کد خبر: 613104
تاریخ انتشار :

کرونای انگلیسی هنوز در شاهرود ثبت نشده است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

احسان بینش شامگاه یکشنبه به رسانه‌ها افزود: در ۷۲ ساعت گذشته با تشخیص ۶۷ مورد جدید ابتلای قطعی به ویروس کرونا تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در شرق استان سمنان تاکنون به هفت هزار و ۴۲۷ تن رسید.

وی ادامه داد: درحال حاضر ۵۶ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود با تشخیص قطعی این بیماری تحت درمان هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت:از این تعداد ۱۰ تن در بخش مراقبت های ویژه ICU و بقیه در بخش عمومی کووید ۱۹ این بیمارستان بستری هستند.

وی ادامه داد : هقفته های گذشته با افزایش موارد مراجعان سرپایی و تعداد بستری این ویروس با آزمایش PCRمثبت تغییر رنگ شهرستان شاهرود به نارنجی را شاهد بودیم.

بینش تاکید کرد :در آمار بیماران سه روز اخیر شاهد ثبات این بیماری هستیم که نباید دچار عادی انگاری شد.

وی بر رعایت دستور العمل های بهداشتی، زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرد تا رنگ بندی زرد و آبی حاصل شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: چنانچه رعایت اصول بهداشتی و دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا جدی گرفته نشود شاهد نوع جهش یافته انگلیسی این ویروس نیز در هفته های آینده خواهیم بود.

بینش از مردم خواست تا در روزهای پایانی سال که خریدهای شب عید و شلوغی مراکز فروش را همانند سالهای گذشته شاهد خواهیم بود با خرید های اینترنتی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی مقابله با کرونا و خرید در ساعت‌های خلوت را بیشتر مد نظر قرار دهند.

براساس اعلام وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت گذشته در کشور تعداد هشت هزار و ۱۰ تن ابتلای جدید به کووید ۱۹ و تعداد ۹۳ نفر فوتی به ثبت رسیده است .

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها