کد خبر: 612507
تاریخ انتشار :

علائمی که می گویند حال بدن شما خوب نیست

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حالت هایی که بدن شما هنگام مشکل با آن مواجه می شود 1. احساس ضعف در ساق پا اگر حس عجیبی مثل احساس ضعف یا خزیدگی در ساق پای خود و یا نیاز به تکان دادن پا دارید، احتمالاً نشان دهنده سندروم پای بی قرار باشد. این اختلال طولانی مدت است و اغلب احساس ناراحتی در شب هنگام استراحت ایجاد می کند.

2. ضخامت پوست مشکلات پوستی را هرگز نادیده نگیرید. زمانی که پوست شما بیش از حد کلفت و خارش دار می شود، می تواند نشان دهنده مشکلاتی در درون بدن، اختلالات هورمونی، اگزما یا آلرژی باشد. همچنین پزشک به شما تجویز می کند که آزمایش خون بدهید تا در صورت وجود مشکل آن را برطرف کند.

3. تغییر دست خط، از دست دادن بویایی یا رویاهای بسیار زیاد احتمالا همه شما در مورد بیماری پارکینسون چیزهایی شنیده اید اما مانند خیلی از ما علائم را نمی دانید. آرام شدن حرکات بدن، بد خوابی شبانه همراه با کابوس، تغییر در نوشتار و گفتار می تواند از علائم این بیماری باشد.

4. رفتار عصبی و پرخاشگرانه انفجار عصبانیت ممکن است نتیجه نوع شخصیت فرد نباشد. در حقیقت می تواند به افسردگی مرتبط باشد. طبق تحقیقات انجام شده افسردگی همیشه در مورد کمبود انرژی و تجربه ناراحتی نیست و ممکن است باعث ایجاد رفتار پرخاشگرانه در فرد شود.

5. خواب زیاد به این اختلال هایپر سامنیا گفته می شود و ممکن است که با خستگی فرد مرتبط باشد. بعضی از بیماری های مربوط به خود ایمنی ممکن است عاملی برای ایجاد احساس نیاز به خوابیدن در هر جا و مکانی باشد. همچنین مصرف نوشیدنی های الکلی نیز عاملی برای این مشکل است.

6. تغییر رنگ چشم اگر یک سفیدی یا حلقه طوسی در اطراف قرنیه چشم می بینیدز، احتمالاً نشان دهنده کلسترول بالا برای افراد زیر 45 سال است که این حلقه به چشم آسیب وارد می کند اما ممکن است عوارض جانبی را به همراه داشته باشد. پس باید مشکل کلسترول برطرف شود.

7. میل زیاد به نمک اصلا اشکالی ندارد که غذای نمکی را دوست دارید اما زمانی که نمی توانید میل خود به غذاهای شور را کنترل کنید، احتمالاً باید به پزشک مراجعه کنید و دلیلش را جویا شوید که گاهی اوقات کمبود آهن، کم خونی، کم آبی، سندروم پیش از قاعدگی می تواند باعث ایجاد مشکل شود.

8. فراموشکاری ، خستگی و کاهش میل جنسی بعضی از افراد این علائم را با افسردگی اشتباه می گیرند زیرا شبیه خستگی و کاهش انرژی برای مسائلی در زندگی است. پزشکان نیز توصیه می کنند که بهتر است این وضعیت را نادیده نگیرید زیرا می تواند با مشکل هورمونی تیروئید در بدن مرتبط باشد. ممکن است به دلیل سرد بودن بدن و یا اضافه وزن نیز ایجاد شود.

9. احساس تشنگی دائمی طبیعی است که همیشه احساس تشنگی کنید، اما احتمالاً مواردی وجود دارد که باعث می شود این احساس تشنگی مداوم در شما به وجود بیاید. مصرف غذاهای بیش از حد ادویه دار و تند و یا مواد غذایی شور می تواند عاملی برای ایجاد این مشکل باشد. گاهی اوقات تشنگی زیاد نشان دهنده دیابت و یا بارداری است.

10. تمایل به جویدن یخ میل زیاد به جویدن یخ به آسانی قابل توضیح است و ممکن است چیزی فراتر از یک عادت باشد. کمبود آهن و کم خونی ممکن است دلیل این میل غیر معمولی باشد. احتمالا از فرد آزمایش خون گرفته می شود تا اگر نیاز بود مکملی برای او تجویز گردد.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها