کد خبر: 613189
تاریخ انتشار :

ترامپ: سیاست‌های بایدن آمریکا را به نفت روسیه وابسته می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از اسپوتنیک،‌ دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا هشدار داد که سیاست‌های دولت بایدن وابستگی آمریکا به واردات نفت را افزایش خواهد داد و باعث خواهد شد که قیمت حامل‌های انرژی در داخل این کشور بالا برود.

وی طی سخنرانی در یک کنفرانس در اورلاندو گفت: در سایه سیاست‌های رادیکال دمکرات‌ها از زمان انتخابات تاکنون قیمت بنزین 30 درصد افزایش یافته و تا 5، 6 و یا 7 دلار در هر گالن و یا حتی بیشتر بالا خواهد رفت.

ترامپ با انتقاد از تصمیم دولت بایدن برای بازگشت به توافق آب و هوایی پاریس گفت که این اقدام تلاش‌های وی برای تبدیل کردن آمریکا به یک کشور مستقل در حوزه انرژی را نابود خواهد کرد.

توافق آب و هوایی پاریس که در سال 2015 امضا شد بزرگ‌ترین توافق جهانی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی که در قالب آن 196 کشور تعهد دادند که گرم شدن کره زمین را به زیر 2 درجه سلیسیوس محدود کنند.

ترامپ مدعی شد حالا آمریکا برای تأمین نفت خود به روسیه و خاورمیانه وابسته است. سیاست‌های بایدن یک پیروزی بزرگ برای دیگر کشورهای تولیدکننده نفت و یک باخت عظیم برای آمریکا است.

رئیس جمهور سابق آمریکا همچنین مدعی شد که سیاست دمکرات‌ها به یک فاجعه در حوزه انرژی در آمریکا منجر خواهد شد.

ترامپ برای این حرف خود به قطعی سراسری برق در کالیفرنیا و تگزاس اشاره کرد که حدود دو هفته پیش به خاطر یخبندان در این ایالت‌ها رخ داده بود.

ترامپ می‌گوید: تولید برق از منابع خورشیدی و بادی بسیار گران‌تر از گاز طبیعی تمام خواهد شد و این منابع نمی‌توانند انرژی موردنیاز کارخانه‌های آمریکا را تأمین کنند.

بایدن در مناظرات انتخاباتی گفته بود که قصد دارد آمریکا را از مصرف نفت به سمت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر ببرد.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها