کد خبر: 615254
تاریخ انتشار :

فرانو دانشگاهی به وسعت ایران

فرانو دانشگاهی به وسعت ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) : پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بعضی تغییرات به اندازه‌ای شفاف اتفاق می‌افتند و برخی انقلاب‌ها، آن قدر واضح روی می‌دهند که شما می‌توانید به راحتی خطی میان گذشته و آینده بکشید. آموزش از ارکان های اساسی هر جامعه است و کشوری که در آن به امر آموزش توجه نشود محکوم به عقب ماندگی است. مفهوم آموزش سنتی طی دهه اخیر در حال تغییر است و امروزه حضور فیزیکی در کلاس تنها گزینه یادگیری نیست. با افزایش اینترنت و فن آوری های جدید، هر زمان و هر کجا بخواهید به شرط دسترسی به رایانه یا یک تلفن همراه هوشمند، به یک آموزش با کیفیت دسترسی خواهید داشت. در اواخر سال 2019 ویروس کرونا در ووهان چین شیوع پیدا کرد و به سرعت در سایر مناطق جهان گسترش یافت.شیوع این ویروس تغییرات گسترده ای را در جهان رقم زد. آموزش سنتی یکی از این موارد بود که ویروس کرونا با توجه به خانه نشین کردن دانشجویان و دانش آموزان، به سنگ بنای فعلی آن، یعنی حضور فیزیکی در کلاس های درس، حمله ور شد و فقط شش ماه طول کشید تا جهان به بن بست آموزشی برسد. این مشکل باعث تعطیلی بسیاری از مراکز آموزشی مانند مدارس و دانشگاه ها در سرتا سر دنیا شد. ما اکنون وارد دوره جدیدی می شویم، "انقلاب آموزش مجازی".آموزش مجازی یا آنلاین، از شیوه های نوین آموزش است که با توجه به خو گرفتن مردم با آموزش سنتی، سال ها در سایه آموزش رایج یا سنتی قرار داشت و نتوانسته بود جایگاه خود را با وجود پتانسیل های بسیار در امر آموزش و یادگیری، به درستی تثبیت کند.

جایگاه آموزش مجازی در دنیا

آموزش مجازی در دنیا در دو دهه ی گذشته پیشرفت های بسیاری داشته و مجموعه های آموزشی بسیاری مانند لیندا، کورسرا، یودمی، آلیسون و .... شکل گرفته است. سالانه افراد بسیار زیادی از این منابع انگلیسی زبان استفاده می کنند و سطح دانش خود را ارتقاع می دهند. برخی از این مجموعه ها مانند لیندا و یودمی با دریافت هزینه یا بصورت رایگن آموزش را در اختیار مخاطب خود قرار می دهند. در مقابل وب سایت هایی مانند آلیسون و کورسرا آموزش را به صورت رایگان در اختیار کاربر قرار می دهند و کاربر در صورت تمایل برای دریافت گواهی پایان دوره هزینه پرداخت می کند.

فرانو فراگیری یک دانش نو

فرانو با آدرس farano.org یک پلتفرم آموزش مجازی است که در سال 1398 توسط چند تن از دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه خلیج فارس و تربیت مدرس پایه گذاری شد. فرانو در سال 1399 موفق به گرفتن تاییدیه شرکت خلاق از دبیرخانه برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شد. در فرانو در حال حاضر آموزش های بسیاری در حوزه های شیلات و علوم دریایی، علوم پزشکی و پیراپزشکی، دروس آزمایشگاهی، علوم کشاورزی، مدیریت و بازاریابی و مهارت های دانشگاهی و اداری وجود دارد و به جرات می توان گفت از با کفیت ترین آموزش های موجود می باشد. دوره های آزمایشگاهی برای اولین بار در ایران در میان وب سایت های آموزشی، توسط فرانو اجرا شد تا دانشجویان به صورت مجازی و در قالب ویدیو آموزشی مراحل کار را از نزدیک مشاهده نمایند تا شرایط کنونی یعنی وجود ویروس کرونا و دوری از کلاس درس و آزمایشگاه، نتواند خللی در یادگیری آنها ایجاد نماید.

فرانو دانشگاهی به وسعت ایران

مزایای پلتفرم فرانو نسبت به آموزش سنتی

  1. انعطاف پذیر است

آموزش مجازی فرد را قادر می سازد تا سرعت یادگیری خود را تنظیم کنند، و انعطاف پذیری بیشتری در تنظیم برنامه ای متناسب با فرآیند یادگیری خود داشته باشد. در نتیجه بستر آموزش آنلاین امکان تعادل بهتر بین کار، زندگی و تحصیل را فراهم می کند. "در آموزش مجازی یکبار آموزش را دریافت کنید بینهایت تماشا کنید".

فرانو دانشگاهی به وسعت ایران

  1. انتخاب گسترده

در فضایی به وسعت و گستره ی پلتفرم فرانو ، مهارت ها و موضوعات بسیاری برای آموزش و یادگیری وجود دارد. تعداد بسیار زیادی از اساتید آموزش های خود را بر بستر فرانو قرار داده اند که فرد را قادر می سازد بر اساس نیاز خود و کیفیت تدریس استاد مربوطه، دوره ی آموزشی مورد نیاز خود را انتخاب کند.

فرانو دانشگاهی به وسعت ایران

  1. همیشه قابل دسترس است

آموزش آنلاین شما را قادر می سازد تا از هرجای دنیا به بهترین اساتید و آموزش ها دسترسی داشته باشید. این بدان معناست که نیازی به رفت و آمد از یک مکان به مکان دیگر، ساعت های طولانی ماندن در ترافیک یا پر شدن ظرفیت کلاس معلم یا استاد مورد علاقه خود را ندارید. علاوه بر این، نه تنها در وقت خود صرفه جویی می کنید، بلکه در هزینه ها نیز صرفه جویی خواهد شد، که می تواند برای سایر اولویت ها صرف شود. کلاس مجازی نیز در هر مکانی که به اینترنت متصل باشد در دسترس است و یک راه خوب برای مسافرت رفتن است. "با پرسش و پاسخ با اساتید همیشه به اساتید آن دوره دسترسی خواهید داشت و جواب سوالاتتان رو بگیرید".

  1. مقرون به صرفه تر از آموزش سنتی است

آموزش مجازی هزینه ای بسیار پایین تر از کلاس های سنتی دارد به طوری که بیشتر افراد با هر سطح درآمدی قادر به تهیه این دوره ها هستند. گاها بسیاری از این دوره ها نیز به صورت رایگان عرضه می گردد تا فراگیران با فراغ بال بیشتری به امر یادگیری بپردازند. از مزایای دیگر این پلتفرم دسترسی رایگان به بروزرسانی های دوره ی آموزشی نیز است. که کاربر همیشه به جدیدترین بروزرسانی های دوره دسترسی خواهد داشت.

اینها تنها چند دلیل برای انتخاب آموزش آنلاین است. افرادی که دوره های فرانو را تهیه کرده اند، تجربه ی بسیار دلپذیری از آموزش مجازی کسب نموده و برای دوره های متوالی سعی در گسترش این تجربه داشته اند. در کشور ما سالیان سال است که مردم با آموزش سنتی خو گرفته اند، آموزش سنتی دارای مزایای خود است ولی با پیشرفت های صورت گرفته نیازمند بروزرسانی های جدی است. آموزش آنلاین می تواند جایگزینی بسیار شایسته برای آموزش سنتی باشد و برای بسیاری از افراد، درهای بیشماری به آموزش را بدون جابجایی و طی مسیرهای طولانی یا صرف وقت و هزینه زیاد به بگشاید. شعار ما در فرانو این است "با فرانو بیشتر در خانه بمانید، بینهایت یاد بگیرید" .

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها