کد خبر: 346323
تاریخ انتشار :

یک مزرعه خشخاش در سیمرغ کشف شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز ، فرج الله یدالله پور بعدازظهر پنجشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در قائمشهر ادامه داد: چهار مرکز متادن درمانی ۴۴۸ نفر را در شهرستان سیمرغ تحت پوشش دارد و در مرکز بهزیستی این شهرستان هم، ۱۱۴ نفر تحت درمان ترک اعتیاد قرار دارند.
ایمان پویامهر، معاون فرماندار قائم‌شهر با اشاره به نبود مراکز آلوده در این شهرستان، گفت: یک مرکز و سه مرکز مردم‌نهاد در حوزه مبارزه با مواد مخدر شهرستان، فعالیت می‌کنند.
وی در خصوص کشفیات مواد مخدر در شهرستان قائم‌شهر، اظهار کرد: ۸۷۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سال گذشته و ۱۹۰ کیلوگرم در چهارماهه سال جاری کشف و تعداد یکهزارو ۲۱۶ نفر در سال گذشته و ۸۹۲ نفر در سال جاری دستگیر شدند.
پویامهر از تشکیل کمپین مشاوره در شهرستان خبر داد و افزود: این کمپین در حوزه پیشگیری از اعتیاد، و ارتقای مهارت‌های زندگی و مشاوره به خانواده‌ها با همکاری نیروی انتظامی، سپاه، مرکز بهداشت، دادگستری و شبکه بهداشت تشکیل‌شده است.
وی عنوان کرد: در هفته بهزیستی، اولین پایگاه سلامت و روان در قائم‌شهر به بهره‌برداری رسید و به‌زودی دومین مرکز هم افتتاح خواهد شد.
منصوریان فرماندار سوادکوه شمالی، بابیان اینکه این شهرستان کمترین سرانه ابتلا به اعتیاد رادار است، اظهار کرد: با اقدامات مؤثر پیشگیرانه توانستیم ۹۷ درصد جامعه سوادکوه شمالی را از گزند اعتیاد حفظ کنیم.
وی بابیان اینکه ۵۰ درصد از بهبودیافتگان مقاوم‌سازی شدند، گفت: در سال جاری ۱۲۴ نفر در امر مواد مخدر دستگیر و ۲۶۵ مفر در دو اردوگاه بازپروری این شهرستان از دام اعتیاد بهبود یافتند.
در ادامه این نشست، فرماندار شهرستان سوادکوه با اشاره به وجود هشت مرکز فعال ترک اعتیاد و دو سمن، گفت: در سال گذشته ۱۶۰ کیلوگرم مواد مخدر و در سال جاری ۶۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سوادکوه، کشف و ۲۹۴ نفر هم دستگیر شدند.
منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها