کد خبر: 612684
تاریخ انتشار :

خرید زمین برای ساخت سردخانه

خرید زمین برای ساخت سردخانه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) : پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

برای ساخت سردخانه باید مراحلی را انجام داد که با آنها آشنا خواهیم شد. اگر قصد ساخت سردخانه را دارید باید در ابتدا یک زمینی را برای انجام این کار خریداری کنید. هنگام خرید این زمین باید به ظرفیت سردخانه توجه کرد. در واقع هنگام خرید یک زمین برای سردخانه ها باید زمینی را انتخاب کنید که طول و عرض آن مناسب باشد. اگر زمین یک سردخانه طول و عرض متناسبی نداشته باشد بهره برداری از آن به مشکل برمی خورد.

خرید زمین برای ساخت سردخانه

ساخت سردخانه

محوطه سازی برای ساخت سردخانه

برای ساخت سردخانه باید به محوطه آن هم توجه کنید. برای انجام این کار ابتدا باید تسطیح زمین انجام شود که این عملیات شامل خاکبرداری و خاکریزی می شود. هم چنین باید اطراف سرد خانه را دیوار کشی کرد. جدول گذاری و خیابان کشی از مراحل دیگر محوطه سازی سردخانه ها به حساب می آیند.

ساخت سوله

مهم ترین و اصلی ترین مرحله برای ساخت سردخانه انجام ساخت سوله است. ساخت سوله شامل مراحل مهمی است که همه آنها باید با دقت و توجه بسیار زیاد انجام شوند. این مراحل عبارت اند از:

  • بخش فونداسیون سردخانه
  • اجرای سازه فلزی سوله سردخانه
  • اجرای سازه فلزی سوله سردخانه
  • دیوار کشی سوله
  • ساخت قسمت های اداری
  • ساخت تاسیسات عمومی

سردخانه دو قسمته

نکته دیگری که باید هنگام ساخت سردخانه ها به آن توجه کنید این است که باید دو بخش مختلف داشته باشید. بخش اول سردخانه زیر صفر و بخش دوم سردخانه بالای صفر است. بخش های بالای صفر سردخانه ها دارای دمایی بین 2 تا 10 درجه سانتی گراد هستند و در قسمت زیر صفر سردخانه ها دما حدودا منفی 1 تا منفی 32 درجه سانتی گراد می باشد. البته در بعضی از سردخانه ها بخش هایی وجود دارند که می توانند هم دمای بالای صفر داشته باشند و هم دمای زیر صفر. در واقع به این قسمت از سردخانه ها، سردخانه دو مداره گفته می شود. اگر در این بخش ها محصولاتی نگهداری شود که به دمای زیر صفر نیاز داشته باشند، دمای آنها به زیر صفر تنظیم می شود اما اگر موادی در آن قرار گرفته باشد که به دمای بالای صفر نیاز دارند، دمای این بخش به بالای صفر تنظیم می شود.

علت ساخت سردخانه

از سردخانه ها بیشتر برای نگهداری کردن از مواد غذایی استفاده می شود. همان طور که می دانید در سردخانه ها دما بسیار پایین است. هنگامی که دما پایین باشد در مواد های غذایی میکروارگانیسم به شدت کاهش پیدا می کند. به همین صورت ماندگاری در این مواد ها بیشتر می شود.

به نظر شما چیلر چیست و چگونه کار می کند؟

در واقع چیلر حرارت را از یک بخش به بخش دیگر انتقال می دهد. این وسیله به کمک فرایند تقطیر می تواند و تبخیر این کار را انجام می دهد. به طور کلی می توان گفت که کار چیلر این است که آب را سرد کند و به کمک آن دمای هوای ساختمان را کاهش دهد. در چیلر ها ابتدا آب سرد می شود و سپس به کمک پمپ آب و لوله کشی این آب سرد را به بخش های مختلف ارسال می کند.

خرید زمین برای ساخت سردخانه

چیلر

انواع چیلر و چگونگی کاربرد آن ؟

چیلر ها به دو بخش مختلف تقسیم بندی می شوند. دسته اول چیلر های تراکمی و دسته دوم چیلر های جذبی هستند. در این دستگاه ها مبرد ها خنک می شوند. در واقع مبرد ها به سه حالت گوناگون خنک می شوند حالت اول آب خنک حالت دوم هوای خنک و حالت سوم تبخیری. چیلر های جذبی و چیلر های تراکمی با روش های مختلفی به خنک سازی می پردازند. هم چنین آنها با کمک انرژی های مختلفی فرایند خنک سازی را انجام می دهند. در چیلر های جذبی از انرژی حرارتی استفاده می شود و در چیلر های تراکمی از انرژی الکتریکی استفاده می شود.

شناخت چیلر ها

چیلر های تراکمی و چیلر های جذبی هر کدام دارای انواع متفاوتی هستند. چیلر های کمپرسور اسکرال و چیلر های کمپرسور رفت و برگشتی در درسته چیلر های تراکمی قرار می گیرند. هم چنین چیلر های دو اثر و چیلر های تک اثر در دسته چیلر های جذبی قرار می گیرند. پیش از خرید این وسیله باید با این که چیلر چیست و چگونه کار می کند کاملا آشنا باشید و با توجه به کاربردی که مد نظرتان است یکی از این چیلر ها را انتخاب کنید. برای انتخاب درست باید با ویژگی هر کدام از آنها کاملا آشنا باشید.

فروش آیس بانک به چه صورت انجام می شود؟

آیس بانک نوعی سیستم است که در نیمه های شب کار می کند. در واقع در نیمه های شب هزینه برق ارزان تر از ساعات دیگر روز است. کار اصلی این وسیله این است که آبی که در مخزن وجود دارد را به یخ تبدیل می کند. با توجه به مزایایی که این دستگاه دارد فروش آیس بانک روز به روز بیشتر می شود. همانطور که گفتیم در ساعت های نیمه شب قیمت برق ارزان تر محاسبه می شود آیس بانک ها در نیمه شب به کمک نیروی برق با کاهش دما آب داخل مخزن را به یخ تبدیل می کند و سپس در طول شبانه روز از سرمای این یخ ها استفاده می کند. یخ ها گرمای نهان ذوب بالایی دارند و منظور از این جمله این است که برای ذوب شدن یک کیلو گرم یخ باید گرمای زیادی به آن وارد شود. در واقع اگر 333 کیلو ژول به 1 کیلو گرم یخ داده شود ذوب خواهد شد. با توجه به این نکات در یخ سرمای زیادی ذخیره می شود.

خرید زمین برای ساخت سردخانه

آیس بانک

آیس بانک و کاربردهای آن

حال که با آیس بانک آشنا شدید ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که کاربرد این وسیله چیست؟ آیس بانک ها با چیلر ها مورد استفاده قرار می گیرند. به کمک این وسیله می توان تهویه ای مطبوع و صنعتی را انجام داد. یکی از نکاتی که در مورد این وسیله وجود دارد این است که به منظور کاهش دادن اتلاف انرژی باید آن را از سطح زمین پایین تر نصب کرد.

نحوه کار آیس بانک

این دستگاه در ساعاتی که هزینه انرژی الکتریکی ارزان تر است شروع به کار می کند. در واقع در این دستگاه اول سیستم تبرید شروع به کار می کند سپس مبرد گازی از کویل اواپراتوری که در داخل مخزن وجود دارد عبور می کند که در نهایت در اطراف کویل ها یخ به وجود می آید.

در هر کدام از آیس بانک ها کمپرسور و کندانسور و مخزن و کویل اواپراتور و سیستم تبرید وجود دارد. برای خرید آیس بانک ها باید دقت کنید که دستگاه ها و اجزای داخلی آن همگی با کیفیت باشد. افراد و فروشگاه هایی را که برای فروش آیس بانک قیمت کمتری را در نظر میگیرند ممکن است دستگاه هایی بی کیفیتی را در اختیار شما قرار دهند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها