کد خبر: 613311
تاریخ انتشار :

قالیباف: باید به مردم با هر گرایش و سلیقه‌ای خدمت کنیم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمدباقر قالیباف عصر سه‌شنبه در آیین اختتامیه جشنواره رفیق خوشبخت‌ما، افزود: از این جشنواره عظیم فرهنگی که متولیان آن با خلاقیت و سلیقه خوب خود در راستای پاسداشت، فرهنگ‌سازی و توسعه مکتب شهید سلیمانی گام برداشتند، تقدیر می‌کنم.

رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به جوانان و نوجوانان اظهار کرد: همه ما به عنوان یک شهروند ایرانی مدیون فرهنگ امام (ره)، بسیج و انقلاب اسلامی هستیم؛ سازمان‌های مردم‌نهاد که دارای ذات پاکیزه هستند و هدفشان بر اساس خدمت‌گذاری است، محل علم‌آموزی، مهارت آموزی و توانمندی محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: خاطرم هست در دوران قبل از انقلاب ۱۶ سال سن داشتم که زلزله طبس رخ داد؛ وقتی از مشهد به سمت محل زلزله حرکت کردیم نقطه عطف تحول و تغییر باورهایم شکل گرفت.

قالیباف افزود: جوانان نیروهایی پاک فطرت و پرتلاش هستند و باید از این ویژگی در راستای خدمت به افراد نیازمند در عرصه‌های مختلف استفاده شود.

رییس قوه مقننه گفت: امروزه سازمان‌های مردم نهاد مانند بسیج و سازمان جوانان هلال احمر تبلور حضور سازمان‌یافته و مسئولیت‌پذیر یک جامعه و ملت به شمار می‌روند و در این راستا پیش‌قراولان و پیش‌آهنگان حرکت‌های مردمی به شمار می‌روند.

قالیباف با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر پایه ۳ عنصر خداباوری، مردم باوری و خودباوری به پیروزی دست یافت، افزود: به عبارتی باید اذعان کرد خداباوری به این معنا تلقی می‌شود که ما در هر کجا و در هر شرایطی هستیم، پایبند به سنت‌های الهی باشیم؛ سنت‌های الهی قابل تغییر و تبدیل نیستند لذا اگر به این سنت‌ها معتقد باشیم هیچ‌گاه تسلیم ظلم نخواهیم شد و مهرورزی و انسان‌دوستی همواره مد نظر ما قرار خواهد داشت.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خودباوری نیز به این معناست که دارای اراده، تلاش و اندیشه باشیم و این ویژگی‌ها را باور کنیم، همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند ما می‌توانیم، باید این امر را در عرصه‌های مختلف زندگی نشان دهیم. بر این اساس هرگاه حرکت کنیم فشار دشمن و سختی‌ها ما را از مسیر باز نمی‌دارد.

رییس قوه مقننه ادامه داد: خداوند وعده داده است که هرگاه مقاومت کنیم و بایستیم. پس از هر سختی پیروزی وجود دارد، لذا نصرت از آن ما است.

وی بیان کرد: بدون شک باید اذعان کرد موفقیت و پیروزی در گرو این است که امور را همراه با مردم انجام دهیم؛ امام خمینی (ره) همواره خطاب به مسئولان می‌فرمودند دولت‌ها به سمت کارهایی بروند که مردم نمی‌توانند آنها را انجام دهند و هر کاری که مردم انجام می‌دهند دولت‌ها در آن دخالت نکنند.

قالیباف گفت: امروزه گم گشته‌ترین مسئله در کشور ما دست گرفتن همه امور از سوی همه دولت‌ها است.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: بدون شک هر مشکلی به دست مردم حل می‌شود و بر این اساس هر انسان تأثیرگذاری نیز از متن و بطن مردم حرکت می‌کند.

رییس قوه مقننه تصریح کرد: به نظر می‌رسد جشنواره رفیق خوشبخت ما باید زندگی شهید سلیمانی و همرزمان شهیدش را بررسی کند تا مشخص شود آنها در کجا تربیت شده‌اند و علم آموخته‌اند؛ قطعاً با تحصیل و علم آموزی صرف به جایی نمی‌رسیدم بلکه شایسته‌سالاری، شایسته گزینی و شایسته پروری در نهادهای برخاسته از جامعه و مردم رخ می‌دهد نه در بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها.

وی افزود: انقلاب اسلامی با تکیه بر باورهای سه‌گانه خداباوری، مردم باوری و خودباوری پیروز شد. دوران دفاع مقدس نیز با چنین روحیه‌ای متحول شد و شهید سلیمانی و یاران شهیدش نیز در این مسیر رشد کردند، از این رو جمعیت هلال احمر نیز باید متکی به حرکت‌های مردم محور باشد.

قالیباف بیان کرد: قبل از شروع جنگ تحمیلی همه تشکل‌ها برای ایجاد تحول و سازندگی شکل گرفتند و محوریت مردم نیز موجب شد در جنگ تحمیلی به پیروزی دست یابیم لذا مدیون حضور سازمان‌یافته مردم هستیم.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: شهید سلیمانی بارها می‌گفت مردم را به سیاه و سفید و خاکستری تقسیم نکنید. همه مردم را باید تکریم کرده و با افتخار به همه آنها با هر گرایش و سلیقه ای خدمت کنیم. همینکه شهروند جمهوری اسلامی هستند و در سایه نظام اسلامی هستند ما باید خدمتگزار آنها باشیم. مسئولیت پذیری در یک حرکت اجتماعی و انسانی یعنی همین، باور به مکتب اهل بیت و فرهنگ قرآنی یعنی همین.

رییس قوه مقننه افزود: به نظر می‌رسد دغدغه نخست هلال احمر باید مبتنی بر افزایش روز افزون حفظ اعتماد مردمی و ارتقاء آن باشد زیرا هیچ سرمایه اجتماعی مهمتر از اعتماد نیست.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب در خصوص ویژگی‌های شهید سلیمانی همواره تأکید کردند ایشان هم شجاع بود هم دارای تدبیر، از این رو همواره تهدیدها و محدودیت‌ها را تبدیل به فرصت‌ها و موفقیت‌ها می‌کرد.

قالیباف ادامه داد: زمانی که شهید سلیمانی برای دفاع از مظلومان در مقابل مستکبران و آدم‌کش‌ها ایستاد، تجهیزات پیشرفته‌ای نداشت بلکه مردم و جوانان و امت اسلامی و آزادمردان را برای مقابله با دشمنان سازماندهی کرد که این مهم نیز تجربه برگرفته از دفاع مقدس و انقلاب اسلامی بود.

در پایان اختتامیه جشنواره رفیق خوشبخت ما با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و سایر نمایندگان از نفرات برتر تقدیر شد.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها