کد خبر: 612617
تاریخ انتشار :

طرح ترسیم کروکی تصادفات به صورت الکترونیکی در قم اجرا می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سردار سید کمال هادیانفر در آیین افتتاح آزمایشی ترسیم کروکی الکترونیکی تصادفات، افزود: یکی از کارهایی که در راستای هوشمندسازی در پلیس راهور شروع شده است و در گذشته نیز درباره آن توضیحاتی داده بودیم ترسیم کروکی الکترونیکی است.

وی اضافه کرد: دوره آزمایشی این طرح از روز شنبه دوم اسفندماه جاری در استان قم شروع شده است و تمام کسانی که دارای کد رسیدگی به جرائم هستند، مجهز به این تجهیزات شده‌اند.

وی با اشاره به آماده شدن زیرساخت ها و تجهیزات طرح افتتاح سامانه الکترونیکی کروکی تصادفات، ادامه داد: این طرح دارای مزایای فوق‌العاده‌ای برای پلیس در استفاده از دیتاهاست و همچنین شرکت‌های بیمه‌ای می‌توانند در پیشگیری از تصادفات ساختگی از این طرح استفاده کنند.

هادیانفر گفت: همچنین این اقدام باعث سرعت عمل بیشتر می‌شود و هزینه سازمانی تقلیل می‌یابد؛ این طرح کار بسیار ارزشمندی است که از استان قم شروع شده و به‌زودی دوره پایلوت که تمام شود به کل کشور تسری می‌یابد.

وی با اشاره به تصادفاتی که سالانه اتفاق می‌افتد، گفت: سالانه به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تصادف جرحی،‌ فوتی و خسارتی رسیدگی می‌شود و افسران در صحنه تصادف حاضر می‌شوند.

به گفته وی، با اجرای این طرح، پیامکی برای مقصر و غیر مقصر بلادرنگ ارسال می‌شود و دیتا در اختیار شرکت بیمه قرار می‌گیرد و بیمه از این طریق خسارت را پرداخت می‌کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا افزود: ما در دوره آزمایشی مشکلات را برطرف می‌کنیم و به‌صورت پایدار در استان‌های دیگر اجرایی می‌شود./

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها