کد خبر: 612766
تاریخ انتشار :

اتحادیه اروپا خواستار تجدیدنظر ونزوئلا درباره اخراج دیپلمات اروپایی شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا منتشر شد، «نبیلا ماسرلی» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه گفت: عمیقا از تصمیم مقام‌های ونزوئلا در خصوص اطلاق عنصر نامطلوب به «ایزابل بریلهانته» متاسفیم. این تصمیم تنها باعث انزوای بیشتر ونزوئلا در جهان می‌شود.

وی از کاراکس خواست تا در این زمینه تجدید نظر کند و ادعا کرد که بحران ونزوئلا تنها از طریق مذاکره رفع می‌شود. سخنگوی جوسپ بورل عنوان کرد که اتحادیه اروپا به حل بحران ونزوئلا از طریق گفت‌وگو کاملا متعهد است.

ونزوئلا در پی دور جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا به رئیس هیات نمایندگی این اتحادیه ۷۲ ساعت مهلت داده تا این کشور را ترک کند. «خورخه آرائزا» وزیر خارجه ونزوئلا با اعلام اخراج «ایزابل بریلهانته» نماینده اتحادیه اروپا در کاراکاس، تحریم های این اتحادیه را غیرقابل قبول خواند.

وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا دوشنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای مشترک ۱۹ مقام دیگر دولت ونزوئلا را در فهرست تحریم‌های این اتحادیه قرار داد. این تحریم‌ها شامل ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی افرادی می‌شود که ادعا می‌شود ارزش‌های دمکراسی و حقوق بشر را در این کشور تضعیف کرده‌اند. به این ترتیب مجموعا ۵۵ مقام ونزوئلا در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار دارند.

دیپلمات‌های ارشد اتحادیه اروپا مدعی شده‌اند که این تحریم‌ها با هدف تضعیف نظام «نیکولاس مادورو» رییس جمهوری ونزوئلا وضع شده است و هدف آن ضربه زدن به مردم ونزوئلا نیست.

پارلمان ونزوئلا در پاسخ به اقدام جدید اتحادیه اروپا در تحریم شماری از مقام‌های این کشور، اخراج نماینده این نهاد از ونزوئلا را از دولت خواستار شد.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها