کد خبر: 613083
تاریخ انتشار :

افشای پایگاه سری ارتش رژیم صهیونیستی در نزدیکی قدس اشغالی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نوشته روزنامه عبری زبان هاآرتص، شرکت آمریکایی تصویربرداری ماهواره‌ای "پلنت لبز" (Planet Labs Inc) در تصاویر خود یک پایگاه سری نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه "بیت شیمش" واقع در نزدیکی قدس اشغالی برملا کرد.

به نوشته این روزنامه عبری زبان، پایگاه سری یاد شده در نقشه‌های رژیم صهیونیستی به شکل یک فضای باز و در نقشه‌های هواپیمایی به شکل یک منطقه بسته نشان داده می‌شود.

سایت " GlobalSecurity " نیز فاش کرد، داخل پایگاهی که در تصاویر دیده می‌شود، سه اسکادران جنگنده‌های موشک‌های زمین به زمین مدل "یاریحو" که قادر به حمل کلاهک هسته‌ای هستند، مشاهده می‌شوند.

همچنین خبرگزاری آسوشیتدپرس هفته گذشته تصاویری از توسعه و گسترش راکتورهای هسته‌ای "دیمونا" واقع در جنوب فلسطین اشغالی را افشا کرد.

پس از آنکه کنگره آمریکا در سال ۱۹۹۷ با تصویب قانونی، اعطای مجوز به ماهواره‌ها برای تصویربرداری از اراضی اشغالی با کیفیتی بالاتر از کیفیت مجاز در مجتمع‌های تجاری خارج آمریکا را ممنوع کرد، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا در حکمی به برخی شرکت‌های آمریکایی اجازه تصویربرداری ماهواره‌ای از اراضی اشغالی با کیفیتی بالا را داد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها