از جان مایه بگذارند تا نماینده های شایسته ای برای ورزش ایران باشند.

پولادگر افزود: تیم های ملی در اردو بسر می برند و شرایط خوبی دارند. تیم ملی مردان قبل از پایان سال در تورنمنت بلغارستان شرکت می کند که میدان خوبی خواهد بود. برای دختران هم یک اردو در صربستان و تورنمنت ترکیه را پیش بینی کردیم. تیم دختران صربستان تیم بسیار خوبی است و ۲ مدال المپیک و چندین مدال جهانی دارند و برگزاری اردوی مشترک خیلی می تواند به تیم دختران ما کمک کند.

وی در پایان درباره میزان حمایت مسئولان در سال المپیک، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود، حمایت مسئولان از تکواندو خوب بوده است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها