کد خبر: 612558
تاریخ انتشار :

در گفت‌وگو با «نامه‌نیوز» مطرح شد

ابوالقاسیم رئوفیان: معلوم نیست آقای حداد دنبال چیست/آقای حداد تصور می‌کند در رأس هرم اصولگرایی نشسته است/ ممکن است با محوریت حداد عادل میان اصولگرایان شکاف ایجاد شود

ابوالقاسیم رئوفیان: معلوم نیست آقای حداد دنبال چیست/آقای حداد تصور می‌کند در رأس هرم اصولگرایی نشسته است/ ممکن است با محوریت حداد عادل میان اصولگرایان شکاف ایجاد شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: انتقادات اخیر غلامعلی حدادعادل به جامعه روحانیت و شورای عالی وحدت با واکنش‌های متفاوتی از سوی شخصیت‌ها و گروه‌های مختلف روبه‌رو شد و جملگی این سخنان را نادرست قلمداد کردند زیرا پدرخوانده‌نامیدن جامعه روحانیت علاوه بر آنکه گزاره‌ای خلاف واقع است، در شرایط پیش از انتخابات می‌تواند باعث ایجاد شکاف میان جبهه اصولگرایی شود.

ابوالقاسیم رئوفیان، دبیرکل حزب اسلامی ایران‌زمین، نایب‌رئیس جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت و فعال سیاسی درباره رویکرد سیاسی جامعه روحانیت مبارز به «نامه‌نیوز» گفت: «از دیرباز که افتخار آشنایی با جامعه روحانیت مبارز را پیدا کردم، همواره روحیه حاکم بر این تشکل سیاسی را مبتنی بر وحدت دیده‌ام و هیچگاه نبوده است که اعضای جامعه ادعای سربزرگی و پدرخواندگی داشته باشند. اینکه اکنون جامعه روحانیت تلاش می‌کند تا میزبان اصولگرایان برای ایجاد وحدت باشد، به خواست گروه‌ها، احزاب و شخصیت‌هایی بوده است که باور به انقلاب اسلامی دارند؛ تاحدی که 50حزب و گروه سیاسی از جامعه درخواست کردند که هدایت وحدت اصولگرایان را در دست بگیرد. جامعه روحانیت در چنین شرایطی پا به میدان گذاشت و انصاف نیست که به تمام این تلاش‌ها برچسب پدرخواندگی زده شود».

او درباره سخنان اخیر غلامعلی حدادعادل بیان کرد: «من نمی‌دانم آقای حدادعادل به دنبال چیست؟ از یک‌طرف شورای عالی وحدت و جامعه روحانیت را زیرسؤال می‌برد، از سوی دیگر با پایداری‌ها مقابله می‌کند و در آخر به احمدی‌نژاد حمله می‌کند که با واکنش تند او مواجه می‌شود. واقعیت این است که دیالوگ بین حدادعادل و احمدی‌نژاد در شرایط رخ می‌دهد که هیچ‌کدام اعتبار و وجهه خاصی میان مردم ندارند و این بگومگوها فقط به از هم‌گسیختگی بیشتر اصولگرایان دامن می‌زند. آقای حداد که سال‌ها در مجلس حضور داشته است و شناخت زیادی از گروه‌های مختلف اصولگرایی دارد، نباید طوری رفتار کند و سخنانی بر زبان بیاورد که باعث شکاف شود».

این فعال سیاسی ادامه داد: «اکنون اصولگرایان درگیر چنددستگی شده‌اند؛ از یک‌سو شورای وحدت و جامعه روحانیت حضور دارند، از سوی دیگر شورای ائتلاف که همان جمنای سابق است و در آخر پایداری‌ها هم ساز خود را می‌زنند. من نمی‌دانم چرا در چنین شرایطی آقای حداد بر میزان اختلافات می‌افزاید؟ تردید نکنید اگر وضعیت به همین شکل ادامه یابد، شکاف میان اصولگرایان در این دوره از انتخابات با محوریت آقای حداد به وجود می‌آید. آقای حداد تصور می‌کند در رأس هرم اصولگرایی نشسته است و می‌تواند از آن بالا برای همه تعیین تکلیف کند؛ در صورتی که چنین نیست».

رئوفیان درباره اینکه آیا با این شرایط اصولگرایان می‌توانند به وحدت سراسری دست یابند یا نه، اظهار کرد: «من تصور می‌کنم اجماع سراسری و جامع امر محال است و اصولگرایان نباید وقت خود را برای تحقق این موضوع صرف کنند و صرفا باید به یک اجماع نسبی امیدوار باشند».

او در پایان در پاسخ به این پرسش که اگر شورای ائتلاف با محوریت حدادعادل بر ناسازگاری خود ادامه دهد، آیا ممکن است شرایطی مشابه آنچه در سال92 رخ داد را شاهد باشیم، گفت: «هیچ بعید نیست با شرایطی مانند انتخابات سال92 روبه‌رو شویم و اصولگرایان دچار چالش و پراکندگی شوند. واقعیت این است که همه اصولگرایان اولا باید در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب برای مشارکت حداکثری در انتخابات تلاش کنند و ثانیا بکوشند که از انشقاق و از هم‌گسیختگی جلوگیری کنند».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها