نامه علی مطهری به روحانی: اگر اصول قانون اساسی را اجرایی نکنید، سوال از رئیس جمهور را پیگیری می‌کنم
کد خبر: ۱۷۸۶۰۱
تعداد نظرات: ۱۰۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸
علی مطهری در نامه ای که به رئیس جمهور، نسبت به عدم اجرای برخی اصول قانون اساسی به حسن روحانی تذکر داد.
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :
به گزارش نامه نیوز، متن این نامه که از سوی علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در اختیار نامه نیوز قرار گرفته به در خواست ایشان، عینا و بدون تغییر منتشر شده است.


جناب حجت‌الاسلام آقای روحانی دامت برکاته
رئیس جمهور محترم

با اهداء سلام و آرزوی توفیق بیشتر برای جناب‌عالی، بیش از یک سال از دوره صدارت آن مقام گرامی می‌گذرد و گرچه پیشرفتهایی در سیاست خارجی از نظر رفع توهم ایران‌هراسی و ارتقاء جایگاه سیاسی کشور در دنیا و نیز توفیقاتی در حوزه اقتصاد مانند ایجاد ثبات اقتصادی و مهار تورم و خروج از رکود حاصل شده است لکن در بخش سیاست داخلی و اجرای فصل سوم قانون اساسی که مشتمل بر حقوق ملت است و البته از وعده‌های انتخاباتی شما نیز بوده است توفیقی نداشته و همواره منفعل بوده‌اید، بلکه طرف مقابل برای آنکه ثابت کند که با انتخابات 92 هیچ سیاستی در این حوزه تغییر نکرده است، گاهی به اقداماتی تندتر از گذشته دست زده و با سکوت جناب‌عالی مواجه بوده است. این در حالی است که رئیس جمهور طبق اصل یکصد و سیزدهم قانون اساسی مسئول اجرای قانون اساسی است و اگر هریک از دو قوه دیگر قانون اساسی را نقض کردند حداقل می‌تواند به پشتوانه رأی مردم به آنها اخطار یا تذکر قانون اساسی بدهد و البته فشار افکار عمومی کار خود را خواهد کرد. 

به عنوان نمونه مسئله حصر خانگی آقایان حجت الاسلام کروبی و مهندس میرحسین موسوی سه سال و هشت ماه است که برخلاف اصول متعدد قانون اساسی بدون حکم قضایی و این که آنها اجازه دفاع از خود داشته باشند ادامه دارد. ممکن است حکم اولیه شورای عالی امنیت ملی مبنی بر حصر خانگی این دو که در شرایط اضطراری صادر شده، برای مدت موقت - مثلا یک ماه - و تا زمان بازگشت شرایط عادی به جامعه، قابل پذیرش باشد اما ادامه آن بدون حکم قضایی قطعا وجاهت قانونی، شرعی و اخلاقی ندارد و خلاف فصل سوم قانون اساسی است. مثل آن است که کسی را بدون محاکمه به حبس ابد محکوم کنیم. 

اصولا این یک سنت غلط در جمهوری اسلامی بوده است که منتقدان خوش سابقه در انقلاب را که احیاناً اتهامی متوجه آنها بوده است، به جای رسیدگی به اتهامشان در حصر قرار داده‌ایم بدون آنکه ضرورتی داشته باشد. گویی انتقاد و اعتراض را به معنی خروج از نظام تلقی کرده‌ایم، حال آنکه کسی می‌تواند انتقادهای اساسی به نظام داشته باشد و زندگی عادی‌اش را بکند، آنچنان که سیره امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام بود. آن پیشوای بزرگ مادام که خوارج دست به سلاح نبردند آنها را از حقوق اجتماعی‌شان محروم نکرد و خود می‌فرمود از من در خفا و آشکار انتقاد کنید. 

برخی این گونه رفتارها را به سیره امام خمینی مستند می‌کنند، غافل از این که تعمیم برخی تصمیمات اوایل پیروزی انقلاب و دوره جنگ به امروز - قطع نظر از درستی یا نادرستی آنها - صواب نیست. مثلا در دوره جنگ زمانی که روزنامه میزان مانند ستون پنجم دشمن عمل می‌کرد و روحیه مردم را تضعیف می‌نمود ایشان فرمودند قلمهای مسموم باید شکسته شود، و به دنبال آن چندین روزنامه توقیف شد. این رفتار را می‌توان با شرایط جنگ که حیات و ممات یک ملت بسته به آن است توجیه کرد اما نمی‌توان آن را به شرایط عادی تعمیم داد. امام (ره) نیز بعد از جنگ در پاسخ به نامه نمایندگان مجلس فرمودند از این پس در چهارچوب قانون عمل می‌کنیم. 

اصل سی و دوم قانون اساسی می‌گوید: «هیچ کس را نمی‌توان دستگیر کرد مگر به حکم و ترتیبی که قانون معین می‌کند. در صورت بازداشت، موضوع اتهام باید با ذکر دلایل بلافاصله کتباً به متهم ابلاغ و تفهیم شود و حداکثر ظرف مدت بیست و چهار ساعت پرونده مقدماتی به مراجع صالحه قضایی ارسال و مقدمات محاکمه در اسرع وقت فراهم گردد. متخلف از این اصل طبق قانون مجازات می‌شود.»

طبق این اصل، مسئولانی که حصر خانگی آقایان کروبی و موسوی را ادامه داده‌اند باید مجازات شوند. 

اصل سی و هفتم می‌گوید: «اصل، برائت است و هیچ کس از نظر قانون مجرم شناخته نمی‌شود مگر این که جرم او در دادگاه صالح ثابت گردد.» ممکن است کسانی بگویند «جرم آنها که موجب آشوب و درگیری شدند محرز است و اینجا اصل بر برائت نبوده و احتیاجی به اثبات جرم آنها در دادگاه صالح نیست.» این سخن پذیرفته نیست و علاوه بر این که خلاف قانون اساسی است که هر مجازاتی را ناشی از حکم دادگاه صالح می‌داند، اگر آن را به سایر موارد نیز سرایت بدهیم به نتایج ظالمانه‌ای می‌رسیم. مثلا فردی که در نزاع میان دو نفر میانجی شده و با زحمت چاقو را از دست ضارب گرفته و ضارب فرار کرده و او با چاقوی خونین در دست، در صحنه جرم باقی مانده و مردم و احیانا پلیس فقط همین صحنه را دیده‌اند، با این منطق چنین فردی محکوم به قصاص است و حق دفاع از خود را ندارد!

اصل سی و ششم می‌گوید: «حکم به مجازات و اجرای آن باید تنها از طریق دادگاه صالح و به موجب قانون باشد.» بنابراین فرضاً شورای عالی امنیت ملی حکم ادامه حصر خانگی به مدت نامعلوم و مثلا تا زمان توبه آنها را صادر کرده باشد چنین اختیاری نداشته است. 

اصل یکصد و شصت و هشتم می‌گوید: «رسیدگی به جرایم سیاسی و مطبوعاتی علنی است و با حضور هیئت منصفه در محاکم دادگستری صورت می‌گیرد.» 

طبق این اصل چنانچه قرار بر محاکمه این دو باشد – که خواست هردوی آنها نیز هست و البته باید همزمان با محاکمه متهمان طرف مقابل ماجرا باشد – محاکمه آنها باید علنی و با حضور هیئت منصفه باشد. 

اصل سی و نهم قانون اساسی نیز می‌گوید: «هتک حرمت و حیثیت کسی که به حکم قانون دستگیر، بازداشت، زندانی یا تبعید شده، به هر صورت که باشد ممنوع و موجب مجازات است.» 

این اصل در مورد کسی است که به حکم قانون زندانی شده باشد. در مورد کسی که به طور غیرقانونی ادامه حصر پیدا کرده است، به طریق اولی‌ا هتک حرمت و حیثیت او ممنوع و موجب مجازات است. این در حالی است که در طول چند سال گذشته انواع اتهامات از اتصال به آمریکا و انگلیس و صهیونیسم گرفته تا ضدیت با امام حسین علیه‌السلام و امام خمینی از تریبونهای مختلف به آنها زده شده بدون آنکه آنها امکان سخن گفتن و دفاع از خود داشته باشند. 

جناب آقای روحانی  

با توجه به مطالب مذکور، جناب‌عالی به عنوان رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی وظیفه سنگینی در پیشگاه خدای متعال و ملت ایران دارید. عده‌ای حیات سیاسی خود را در ادامه وضع موجود می‌دانند و در چنین مواردی که قانون دست آنها را باز گذاشته و راه قانونی هموار است، به جای عمل به تکلیف خود، از مقام رهبری مایه می‌گذارند، در حالی که در چنین مسائلی اساسا نیازی به ورود رهبر گرانقدر نیست، همچنان که اگر مدیریت بحران سال 88 درست و با تدبیر عمل می‌کرد نیازی به ورود ایشان نبود. از ولایت فقیه فقط در مسائل بسیار حیاتی برای اسلام باید هزینه شود نه در چنین مسائلی. 

گروهی که احساس می‌شود حسن نیت دارند و مخالف رفع حصرند می‌گویند اگر اینها بدون توبه و عذرخواهی آزاد شوند اقتدار نظام می‌شکند. این هم حرف باطلی است. اولا مگر اقتدار نظام به این است که هیچ منتقدی نداشته باشد؟ مگر حکومت پیامبر(ص) یا علی علیه‌السلام منتقد نداشت؟ ثانیا توبه باید اختیاری و با میل قلبی و در پیشگاه خدا باشد و اگر باید از مردم نیز عذرخواهی کنند سایر متهمان فتنه مانند آقای احمدی‌نژاد و برخی نهادهای حکومتی نیز باید چنین کنند. 

این عده گاهی نیز می‌گویند اگر اینها آزاد شوند دوباره آشوب می‌شود. این نیز خیالی بیش نیست. شرایط و هیجان آن دوره از میان رفته و منشأ فتنه هم کنار رفته است. اکثر معترضان نیز با انتخابات 92 به خواسته‌های خود رسیده و انگیزه‌ای ندارند. به فرض محال آقای موسوی اعلامیه هم بدهد کسی همراهی نمی‌کند و خود ایشان هم گفته است می‌خواهم دولت را کمک کنم. 

رئیس جمهور محترم 

قرائن نشان می‌دهد که به هر دلیلی اراده‌ای برای محاکمه متهمان فتنه 88 و طبعا بازخوانی آن با حضور طرفهای قضیه وجود ندارد و فتنه 88 در ایران حکم هولوکاست در اروپا و آمریکا را پیدا کرده است که فقط یک سخن باید گفته شود و کسی حق تحلیل متفاوت و تحقیق درباره ریشه‌ها و عوامل گوناگون آن را ندارد. لذا پیشنهاد می‌کنم که جناب‌عالی به عنوان رئیس  جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی، در اجرای قانون اساسی به تنها راه باقی مانده یعنی آزادی سه محصور مورد نظر عمل نمایید. قانون اساسی برای اجرا کردن است نه یک سند ملی که صرفا در ویترین قرار گیرد. عید غدیر نزدیک است و چه بهتر این کار در این ایام صورت گیرد و وحدت ملی ما که به شدت به آن نیازمندیم بیشتر و استوارتر گردد. بدیهی است که اگر همچنان مسامحه نمایید این قضیه در قالب سؤال از رئیس جمهور در مجلس پیگیری و البته برخی سؤالات فرهنگی نیز اضافه خواهد شد. 

                                                              با تقدیم احترام

                                                             علی مطهری


*این مطلب، نظرات شخص دکتر مطهری است و الزاما در برگیرنده سیاست‌های سایت خبری نامه نیوز نیست.

انتشار یافته: ۱۰۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴۶
ناشناس
-
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
19
86
احسنت
پاسخ ها
مهدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
آقای مطهری رو دوست دارم اما دیگه همش نباید در ملا عام به بازداشت خانگی موسوس و کروبی ایراد گرفت. حتما کار بدی کردن که بازداشتن دیگه
حسینی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
مشکل اینها این است که فرق فتنه و هفت سنگ را نمیفهمند!
مطهری گمان میکند اتفاقاتی که میرفت تا منجر به سرنگونی نظام شود خاله بازی بود که خراب شد وحالا برگردیم آشتی کنیم!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
نظرات همه رو خوندم .
غقط لطف كنيد از پغمبر و امام علي مايه نگذارين كه اينا فزقشون از زمين تا آسمونه. فداي همتون فداي هركسي با هر نظري قصدش فقط اجراي عدالته فداي همه مرداي روزگار كه دوتاشونو بالا ذكر كردم.......
sajjad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
19
74
حرفش حقه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
15
60
سخنان درستی است و بسیار اشتباه است اگر بعضی فکر می کنند که در حصر نبودن دو نفر نظام را سرنگون خواهد کرد .
جاوید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
80
23
من نمیدونم مطهری چه بر سرش اومده.فرضا اگه موسوی و کروبی آزاد بشن(رفع حصر) چی به مطهری میرسه؟چرا مطهری تبدیل به تریبون برخی خواص و اونوری ها شده؟به قول فرمایش رهبری که گفتن اگه موسوی و کروبی محاکمه بشن شما(مطهری)ناراحت میشید .چون حکم سنگینی بریده خواهد شد.البته انتخابات نزدیکه و قدرت هم دلکندنی نیست و احتمالا مطهری راز بقاء رو در حمایت از این دو... دیدن.همه میدونن که مطهری با رهبری زاویه عمیق پیدا کردن و اگه جرأت داشت....ساده لوح های زیادی در طول تاریخ به اسلام ضربه زدن و طبیعیه کاریش هم نمیشه کرد.مطهری هم که از جانب اصولگراها طرد شده مجبوره بره سمت هاشمی و اصلاح طلبها.
پاسخ ها
آوا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
جاوید عزیز مگه شما برای برادر و خواهرت یا والدین خودت کاری می کنی چیزی بهت می رسه ؟ مگر پیامبر اسلام مردم را مورد محبت خویش قرار می داد چیزی بهش می رسید؟ مهم این نیست که یک فرد خودش به چیزی برسه که آن چیز دنیوی باشه .مهم این است که چند نفر خواسته یا ناخواسته به حصری رفته اند که باید بر اساس اصول مسلم اسلام و تشیع و قانون اساسی نظام اسلامی باید یا محاکمه شوند یا تبرئه . اتفاقا صحبت های جناب مطهری بسیار متین است . بنظر شما وجود دو یا ده نفر مخالف عقیده ما در صورت استوار و متقن بودن افکار ما می توانند جامعه ای را تغییر دهند ؟ بی شک چنین نیست .
سجاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
آفرین به اوا
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
پروفسور! چی به او میرسه؟؟؟!!! مثلا نماینده مردمه در مجلسی که باید ضامن اجرای قانون باشه نه مجلسی که نماینده ش افتخار کنه که وکیل الدوله ست و ته مونده لیوان اب رئیس جمهوری که اون مجلس را قبول نداره به نیت تبرک سر کشه .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
اقا جاوید مطهری از این وریها صحبت کرده در ضمن گفتن حرف حق این وری و اونوری و کوچیک وبزرگ و ظریف و کلفت نداره دمت گرم تو ساده لوح نیستی حتما هم علمشو داری و هم عقلش ولی راجع به هردوتاش یک کم فکر کن البته بیشتر کشش نداری
اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
12
47
آفرین بر مرد شیرد دل ایران دکتر مطهری بزرگمن جانباز هم با شما کامل موافقم ای کاش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
59
16
آقای مطهری بارها از مسیولین و حتی شخص رهبری اعلام شده که این افراد مورد رافت نظام و اسلام قرار گرفته اند و گرنه که حکم مشخص است.
به قولی به کسی گفتند جنگل را ببین گفت درختها نمیزارند که ببینم . آقای مطهری دیگر حمایت از عناصری که در 88 باعث این همه هزینه و ریختن خون افراد بی گناه شد بس است
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
اگر عده ای از این دو نفر حمایت کرده اند و به خیابان امده اند تقصیر انها نیست . در هر انقلاب و اشوبی امکان سو استفاده وجود دارد . مگر این دو نفر دستور دادند که مثلا عکس رهبران نظام پاره شود ؟ انها فقط بیانیه دادند
و در قانون اساسی امده که اجتماعات ازاد است به شرط نداشتن سلاح . اگر در این اجتماعات اشوبی شده باید همان عده معدود تنبیه شوند . نباید همه را به یک چوب راند . مانند این است که گفته شود چون
داعش اسم پیامبر را روی پرچم نوشته پس باید
پیامبر را قبول نداشته باشیم . در هر انقلاب و شورشی امکان سو استفاده وجود دارد .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
اقا چیزی نگفت که گفت اگه گناهکارن محاکمه بشن اگه نیستن کسانیکه حصرشون کردن محاکمه بشن
داوودي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
56
15
جناب آقاي مطهري مثل اينكه يادتون رفته كروبي و موسوي از عاملان اصلي فتنه و آشوب درسال88بوده اند و اين همه خسارت و تاواني كه اين مردم از در مجامع بين المللي را متحمل شده اندو يا آب به آسياب دشمن ريخته حتي براي يك بار حاضر نشدند خط خودشون رو از دشمن جدا نمايند و يا از قانون كشور تبعيت نمايند با اين حال شما از اونا طرفداري مي كنيد ؟؟؟ اين كشور مشكل هاي ديگري هم دارد كه بتوان به حل اون پرداخت اگه واقعا دلسوز نظام و انقلاب هستيد به كمك و ياري دولت و رئيس جمهور محترم جهت حل مشكلات اساسي و زير بنايي كشور دست همت بالا بزنيد.جرم و جنايت كروبي و موسوي براي همه مشهود و كاملا اثبات شده است اينا به خاطر خودخواهي و خودمحوريخودشون كشور را تا قهقهراي سقوط پيش بردند و حاضر بودند جهت رسيدن به اهدافشون به هر طريقي حتي سقوط نظام متوسل شدند اگر درايت مقام معظم رهبري و خون شهداء و نيروهاي دلسوز و انقلابي نبودند معلوم نبود چه بر سر اين مملكت مي اومد
پاسخ ها
amir
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
اگه کروبی و موسوی کار اشتباهی کردن چرا محاکمه نمیشن. با هوچی گری نمیشه مملکتو اداره کرد /اقای داوددی . حصر اونا بدور از انسانیته
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
48
11
جناب آقای مطهری حیف از آن پدر که پسری دمدمی مزاج دارد مرد حسابی تو انتخابات افغانستان دیدی چی شد نهایتا باهم کنر اومدند طبق قانون اما موسوی قبل از شمارش رای درمصاحبه گفت من پیروزم تازه این همه راه قانونی برای اعتراض چرا قبول نکردند ومملکت را ریختند بهم جم بزرگتر از این واقعا " نمی فهمی ؟ من تعجب مینکم ازشما به اصطلاح روشنفکر!!! حرفهای رهبر انقلاب برای تو حجت نیست ؟چرا داری آب به آسیاب دشمن میریزی ؟ خجالت بکش از شهدا وامام شهدا
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
درود بر پدر ومادری که فرزند شجاعی دارن خدا حفظ شکنه که بخاطر این دنیا وقدرت و پول و رانت و
بورسیه و...اخرتشو نمیفروشه
علی از طبس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
7
42
شیر مرد رحمت بر ان شیر
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
24
13
انشاالله که آقای مطهری به دنبال اجرای حق و عدالت هستند . سئوال بنده از ایشان این است که چرا پیگیر خونهای ریخته شده و حمله به مراکز دولتی و مساجد نیستند ؟ چرا یکبار از قوه قضایی درخواست شناسایی و محاکمه عوامل فتنه را درخواست ننموده اند؟ اگر سران فتنه محاکمه و محکوم و اعدام گردند شما آقای مطهری سلامت قوه قضاییه را زیر سئوال نمی برید؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
عوامل فتنه که دادگاهشان بارها بر گزار شد و از

صدا و سیما هم پخش شد . اگر سران اعدام هم شوند اشکال ندارد به شرطی که محاکمه
علنی باشد و واقعا محکوم شوند . حداقل مانند زمان شاه که مصدق محاکمه شد می توان اینها را هم محاکمه کرد اما در حصر نگه داشتن در هیچ جای قوانین وجود ندارد .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
برای اونا ادمایی مث علم الهدی و جنتی و لاریجانی و ایت الله خاتمی و....خود شما هستن کافی نیست
kgfsd
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
35
12
مطهری اشتباه می کند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
10
29
آفرین بر شما جناب آقای دکتر مطهری ، شیر مادرت حلال، که در این اوضاع و احوال جامعه که عموما صاحبان پست و مقام حرفهای تکاراری در این موارد میگویند شما همچنان قانون را که مظهر اتفاق و سمبل هر ملتی است به داوری فرا میخوانید . امید که کوشهای شنوا از اینها بهره ببرند و از بیان حرفهای تکراری و کلیشه ای خوداری نمایند . درود بی پایان بر شما و آرزوی طول عمر با عزت
اصغر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
8
27
هزاران بار درود ......
amir
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
8
27
درود به شرفت آقای مطهری . انشااله همیشه سالم و سلامت باشی
حسنوند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
6
28
درود بر مطهری شجاع منصف
من که از این حق گویی مو بر بدنم سیخ شد انهم زمانی که بسیاری ناجوانمردانه فقط تخریب می کنند و ...
ارمان علوی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
5
22
آقای جاوید قرار نیست چیزی به مطهری برسه
مطهری انسان مومن و با انصاف و آزاده ای است وظیفه ش دفاع از مظلومه و برای همین می کوشد که به وظیفه شرعی و ملی و انسانی خود عمل کند
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
5
21
یکی مرد جنگی به از صد هزار
درود بر شرف مطهری
خدا رحمت کند استاد مطهری را که آزادگی آموخته به پسرش
حقگو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
15
3
خيلى وقت مطهرى در طهارت بى اظهارى وعدم تذكرها بسر مى برد،متعجب بودم!!......
یک بسیجی دوران دفاع
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
5
18
من فکر می کنم عمل و اصرار مطهری درست مثل اصرار بسیجیان در دفاع از اسلام ایران و انقلاب است.
خدا به همراهت
لرستانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
5
25
زنده باد مخالف من....
من با همه حرف های مطهری موافقم
حرف حق جوابی ندارد اما امیدوارم به این حرف حق پاسخ داده شه
mohammad2del
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
4
19
مردی به مولا
ناشناس
UNITED STATES
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
23
4
مطهری تو نامه اش حکم رو پیچیده اونجا گفت موسوی گفته که میخواد به دولت کمک کنه.بابا یه نفر این اقاروببره چند تامطلب از حقوق براش بخونه شاید بفهمه که حکم دادگاه موسوی وکروبی اعدامه.پس مسئول این همه کشته دوران فتنه کی بود؟بقیه جرایم پیشکش.این که رهبری بهش گفته اگه دادگاهی بشن حکم دادگاه رو شما(یعنی امثال مطهری)تحمل نمی کنید یعنی همین...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
اوه پس فتنه اين همه كشته داشته . نگو عزيزم خودتون را رسوا نكنيد. مير ما آزاده است هر چند شما حصرش كنيد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
پس رهبری حکم میده نه قانون
ناشناس
| FRANCE |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
پنج سال از این سوال تکراری گذشته شما مثل اینکه هنوز نشنیدی که این شبهه رو عمروعاص خطاب به حضرت علی (ع) مطرح کرد که پاسخگوی همه کشتگان جنگ حضرت علی است!
هادي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
27
10
امثال مطهري آدم هاي بي خاصيتي هستند كه با اسم ورسم بستگان و نزديكانشون به اينجا كه الان هستند رسيدند و هنوز تفهيم نشدند كه كجا هستند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
5
22
زنده باد مطهری
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
4
9
کاش مجلس دو نماینده از جنس مطهری داشت
شهروند الشتری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
4
8
آقای ناشناس همه چی روشنه
مسوول کشتن انها که شما می گید کسانی هستند که شلیک کردند
زیبنده نیست به تنها نماینده واقعی ملت بی احترامی کنید اگر چه شما ازادید و می توانید انتقاد کنید و حرف و نظر خود را بگویید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
12
5
فتنه گران اعدام باید گردند
نظام از روی لطف حصر خانگی کرده
پاسخ ها
ناشناس
| FRANCE |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
البته باید قبلش دادگاه تشکیل بشه که معلوم بشه فتنه گر واقعی کیه. بعدش همون اعدام که شما دوست دارین خوبه.
مستانه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
7
9
سلام بر موسوی درود بر خاتمی؛ مرسی از شجاعت آقای مطهری و طرح این موضوع
محمد باروتی ها
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
9
8
رهبری عزیز فصل الخطاب هستند و لزومی نداره کسی مثل مطهری کاسه داغ تر از آش بشه
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
5
6
کاش چن تا مرد مث مطهری تو ایران وجود داشت ای کاش
رها
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
5
4
درود بر نماینده حق طلب سجاع مردمی مطهری عزیز
مجتبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
7
3
به امید روزی که اقای مطهری و بقیه فتنه گران در دادگاه محاکمه بشوند
پاسخ ها
ناشناس
| FRANCE |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
دادگاه حق اگر باشه خیلی خوبه. معلوم میشه فتنه گر واقعی کیه.
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
3
4
براستی بزرگان وبزرگزادگان هستند که اندیشه های عالی و بزرگ دارنددوباره نام شهید مطهری را معزز داشتید
سرور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
6
6
حجالت بکش یادت رفته این دو نفر به خاطرمقام چه فتنه ای به پا کردند واگر به پشتیبانی امام زمان نبود دیگر جمهوری اسلامی نبود تو کی هستی وچرا اینقدر پر رو این دو نفر به لطف رهبری در حصر خانگی هستند وحکم اینها اعدام است
پاسخ ها
گیله مرد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
آخه موسوی بدبخت به خاطر حفاظت از رای مردم اعتراض کرد
علوی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
4
6
من به عنوان کسی که حقوق خوانده به وجود چنین نماینده ای افتخار می کنم . خدا به همراهت
علوی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
3
5
من به عنوان کسی که حقوق خوانده به وجود چنین نماینده ای افتخار می کنم . خدا به همراهت
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
4
6
مطهری وظیفه قانونی اش را انجام داده نمی دانم چرا دلواپسان از اجرای قانون اساسی که وظیفه همه ماست هراس دارند و به مطهری اعتراض دارند در صورتی که باید به قانون شکنان اعتراض داشته باشند!
ناشناس
-
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
6
4
فقط می گم متاسفم برات دقیقاً آدم یاد فرزند آیت الله شیخ فضل اله نوری می افته .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
7
4
حرفات خزعبلاتی بیش نیست جای شما هم باید پیش همان فتنه گران باشد نه درمجلس شورای اسلامی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
5
5
بن لادن ایران دوباره دست به کار شد
علی
FRANCE
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
1
6
اقای مطهری نفست گرم و پرنور باد. ولی هیچ وقت رأی اعتمادی که به کامران دانشجو دادی از دلم پاک نمیشه. من فکر می کنم یک دلیل بی تأثیر بودن این همه حرف نورانی که میزنید، اثرات تاریکی همون اشتباهه.
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
0
1
لرستانی عزیز دیدی چطور امثال آقا هادی واسه حرف حق جواب میسازن-لعنت به تعصب بیجا و پیروی کور کورانه گوسفند وار
بهروز
CANADA
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
4
3
فقط یه نظری به تعداد نظرات منفی و مثبت بیاندازید میفهمید که چه درصدی از مردم موافق نظرات آقای مطهری هستن.
مجتبی
UNITED STATES
|
۰۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
2
4
به نظر من قانون باید اجرا بشه چه خوب یا بد
این که نمیشه به خاطر ترس یه عده اونها رو تا ابد در حصر خانگی نگه داشت
ناشناس
UNITED STATES
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
2
3
آقا میشینی سر جات یا حتما باید زوری بنشوننت
پاسخ ها
ناشناس
| FRANCE |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
ایشون نماینده مجلسه. ولی شما به نظر میاد نماینده گروه فشاری؟
ناشناس
-
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
7
6
حیف از شهید مطهری که بچه اش امروز بازیچه دست موسوی و کروبی شده و داره برای کسانی تلاش مذبوحانه می کنه که خانه خدارا ویران کردند . توبه کن و به آغوش مردم بازگرد. حیف از تو که فرزند شهید مطهریی باشی که تمام قد در مقابل نفاق ایستاد.
پاسخ ها
ناشناس
| FRANCE |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
جالبه. اینکه میگه تو اسلام جریمه بدون محاکمه پذیرفته نیست، توبه داره؟
ناشناس
| FRANCE |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
آغوش مردم همین رأی های مثبت و منفیه که شما نمی بینی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
8
4
در دیدار با رهبری جوابشو گرفته نمیدونم دیگه دنبال چیه؟ به نظرم میاد ماموریت داره تمام حوداث 88 رو بندازن گردن احمدی نژاد و موسوی ، کروبی رو تبرئه کنن چون الان که لاریجانی ها و هاشمی و روحانی یک کاسه شدن چه وقتی بهتر از حالا
حرف حق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
1
3
به نظر من نباید دید که حرف را کی میزنه بلکه باید دید چه حرفی زده میشه
اگر دلایل اشاره شده در حرفهای مطهری دقیقا منطبق بر قانون اساسی باشه لازم الاجرا است مگر اینکه ولی فقیه حکم حکومتی بابت عدم اجرای آن صادر کنه که من بعید می دانم. لیکن با این توصیفات ادامه حصر بدون حکم دادگاه صالحه خلاف قانون و خلاف شرع می باشد و مطمئنا مصداق ظلم خواهد بود. از طرف دیگر افکار عمومی نباید به استناد برنامه ها و گزارشات صدا و سیما تصمیم گیری کنند چرا که عملکرد این سازمان در سالیان اخیر حاکی از حمایت جانبدارانه به نفع احمدی نژاد بوده بلکه افکار عمومی باید بر اساس نتایج بررسی دادگاه و حکم صادره ازسوی آنها اظهار نظر کند. علی ایحال امید است ولی فقیه باهوش، منطقی و صالح این مملکت دستور اجرای قانون را در این خصوص هر چه سریعتر صادر فرمایند.
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
1
4
مطهری راست میگوید این دونفر درحق نظام ظلم کردندوباید ادعای تغلب درانتخابات را ّّثابت کنندجزبامحاکمه انها دردستگاه قضایی امکان پذیر نیست
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
6
7
علی مطهری ابوموسای اشعری زمان است
حرف حق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
0
3
به نظر من نباید دید که حرف را کی میزنه بلکه باید دید چه حرفی زده میشه
اگر دلایل اشاره شده در حرفهای مطهری دقیقا منطبق بر قانون اساسی باشه لازم الاجرا است مگر اینکه ولی فقیه حکم حکومتی بابت عدم اجرای آن صادر کنه که من بعید می دانم. لیکن با این توصیفات ادامه حصر بدون حکم دادگاه صالحه خلاف قانون و خلاف شرع می باشد و مطمئنا مصداق ظلم خواهد بود. از طرف دیگر افکار عمومی نباید به استناد برنامه ها و گزارشات صدا و سیما تصمیم گیری کنند چرا که عملکرد این سازمان در سالیان اخیر حاکی از حمایت جانبدارانه به نفع احمدی نژاد بوده بلکه افکار عمومی باید بر اساس نتایج بررسی دادگاه و حکم صادره ازسوی آنها اظهار نظر کند. علی ایحال امید است ولی فقیه باهوش، منطقی و صالح این مملکت دستور اجرای قانون را در این خصوص هر چه سریعتر صادر فرمایند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
3
4
باید محاکمه بشوند و قانون اجرا شود . با محاکمه ایشان انقلاب بیمه میشود.
اصغر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
8
1
خون شهدای فتنه دامن مطهری را هم میگیرد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
منظورت ستار بهشتیه؟
داود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
3
2
اگر فتنه گران به خواسته های خودرسیده اند دیگر نیازی به این نامه پر اکنی های چون توئی ابن حرر نیست
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
4
1
انشااله همه متهمان فتنه تاکید میکنم همه متهمان فتنه در یک دادگاه صالح محاکمه شوند وکسانی که امنیت اجتماع را با هرطمعی که مد نظرشان بوده مخدوش کردند به سزای کرده خود برسند ویقینا مطهری و دوستان مطهری تابع قانون جامعه اسلامی هستند
mofza
UNITED STATES
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
2
5
درودبرمطهری
نبی اله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
5
2
سلام آقای مطهری؛پس شما فکر میکنید این همه اغتشاشات اول از کجا شروع شد که انگلیس و آمریکا سوار براین اغتشاشات شدند .چرا وقتی آقای خامنه ای همراه این ملت داد میزدند که این کار براعت بجویید اینها بیشتر آنها را تشویق به این کار میکردند آیا اینها کارها دست به شمشیر بردن نیست .لطفا کمی بنشینید و فکر کنید .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
4
3
دوباره عده اي شجاع شده اند و شعار ميدهند به ياد مردم افتاده اند مثل اينكه بوي انتخابات مياد اگه دوران امام بود حتما اين اقا ميگفت چرا اينا رو اعدام نميكنن دعوا سر لحاف ملاست
يوزارسيف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
2
4
فقط مطهري ميداند وميداند وميداند درود و دو صد بدرود به همه بيكناهان در بند و مطهري عزيز.............................٨٨....٢
جانبازاعصاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
3
3
سلام برموسوي مطهري قهرمان
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
4
1
هرآدم ساده ای می داند که حصر کروبی و موسوی به منزله خدمت به آنهاست که چند صباحی به عمر خود ادمه دهند و گرنه حکم دادگاه صالحه برای آنها اعدام است . فکر می کنم آقای مطهری خیلی مایل به اعدام آنهاست و دل سوز آنها نیست
کریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
4
2
آقای مطهری؟!اخلاص بیش از حد مساوی است با ساده لوحی.مرد خوب اگه قرار بر محاکمه شود که این آقایان باید بالای دار بروند.شما چرا تصمیم شورای عالی امنیت ملی را برنمی تابید.فکر می کنید با عنوان کردن این مطالب می شوید علامه مطهری؟؟ هیهات
رزمنده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
0
4
آنهایی که حکم اعدام صادرمیکنند مگرقاضی دادگاه محاکمه ی موسوی وکروبی بودند که میگویند حکمشان اعدام است؟ یا اینکه موسوی وکروبی دردادگاه دیگری محاکمه و محکوم به اعدام شدند مابی خبریم ؟ همیشه انسان بایدحرفی بزندوقضاوتی بکندکه درپیشگاه خداوند
متعال شرمنده نباشد . اگر راست میگویید جلسه ی محاکمه ی علنی برگزارکنید . شایدهردوطرف مقصرباشند. شایدیکی ازطرفین . شایدهیچ کدام . شایدطرف سومی مقصرباشد . پس درحرفهایتان خدارادرنظربگیرید .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
1
0
بخدا مطهری درست میگه مردم ایران انقدر بزرگ هستند که زمان رادرک کنند و گذشته را فراموش کنند ولی افسو س که عده ای از این راه نادرست نون می خورند ومیخواهد الکی برخی را بزرگ نگه دارند وبرای این ملت هزینه ایجاد کنند و دوام خودشان رادر این میبینند ویادتان باشد روز قیامت شما فقط هزینه ای که از بیت المال صرف نوشتن مطلب درباره این اقایان درروزنانه وجراید شده نمی تونید بدید وقت مردم که جای خود دارد
دوست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
1
1
درودبرشرفت .شیردرقفس هم شیراست
مرکا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
1
2
سلام آقای مطهری؛ مشکل کشور ما حصر این دو نفره؟شما نماینده مردم هستید نه نماینده کسانی که باعث شدند خیلی ها ضربه ببینند.
مرکا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
1
2
سلام آقای مطهری؛ مشکل کشور ما حصر این دو نفره؟شما نماینده مردم هستید نه نماینده کسانی که باعث شدند خیلی ها ضربه ببینند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
1
0
ظاهرا آقای مطهری گلچینی از قانون را بیان کردن؛ قوانین دیگری هم داریم که کاملا قانونی بودن این تصمیم(حصر) را میرساند.آقای مطهری خواهشا تمام قانون را مطالعه بفرمایید تا اعتبار قانون دانی شما زیر سؤال نرود!! اینطوری از چشم جامعه علمیِ کشور میفتید.
لطف اله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
1
0
برای پرهیز از اختلاف و تفرقه باید از ولی فقیه و رهبری اطاعت کنیم تا کشور دچار آسیب نشود . آیا آقای مطهری این مطلب ساده را نمی داند؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
1
1
نماز بی ولای او عبادتی است بی وضو *به منکر علی بگو نماز خود قضا کند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
0
0
سلام .اگر این اقایان را ازاد کنید خدایش هیچ اتفاق جزئی هم نمی افتد وتازه خودتان متوجه می شوید چند سال فکر شما در باره این موضوع اشتباه بوده حیف نیست جوانان واشتغال و مسکن وازدواج وزندگی این ملت زیبا وقشنگ رارها کنید ویکی از روزها ی تاریخ کشورمان را با نام فتنه واغتشاش وکدورت در اذهان عمومی ملتها جهان جایگزین کنیم .دریغا...چو ایران نباشدتن من مباد...
سمیه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
2
0
سلام اقای مطهری بنده زمان جنگ به دنیا اومدم از جنگ هیچی نمیدانم جز خانواده شهدا که برایم محترمند از سیاست هم چیزی نمی دانم ولی این را میدانم که امام گفتند: هر کس را دشمن برای او دست زد بدانید که منحرف است نمیدانم چرا از کمترین هوش سیاسی استفاده نمی کنید و در اسیاب دشمن اب میریزید ولی همه مردم از کم سواد وبی سواد تا علما فهمیدند که فتنه بوده ولی شما انکار میکنید تورو خدا فامیلی رو عوض کنید کسی نفهمه شما پسر چه عالمی بودید واقعا غرب زده شدید وخودتان غافلید
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
1
2
کسانی که با محاکمه فتنه گران موافق ترند تا حصر انها باید بدانند که اگر انها بخواهند محاکمه شوند از لحاظ همین قانونی که از ان دم می زنند به چنان بلایی دچار می شوند که آرزو می کردند کاش در همان خانه می ماندند و بیرون نمی امدند
شما فکر کردید از لحاظ قانون جرم کمی برای اینها می باشد ؟
پاسخ ها
میثم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
واقعا که حرف حساب گفتی کاش خودشون هم میفهمیدن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
1
0
علی مطهری سنگ محک دوست داشتن یا نداشتن نظام است.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
1
1
علی مطهری متاسفانه با رفتارهای غلط سیاسی خود زحمات پدرفرزانه خود راهدر میدهد معلوم نیست میخواهد خودش را مطرح کند آنهم اینگونه؟یا اینکه آلت دست دیگران است ؟
میثم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
1
1
سلام.هرکسی که بخواد اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی که هزاران شهید باخون خودشون درختش رو آبیاری کردن ضربه بزنه باید برخورد بشه فرقی هم نداره که موسوی یا کروبی یا هرکس دیگه باشه وگرنه این حرفا دیگه نظر شخصی کسانی هست که طرفدارشون هستند
ناشناس
ROMANIA
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
0
1
احسنت آقای مطهری واقعا که اصلاح طلب بزرگی هستی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
1
0
باید روز قیامت جواب گو باشی.ما پشت ولایت فقیه هستیم تا اخرین قطره خونمان.خودتو خسته نکن
صفری
ROMANIA
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
0
1
در مورد رفع حصر رای گیری از مردم شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
چندرسانه‌ای
حوادث
وبگردی
ببینید
بشنوید
پیشنهاد ویژه
آخرین اخبار
پرطرفدارترین عناوین