کد خبر: 613216
تاریخ انتشار :

آمادگی بن سلمان برای عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دان شابیرو در گفت وگو با روزنامه اسرائیلی "یدیعوت آحرنوت" افزود که دشوار است باور کنیم امارات و بحرین بدون حمایت سعودی اقدام به عادی سازی رابطه با اسرائیل کردند.

وی ادامه داد که شیوه محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در زمینه موضوع حمایت از فلسطین و همکاری با اسرائیل، با شیوه پدرش ملک سلمان متفاوت است چرا که بیشتر از پدرش آماده عادی سازی رابطه با اسرائیل است اما به این دلیل که ملک سلمان هنوز زنده است، تحقق عادی سازی رابطه اسرائیل و عربستان سعودی به زمان بیشتری نیاز دارد.

شابیرو که پژوهشگر مرکز پژوهشهای امنیت ملی تل آویو است، خاطر نشان کرد که یکی از مولفه های ارزیابی رابطه عربستان سعودی با آمریکا، امکان تجدید نظر دولت بایدن درباره این رابطه به خاطر کشتار غیرنظامیان در جنگ یمن توسط عربستان، نقض حقوق بشر در عربستان سعودی، ترور خاشقجی و موارد مشابه است.

وی تصریح کرد که وقتی سعودیها برای عادی سازی آمادگی پیدا کنند، حتما این کار را انجام خواهند داد اما انتظار خواهند داشت که مثلا شهرک سازی متوقف و تعهد به راهکار تشکیل دو دولت اسرائیلی و فلسطینی اعلام شود.

شابیرو مدعی شد که روند عادی سازی می تواند در زمینه حفظ راهکار تشکیل دو دولت فلسطینی اسرائیلی در آینده تاثیری مثبت داشته باشد و حمایت اروپا از کاخ سفید را نیز سبب شود که این موضوع برای دمکرات های آمریکا بسیار حائز اهمیت است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها