کد خبر: 612675
تاریخ انتشار :

فروش انواع اتصالات پلی اتیلن و تجهیزات آبیاری تحت فشار مخصوص کشاورزی

فروش انواع اتصالات پلی اتیلن و تجهیزات آبیاری تحت فشار مخصوص کشاورزی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) : پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یکی از مهم‌ترین بخش‌های تجهیزات آبیاری تحت فشار، به خصوص آبیاری قطره ای، اتصالات پلی اتیلنی هستند. این اتصالات کاربرد زیادی دارند و معمولا به سبب مقاومت زیادی که در مقابل اسید و حوادث محیطی دارند، بیشتر از سایر نوع اتصالات مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما خود اتصالات پلی اتیلن و همچنین تجهیزات آبیاری تحت فشار و قطره‌ای تنوع زیادی دارند که شما باید نسبت به آن‌ها اطلاع داشته باشید تا بتوانید محصول مورد نظر خود را تهیه کنید. در ادامه قصد داریم انواع اتصالات پلی اتیلنی و تجهیزات آبیاری تحت فشار مثل تجهیزات آبیاری قطره‌ای را خدمتتان معرفی کنیم.

اتصالات پلی اتیلن چیست و از کجا بخریم؟

فروش انواع اتصالات پلی اتیلن و تجهیزات آبیاری تحت فشار مخصوص کشاورزی

اتصالات پلی اتیلن دامنه گسترده ای از اتصالات را شامل می‌شود. این اتصالات به اندازه‌ای مهم و حیاتی است که تصور طراحی یک شبکه لوله کشی بدون این اتصالات در دنیای امروز غیر ممکن به نظر می‌رسد. لوله‌ها در کشاورزی از اهمیت زیادی برخوردار هستند و نقش بسیار مهمی را بازی می‌کنند. با پیشرفته تر شدن این صنعت و تولید انواع مختلف لوله اتصالات متنوعی هم برای آن‌ها بوجود آمد. امروزه برای جلوگیری از هدر رفت آب در بخش کشاورزی برای متصل کردن لوله‌ها از اتصالات بسیار جدید و به روزی مثل اتصالات پلی اتیلن که در ۲ نوع پیچی و جوشی موجود است، استفاده می‌کنند.

انواع اتصالات پلی اتیلنی :

اتصالات پلی اتیلن اغلب برای تغییر مسیر، تغییر قطر، تغییر در میزان دبی عبوری و اتصال لوله­‌ها به همدیگر مورد استفاده قرار می­‌گیرند که با توجه به موارد کاربردشان گستره وسیعی را شامل می­‌شوند. برخی از انواع اتصالات پلی اتیلنی که در بخش کشاورزی صنعتی و تجهیزات آبیاری تحت فشار کاربرد دارند، عبارتند از:

  • اتصالات پلی اتیلن پیچی (رزوه­ ای یا دنده­ ای)
  • اتصالات پلی اتیلن جوشی
  • اتصالات پلی اتیلن تزریقی
  • اتصالات پلیمری
  • اتصالات پلی اتیلن کوپلینگی
  • اتصالات الکتروفیوژن

همان طور که در بالا اشاره کردیم، اتصالات پلی اتیلن در آبیاری تحت فشار و بخصوص آبیاری قطره ای کاربرد بسیار زیادی دارند و به سبب مزایایی مثل:

  1. سرعت و سهولت در اجرا
  2. مقاومت در برابر فشار و ضربه
  3. مقاومت در برابر مواد شیمیایی
  4. هزینه پایین در نصب و اجرا
  5. انعطاف پذیری بالا
  6. افت فشار ناچیز به دلیل صیقلی بودن اتصالات
  7. مقاوم در برابر زنگ‌­زدگی
  8. تحمل ارتعاشات ناشی از زمین لرزه
  9. مقاومت بالا در برابر خوردگی و سابیدگی

بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

تجهیزات آبیاری قطره ای

آبیاری تحت فشار به روش‌های آبیاری گفته می شود که در آن‌ها آب با فشار بیش از یک اتمسفر در سطح زمین به وسیله لوله توزیع می شود. آبیاری تحت فشار به دو نوع آبیاری قطره ای و آبیاری بارانی تقسیم می شود آبیاری تحت فشار امروزه به یکی از پرکاربردترین روش‌های آبیاری زمین‌ها زراعی و گلخانه‌ها بدل شده است.

در سیستم آبیاری تحت فشار و به خصوص آبیاری قطره ای از تجهیزات بسیار خاص و کاربردی استفاده می‌شود که در زیر به معرفی هر کدام از آن‌ها خواهیم پرداخت.

تجهیزات آبیاری قطره ای بسیار زیادی در سناپالیز موجود است که می‌توانید برای راه اندازی سیستم آبیاری تحت فشار از آن‌ها استفاده کنید. برخی از این تجهیزات عبارتند از :

زانو : جهت اتصال دو لوله و هم‌زمان تغییر مسیر ۹۰ درجه به کار گرفته می‌شود. زانویی زمانی استفاده می‌شود که مسیر لوله انتقال آب باید تغییر یابد. بدین ترتیب با استفاده از زانویی، جهت مسیر لوله، ۹۰ درجه به سمت دلخواه تغییر می‌یابد.

سه راه : یکی از پرکاربردترین اتصالات شبکه قطره ای سه راه است. همانگونه که از نام آن پیداست این وسیله را زمانی استفاده می‌کنند که بخواهند ۳ لوله را به یک دیگر متصل کنند.

شیر انشعاب : هنگامی که نیاز داریم نوار تیپ آبیاری قطره‌ای را به لوله اصلی پلی اتیلن یا لوله ۱۶ میلیمتری متصل نماییم می‌توان از این محصول به همراه مهره برای آب بندی کردن تیپ استفاده نمود.

رابط : آبیاری قطره‌ای متعلقات فراوانی دارد، که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به رابط لوله اشاره نمود. این رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و برای اتصال لوله‌ها به کار می رود.

رابط تیپ : جهت اتصال لوله ۱۶ به لوله تیپ از این اتصال استفاده می شود. این مورد هم یکی از پرکاربردترین اتصالات شبکه قطره ای است.

آچار پانچ : آچار پانچ از ملزومات اتصالات آبیاری قطره ای می باشد که برای سوراخ نمودن لوله های پلی اتیلن ۱۶ میلیمتری مورد استفاده قرار می گیرد.

بست انتهایی (عینکی) : بست انتهایی ۱۶ جهت بستن و کور کردن انتهای لوله های ۱۶ میلیمتری به کار می رود.

بست ابتدائی : برای اینکه از لوله اصلی آبیاری به لوله فرعی مد نظر خود (در اینجا لوله ۱۶ میلیمتری) خروجی بگیریم باید از بست مخصوصی به نام بست ابتدایی ۱۶ میلیمتری استفاده نماییم. برای اینکه از لوله اصلی آبیاری به لوله فرعی مد نظر خود (در اینجا لوله ۱۶ میلیمتری) خروجی بگیریم باید از بست مخصوصی به نام بست ابتدایی ۱۶ میلیمتری استفاده نماییم.

سر شلنگی : از این محصول برای وصل کردن لوله پلی اتیلن آبیاری قطره‌ای و نوار تیپ از خط لوله اصلی ستفاده می‌شود. این اتصالات مقاومت بالای مکانیکی و شیمیایی داشته و در برابر نور آفتاب، تنش های مکانیکی و مواد خورنده و پوسیدگی مقاوم می باشد.

اگر به دنبال خرید تجهیزات آبیاری تحت فشار هستید، همین حالا می‌توانید سری به سناپالیز بزنید. سناپالیز، دایره وسیعی از محصولات اصل و باکیفیت حوزه کشاورزی را که شامل سیستم‌های نوین آبیاری، تجهیزات آبیاری قطره ای، تجهیزات آبیاری کم فشار و همچنین ماشین های آبیاری، فیلتراسیون، پمپ، انواع اتصالات مانند اتصالات پلی اتیلن، لوله، محصولات ارگانیک، نهاده‌های کشاورزی (بذر، کود و سموم)، خوراک دام و طیور و تجهیزات گلخانه ای هستند را داراست که می‌توانید با خیال راحت خریداری کنید.

همچنین اگر در نحوه خرید و انتخاب محصول نیز به مشورت و راهنمایی نیاز داشتید، به راحتی می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی قرار داده شده با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید تا محصول مناسبی را خریداری نمایید. برای دسترسی به فروشگاه سناپالیز میتوانید به آدرس www.Sanapaliz.com مراجعه کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها