کد خبر: 613450
تاریخ انتشار :

مسافرت؛ عامل انتقال ویروس کرونای انگلیسی به رفسنجان/ احتمال بالای چرخش ویروس در شهرستان

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دکتر "احمد جمالی زاده" امروز ۱۴ اسفند ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در یک سالگی شناسایی کرونا در رفسنجان، اولین مورد ابتلا به کرونای انگلیسی نیز کشف شد، با این وجود این شهرستان با خطر جدی روبروست.

وی با بیان اینکه در چند هفته گذشته بر اساس شواهد ما منتظر این ویروس جهش یافته بودیم، افزود: نکته ای که در موارد مثبت از نظر ویروس انگلیسی شاهد هستیم سابقه سفر خود فرد یا مسافرت یکی از نزدیکان و یا همکاران آنها است، لذا در این ایام توصیه می شود حتی المقدور از مسافرت های غیر ضرور پرهیز شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه انجام تست برای نوع جهش یافته بصورت محدود انجام می‌شود قطعا موارد بیماری خیلی بالا است و این بیماری مانند کوه یخی است که ما قسمت کوچکی از آن را مشاهده می‌کنیم.

جمالی زاده بیان کرد: شیوع بالای بیماری در خانواده ها، مشاهده موارد شدید بیماری و سیر سریع علایم در مبتلایان و همچنین ابتلای کودکان و نوجوانان به عنوان شواهدی مبنی بر وجود این ویروس ‌ جهش یافته در رفسنجان است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان تصریح کرد: متاسفانه در روزهای گذشته بر اساس بررسی های میدانی میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در شهر و به خصوص در برخی از روستاها به شدت کاهش یافته است و از همه مهمتر رفتن به مهمانی و دورهمی های خانوادگی زیاد شده و به نوعی عادی انگاری را می بینیم.

جمالی زاده با بیان اینکه این موضوع ما را به شدت نگران می کند، نگران این هستیم که عید سختی را در پیش رو داشته باشیم، عنوان کرد: کاهش استفاده از ماسک، حضور در مراکز تجمعی مانند مراکز خرید و از همه مهمتر رفتن به مسافرت و دورهمی های خانوادگی از دلایل مهم افزایش موارد بیماری و پیدا شدن کرونای جهش یافته انگلیسی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه احتمال اینکه ویروس در سطح شهرستان در حال چرخش باشد بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: این زنگ خطر جدی برای همشهریان است، از همه مردم انتظار داریم همچون گذشته و حتی خیلی بیشتر از گذشته به شیوه نامه های بهداشتی توجه کنند. این ویروس هم سرعت انتشار بیشتری دارد و هم باعث مرگ و میر بیشتری می شود.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها